Igor Drotár po Rally Prešov: Vieme, kde máme rezervy

Igor Drotár na trati „domácej“ rely.
Igor Drotár na trati „domácej“ rely. (Autor: autosportfoto.sk)
Martin Trenkler|18. apr 2018 o 00:00

Uplynulý víkend sa odjazdilo úvodné podujatie Majstrovstiev Slovenska v rely.

PREŠOV. Uplynulý víkend zažilo mesto Prešov a jeho okolie úvodné podujatie Majstrovstiev Slovenska v rely.

Do najvyššej triedy 2 sa opäť raz postavil aj domáci nestarnúci hrdina Igor Drotár. So sebou priniesol hneď niekoľko noviniek.

Drotár zanechal Škodu Fabia R5 a tento rok štartuje za volantom Fordu Fiesta R5. Nový je aj spolujazdec – Tomáša Plachého nahradil Imrich „Miňo“ Ferencz.

O techniku sa stará český tím Profiko, ktorý Igorovi pripravuje aj Škodu Fabia DTRi na Majstrovstvách Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV). Tie štartujú už tento víkend na slávnom Rechbergrennen v rakúskych Alpách.

Skvelý výber tratí 24. Rally Prešov a nanajvýš priaznivé počasie prispelo atmosfére úvodného podujatia sezóny MSR v rely, ktorá sa tento rok pôjde výhradne na východnom Slovensku a na Morave (Hustopeče).

So šiestym miestom spokojný

O svojej domácej súťaži Igor Drotár povedal:

„Na Prešov som sa veľmi tešil z viacerých dôvodov: nové auto, nový spolujazdec, nové pneumatiky. Čakali nás krásne, no veľmi náročné trate a tvrdá konkurencia. Veď napokon prví traja – štyria jazdci sú skutoční profesionáli a držať s nimi krok, aj vzhľadom na vekový rozdiel, je peknou výzvou. Znamenalo to aj zodpovednú prípravu. Chceli sme absolvovať skúšobnú Rally Eger, čo nevyšlo z objektívnych príčin, a preto bol Prešov tou prvou školou. Mal som pred súťažou krátky test, ktorý naznačil pozitívny smer. Predpokladal som, že skončím niekde na 4. až 6. mieste, preto sa z konečného 6. miesta teším. Potešilo nás tiež výborné počasie a množstvo fanúšikov. Po jazdeckej stránke vieme, kde máme rezervy, no potrebujeme viac kilometrov za volantom. Spolupráca s Miňom sa ukázala ako veľmi dobrá, musím ho pochváliť. Pracuje výborne a zodpovedne pristupuje k rozpisu, aj k technickej stránke auta. Pocitovo nám to v kokpite hrá veľmi dobre, i keď tentokrát sme mali výhodu domáceho prostredia. No rozpis je vždy dôležitý. Aj preto chceme ísť pred Rally Tatry ešte na Rally Vyškov – tam to nepoznáme a šlo by tak o dôležitý spoločný test.“

Ako by Igor porovnal minuloročnú fabiu s fiestou, ktorá je však o rok staršia než R5 z Mladej Boleslavi?

„Z toho, čo som zatiaľ skúsil, môžem skonštatovať hneď niekoľko skutočností: Škoda Fabia R5 mi pripadá taká vzdorovitá a nervózna, no dá sa s ňou ísť veľmi rýchlo. Ford je pokojnejší, pokornejší a lepšie sa v ňom cítim. Toto auto chce so mnou podať nejaký výkon, a aj keď ho neviem naplno využiť, veľa odpúšťa. Cítil som tiež rozdiel v mechanike riadenia – fabia to má akosi lepšie, volant fordu je z nejakého dôvodu 'umelejší'. Ďalší rozdiel je v ručnej brzde a v sile, ktorú človek vynaloží, aby fungovala: vo fabii nebolo treba až takú silu na jej aktiváciu, kým pri forde musíte na páku vyvinúť poriadny tlak. Avšak v radení rýchlostí je ford naopak ľahší – fabia si pýta väčšiu silu. Pri brzdení je fiesta z môjho pohľadu zatiaľ účinnejšia, i keď som brzdy nevyužil ešte naplno. “

Mieri na rakúsky kopec

Je čas vyjsť z rely stopy a presedlať na kopcovú. Tento víkend začne Igor Drotár obhajobu minuloročného titulu majstra Slovenska triedy E1 v MSR PAV. Dejiskom je už tradične rakúsky kopec Rechberg.

„Pred ďalšou Rally Tatry koncom mája ma čaká šnúra kopcových pretekov. Musím sa tak preorientovať na úplne iné vozidlo, ktoré je po zime skutočne nové a samozrejme o dosť výkonnejšie než rely auto. Je začiatok sezóny, rozjazdíme sa a bude to, verím, skvelé. Trať Rechbergu je nádherná a sú to najväčšie preteky Majstrovstiev Európy. Každoročne sa tam schádza okolo 200 áut. Čaká nás opäť skvelá atmosféra, špičkové autá, jazdci a tisíce divákov. Verím, že zlomím smolu minulých ročníkov na týchto pretekoch. Škoda Fabia DTRi sa ukázala už na teste v Brne ako konkurencieschopná. Verím, že rovnako skvele bude fungovať aj v Rakúsku,“ dodáva Drotár.

Súvisiaci obsah

Nachádzate sa tu:
Domov»Sportnet na východe»Igor Drotár po Rally Prešov: Vieme, kde máme rezervy