Projekt Monolith Ondreja Zajaca, ktorý vyšiel v zahraničí a prešovsko-taliansku skupinu The Blessed Beat, ktorej album vyšiel na Slovensku a darí sa mu vo svete, spája toho viac. Napríklad škatuľka noise-jazz či contemporary.
Pred rokom vydali prešovský gitarista David Kollár a jeho talianski spoluhráči Paolo Raineri (trúbka) a Simone Cavina (bicie) prvé cédečko ich spoločného projektu The Blessed Beat.
Vydanie ostalo trochu v tieni albumu skupiny Komara, ktorú okrem Davida a Paola tvorí slávny bubeník King Crimson Pat Mastelotto.
Takže sa niet čomu čudovať. No bola by chyba ignorovať.
Princíp oboch skupín je podobný. Jeho základ sú improvizácia a vytváranie určitých nálad.
Kým Komara je však precízne vyprodukovaná, The Blessed Beat si zachováva garážový drajv.
Vynikne zvlášť naživo, kde sa publikum vždy rozdelí na dve skupiny. Táto hudba málokoho nechá ľahostajným. Buď sa mu nepáči (to je väčšina), alebo si ju zamiluje.
Štýlovo to niekde nazvali ako noise-jazz a je to vcelku výstižné. Album Mermaid in Venice vznikol v talianskom štúdiu a jeho „dejovú líniu“ určila známa poviedka Charlesa Bukowského. Je o tom, ako chlapi vytiahnu z mora mŕtvu dievčinu a...
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári