Korzár logo Korzár Prešov

Brecely: Juhozápadný obchvat Prešova bude do roku 2020

Nový obchvat skráti jazdu osobným autám o 13 minút, nákladným o takmer 11.

Most, ktorým sa schádza do Prešova, je ukončený semaforom, ktorý má byť do jedného roka odstránený.Most, ktorým sa schádza do Prešova, je ukončený semaforom, ktorý má byť do jedného roka odstránený. (Zdroj: TASR/Milan Kapusta)

PREŠOV. Osemkilometrový juhozápadný obchvat Prešova sa predsa len začne stavať. Podľa ministra dopravy Romana Brecelyho by sa stavebné mechanizmy mali objaviť na stavbe už v novembri.

Diaľničný úsek postaví víťaz súťaže a to združenie firiem Eurovia SK, Eurovia CS, Metrostav, Metrostav Slovakia za 356,34 milióna eur. Hotový má byť v roku 2020.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doteraz celý objem nákladnej aj osobnej dopravy prechádza len po mestských komunikáciách. Hustota dopravy prekračuje v niektorých uzloch aj 38-tisíc vozidiel denne.

SkryťVypnúť reklamu

„Dopravné problémy v meste boli dlhodobo prehliadané. Zarezonovali dokonca názory analytikov z Bratislavy, ktorí akoby nevideli potrebu okamžitého riešenia situácie. Tranzitnú dopravu potrebujeme dostať z mesta preč čím skôr, preto som vydal pokyn na urýchlenie výstavby diaľničného obchvatu v smere od Popradu na Košice,“ povedal minister dopravy Roman Brecely.

Na okraj nákladov na stavbu, čo má byť 356,34 milióna eur dodal, že najdrahšia je tá diaľnica, ktorá nie je postavená.

Načítavam video...

Úspora času

Juhozápadný úsek, ktorý sa napája na križovatke Vydumanec na predchádzajúci úsek diaľnice D1, je jedným z posledných úsekov severnej diaľničnej spojnice medzi Bratislavou a Košicami.

Po výstavbe severného obchvatu sa napojí na rýchlostnú cestu R4.

Tieto komunikácie budú navzájom prepojené v mimoúrovňovej križovatke Prešov- západ, pričom jednou z funkcií je previesť predovšetkým tranzitnú dopravu mimo obývané územie mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Preto je križovatka navrhnutá tak, aby prepájala všetky smery a všetky kategórie ciest.

Vozidlám nový obchvat skráti cestu o 13 minút a ušetria 20 percent času ako pri jazde po pôvodnej ceste, nákladným autám sa skráti prejazd o 11 minút a ušetria 27 percent času.

„Nejde len o čas. Prešov dlhodobo zápasí s postupným dopravným kolapsom, keďže tranzitná doprava vedie mestskými komunikáciami, čo znamená veľké problémy pre vnútromestskú dopravu. Ide o posledné krajské mesto, ktoré doteraz nemalo žiadnym spôsobom riešený obchvat dopravy. Nový diaľničný úsek pomôže všetkým Prešovčanom,“ poznamenal generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.

Víťaz súťaže ponúkol o 13 miliónov nižšiu cenu

Prešovský osemkilometrový úsek, vrátane dvojrúrového tunela o dĺžka 2,2 kilometra bude znamenať fakt, že od Ružomberka po Košice budú vodiči cestovať po diaľnici plynulo celých 190 km.

SkryťVypnúť reklamu

Dostavba je plánovaná o štyri roky.

Predpokladaná hodnota zákazky bola 369,51 milióna eur. Financovať sa bude z eurofondov a štátnych zdrojov. Mimochodom, združenie firiem, ktoré súťaž vyhralo ponúklo o 13 miliónov nižšiu cenu.

„Vyhodnotili sme súťaž a z troch cenových ponúk sme vybrali tú najnižšiu. Očakávam, že do niekoľkých týždňov podpíšeme s víťazným uchádzačom zmluvu,“ konštatoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Róbert Auxt.

Zdôraznil tiež, že v najbližších 4 rokoch na troch diaľničných úsekoch, dvoch pri Košiciach a jednom v Prešove nájde prácu 1 500 ľudí.

Prešovská rarita, semafor na diaľnici, zmizne

Semafor nie je nikde nielen na Slovensku, ale ani v Európe. Len v Prešove, čo bolo dôsledkom „nedohody“ s istým súkromným vlastníkom pozemkov, s ktorým sa NDS nedokázala dohodnúť.

Dopravu musel riadiť semafor preto, aby púšťal autá na diaľnicu, lebo výjazd a vjazd na diaľnicu pretína cesta I. triedy.

„Týmto uľahčíme vstup a výstup motoristov do Prešova. Vyhodnotili sme súťaž na dodávateľa prác, predpokladáme podpis zmluvy s ním niekedy v auguste a po odovzdaní staveniska zhotoviteľovi by sa mohlo v druhej polovici septembra stavať,“ vysvetlil riaditeľ NDS Róbert Auxt.

Stavebné práce by mali trvať asi jeden rok a to znamená, že v septembri 2017 by mal semafor po takmer siedmich rokoch definitívne zmiznúť. Bude to stáť 1,99 miliónov eur. S majiteľom pozemkov sa už dohodli na majetkovom vyrovnaní. Hoci chcel pôvodne viac ako 1 milión eur, napokon sa dohodli na sume 150-tisíc eur.

Doprava

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 051
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 647
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 559
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 532
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 222
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 900
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 885
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 220
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  2. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  3. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  4. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  5. Eva Gallova: Pred koncom vojny nemecké velenie vybralo 23 budovy, ktoré zničia v Banskej Bystrici na námestí a priľahlých uliciach
  6. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  7. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  8. Eva Bachletová: Pre mamy
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 543
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 968
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 576
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 993
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 774
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 393
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 051
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 570
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Nazvali po ňom policajnú akciu, viac ako 20 rokov pôsobil v zločineckej skupine, priznal sa k násilným činom. Ostal bez trestu
  2. Zuza Fialová: Prečo potrebujeme prepísať históriu
  3. Štefan Šturdzík: Igor v Kyjeve.
  4. Viktor Pamula: Tvorí sa nová Európa
  5. Eva Gallova: Pred koncom vojny nemecké velenie vybralo 23 budovy, ktoré zničia v Banskej Bystrici na námestí a priľahlých uliciach
  6. Anton Kaiser: Medzinárodná fotografická výstava
  7. Timotej Opálek: Arcade Fire - Pink Elephant
  8. Eva Bachletová: Pre mamy
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 38 543
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 23 968
  3. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 20 576
  4. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 12 993
  5. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 10 774
  6. Rastislav Puchala: Výzva od Ficina prijatá 8 393
  7. Ján Chomík: Liek na nespavosť 8 051
  8. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 6 570
  1. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
  2. Roman Kebísek: Oslobodzujúci efekt Gauguinovej „lekcie maľovania“ na veko drevenej krabice
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robert, najlepšia trasa z "Matičky Rusi" by bola cez Bermudy
  4. Marcel Rebro: Fico má strach z Ukrajiny, preto sa klania Putinovi
  5. Radko Mačuha: Fico ide na oslavu začiatku 3 svetovej vojny.
  6. Tupou Ceruzou: Dobre bude
  7. Post Bellum SK: Hlasy pamätníkov: Nedopusťme návrat vojny!
  8. Radko Mačuha: Hanba, uniklo ďalšie video Šimečkovej ženy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu