Sme.sk | Prešovský Korzár | Spravodajstvo | Cestujúcich vlakom z Košíc do Prešova zdržiava čakanie v Kysaku

Cestujúcich vlakom z Košíc do Prešova zdržiava čakanie v Kysaku

Vydané 7. 3. 2013 o 0:00 Autor: Michal Frank

Priame rýchlikové spojenie do Prešova neexistuje, ľuďom predlžujú cestu meškajúce vlaky.

PREŠOV. Nový grafikon železničnej dopravy, vrátane nedávnych zmien, stále vyvoláva diskusie. Na stránkach Korzára sme tejto téme venovali veľa priestoru a ohlasy čitateľov neustávajú.

„Je dobré, že sa znížili čakacie doby v Kysaku, ale zdá sa mi, že spravili rukojemníkov z tých, ktorí cestujú do Prešova priamo z Košíc,“ opísal nám svoju čerstvú skúsenosť Prešovčan Stanislav Guman.

Z metropoly východu cestoval v pondelok krátko po štvrť na osem večer: „Išiel som z Košíc do Prešova a v Kysaku sme čakali pol hodiny, lebo meškal rýchlik. Cestujúci boli uväznení vo vlaku. Prejsť 33 kilometrov za hodinu a pol nie je bohviečo. A ľutujem tých, ktorí išli ešte ďalej než do Prešova.“

Ako doplnil, večerných vlakových spojov medzi oboma mestami tak veľa nie je, ďalší spoj ide až pred pol jedenástou večer.

Stanislavovi Gumanovi sa podobná situácia prihodila od decembra tretí raz. Preto by uvítal, keby z Prešova jazdilo „priame rýchlikové spojenie, alebo zabezpečiť ku každému vlaku v Kysaku prípoj a nie tie vlaky, ktoré idú z Košíc“.

Na prípoje počkajú 10 minút

Zisťovali sme, či sa takéto meškania stávajú často a ako takéto situácie rieši Železničná spoločnosť Slovensko.

„V prípade meškania vlakov môže dispečerský aparát operatívne zaviesť odchýlky od platných čakacích časov tak, aby boli v maximálnej miere zohľadnené potreby cestujúcich, pokiaľ tomu nebránia vážne prevádzkové dôvody. Dispečerský aparát rozhodne o zvýšení čakacieho času, resp. o nečakaní prípojného vlaku zohľadňujúc prevádzkovú situáciu a počet  prestupujúcich cestujúcich na základe podkladov zistených od sprevádzajúceho personálu vlaku. Osobitná pozornosť je však venovaná posledným prípojným vlakom,“ konštatovala hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Slavomíra Šubrtová.

Na margo prípadu pána Gumana konkretizovala, že na trati Košice - Lipany (cez Kysak a Prešov) sú v čase dopravnej špičky vlaky vedené v hodinovom taktovom systéme, v čase mimo dopravnej špičky v dvojhodinovom taktovom systéme.

V Kysaku počítajú s prestupným časom 5 minút. „V prípade meškania platí tzv. základný čakací čas pri vlakoch kategórie osobné vlaky na prípojné zmeškané  vlaky, a to 10 minút. Vlak sa následne vypravuje ihneď po prestupe cestujúcich zo zmeškaného vlaku, aby sa minimalizovalo meškanie,“ vysvetlila.

Ako dodala, podľa najnovšej zmeny cestovného poriadku sú osobné vlaky medzi Kysakom a Prešovom, ktoré tvoria prípoj k vlakom diaľkovej dopravy, vedené denne. Tým sa „zabezpečila kvalitnejšia prípojovosť“.

K zmenám prestupných časov, resp. k zmenám časových polôh vlakov nedošlo.

Hlavné správy

EKONOMIKA.SME.SK

Spoplatnený obsahSlovenským pištoliam od Kuracinu politici neveria

Do armády aj polície by zbrojár Jaroslav Kuracina rád dostal svoje pištole. Zatiaľ stojí mimo hry.

ROZHOVOR

Spoplatnený obsahAnalytik Duleba: Rusi sa musia dohodnúť, vojna je slepá ulička

Ruský ekonomický systém je neudržateľný, Putina môžu zachrániť iba reformy.

AKTUALIZOVANÉ 14:04

Putin v dôležitom prejave: Posilnenie rubľa je nevyhnutné

Prezident hovoril pred stovkami novinárov. Svojich vojakov na Ukrajine pochválil.

KOMENTARE.SME.SK

Spoplatnený obsahKoho vyjde draho lacná ropa

Hospodársky plán Ruska či Venezuely by nemal byť dôvodom na škodoradosť.

Stanislav Guman. Čakal v Kysaku - vo vlaku.

Stanislav Guman. Čakal v Kysaku - vo vlaku.

Foto: frk

najčítanejšie
  • 24h
  • 3dni
  • 7dní
ANKETA