Obyvatelia Terchovskej ulice sú rozhorčení. Radnica im už roky sľubuje riešenie dostupnosti k mestskej doprave. Prekážku tvorí vybudovanie obratiska– miesta, kde sa majú otáčať midibusy. Financie na projekt už boli vyčlenené, ale investíciu vo výške 22-tisíc eur poslanci vlani neschválili. Mesto ich použilo inak.
PREŠOV. Rodiny z tejto lokality sa teda na mestskú dopravu nemôžu spoliehať a ak, tak ich dostupnosť k zastávke MHD je veľmi vzdialená.
Sú odkázaní na svoje autá, deti musia voziť do školy a zahusťujú už aj tak komplikovanú dopravu v meste.
Cesta je úzka, nie je tam ani chodník a prejazd dvoch vozidiel v oboch smeroch je komplikovaný. Poslancom na výbore mestskej časti vyčítali, že sa o ich problém málo zaujímajú.
„Mal sa realizovať výkup pozemkov a vybudovať obratisko. Bolo na to vyčlenených 22-tisíc eur. Pýtam sa kde sú, keď výkup pozemkov sa ešte nezačal,“ povedal na výbore Miloš Tuhrinský s odôvodnením, že na Terchovskej ulici pribúdajú domy.
Zdôraznil, že sa tam musí riešiť komunikácia aj doprava a to teraz, lebo keď sa proces zastaví, už sa nikdy nenaštartuje.
Jeden z poslancov za túto mestskú časť, Richard Drutarovský (SaS), nám potvrdil, že situácia je pre obyvateľov zložitá aj preto, že v lokalite nie je žiadna občianska vybavenosť. „Sú odkázaní cestovať do iných častí a do centra každý deň,“ dodal.
Peniaze mesto použilo inak
Zaujímali sme sa, kde skončila suma 22-tisíc eur, pôvodne vyčlenená na výkup pozemkov. Ako sme zistili, investičnú akciu vlani zastupiteľstvo neschválilo a teda výkup pozemkov sa ani nemohol udiať.
„Rezerva vo výške 22-tisíc eur bola použitá na opravu a údržbu ciest a chodníkov, čo schválili poslanci,“ informoval vedúci oddelenia verejnoprospešných činností na prešovskej radnici Kamil Sepeši.
Výkonný riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov Peter Janus vo svojom stanovisku pre obyvateľov ulice zdôraznil, že linku by zabezpečili bez problémov, ale bráni tomu otáčacia plocha pre midibus na konci ulice.
„Mesto podniká kroky na výkup pozemkov a keď sa obratisko zrealizuje, zaradíme linku,“ uviedol Janus. Zrejme však nebol informovaný, že výkup pozemkov sa zastavil.
Samosprávy musia rešpektovať cestný zákon
Novela zákona, ktorá nadobudla účinnosť 1. marca tohto roku ukladá samosprávam povinnosť zabezpečiť dopravnú obslužnosť a vytvoriť plán dopravných služieb, teda liniek, spojov a vzdialeností ku zastávkam.
„Na dopravnej komisii sme sa už minulý rok zaoberali tým, že v meste sú tri biele miesta, kde nie je dopravná obslužnosť zabezpečená. Z toho dve sú v časti Za Kalváriou, teda na Terchovskej a priľahlých uliciach a v časti Horárskej. Tretia je v jednej časti Surdoku. Ich obyvatelia nemajú na rozdiel od iných Prešovčanov v dostupnej vzdialenosti zastávky MHD ani autobusové linky, hoci obyvatelia bez áut sú odkázaní na hromadnú dopravu,“ uviedol Drutarovský.
Dodal, že chce presadiť, aby tieto biele miesta z budúceho plánu dopravnej obslužnosti zmizli. Mesto ho zatiaľ nemá. Bude ho musieť vytvoriť podľa dikcie novely cestného zákona.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári