PREŠOV. V metropole Šariša bola donedávna len jedna zelená vlna, ale ani tá nie je súvislá. „Zelená vlna je na Sekčove, ale Rusínska križovatka je nadradená a prerušuje ju. To znamená, že máme dve zelené vlny - smerom k zábavno-obchodnému centru Max a smerom k Lesníckej," informovala hovorkyňa mesta Prešov Veronika Gazdová.
O tejto zelenej vlne vie i 18-ročný Vlado Palša, ktorý v Prešove študuje: „Škoda, že je v tomto úseku rozbitá cesta a tým pádom je zelená vlna nevyužiteľná."
Na našom diskusnom fóre čitatelia píšu svoje skúsenosti. „Ten, kto tu hovorí o zelenej vlne na Sekčove, je asi na práškoch. Pri dodržaní rýchlosti 50 km/h nemáte šancu stihnúť zelenú vlnu. Je to minimálne 63 km/h pre plynulý prejazd od Solivaru až po Zábavno-obchodné centrum".
Druhý čitateľ na to reaguje slovami: „Nechápem, veď ja cez Sekčov vždy prejdem. Výnimkou je križovatka na Rusínskej. Pri MAX–e dostanem zelenú, a keď idem päťdesiatkou, tak mi naskočí zelená pri Lidli, potom pri Kauflande a dôjdem až hore na Lesnícku."
Skoordinovalipäť križovatiek
Hovorkyňa mesta tvrdí, že nastavená je aj zelená vlna na ceste prvej triedy Poprad - Vranov n /T na Levočskej ulici.
„Od decembra máme vytvorenú koordináciu svetelných signalizačných zariadení na Levočskej ulici - Duklianskej ulici, v úseku od križovatky Levočská - Vologogradská - M. Čulena po križovatku Duklianska - Vajanského. Po ukončení rekonštrukcie križovatiek Námestia mieru a Duklianska - Vajanského sme k týmto semaforom technologicky prispôsobili aj signalizačné zariadenia na križovatkách Levočskej ulice s ulicou Volgogradskou, Obr. mieru a Remscheidskou, čím je vytvorená koordinácia piatich križovatiek s preferenciou jazdy po ceste I/18 (prieťah mestom západ - východ a opačne). Prioritnou križovatkou je tu križovatka Nám. mieru, ktorá celý proces riadi v dynamickom režime," uviedla V. Gazdová.
A čo hovoria na zelenú vlnu v Prešove motoristi? „Hmm, premýšľam, no viem len o červenej. Možno mám málo šťastia. Alebo chodím po takých cestách v Prešove, kde zelená vlna fakt nie je, ešte som sa s ňou neplavila," povedala nám Zuzana Andraščíková.
Gazdová: Vodiči by mali včas reagovať
Definitívne riešenie na technologicky vyššej úrovni má priniesť program podpory rozvoja inteligentných dopravných systémov - Národný systém dopravných informácií, ktorý pripravuje ministerstvo regionálneho rozvoja.
„K správnemu fungovaniu a využívaniu koordinácie signalizačného zariadenia môžu prispieť aj samotní vodiči, a to aktívnym venovaním sa vedeniu vozidla a sledovaniu situácie v cestnej premávke, včasnými reakciami pri jazde v kolóne vozidiel," dodala Gazdová.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári