Tranzit cez mesto pravidelne upcháva cesty a kým nebude diaľnica D1 Prešov západ – Prešov juh a severný obchvat, jedným z východísk by mohla byť synchronizácia svetelnej signalizácie, takzvaná zelená vlna. Radnica sa však k tomu zatiaľ neodhodlala. Dôvod je jednoduchý. Peniaze. Čakajú na schválenie Inteligentného dopravného systému (IDS), ktorý má zaviesť rezort dopravy na celom Slovensku.
PREŠOV. Plošné uplatnenie IDS však môže trvať ešte dlho. Problém v meste je už teraz.
Cestná svetelná signalizácia je v správe mesta a radnica by mala iniciovať zosynchronizovanie všetkých križovatiek tak, aby vznikla takzvaná zelená vlna.
Hlavný architekt mesta Vladimír Ligus pripustil, že je to v ich kompetencii, ale hovorí, že na každú zmenu signálneho plánu musí byť urobený nejaký návrh a musí ho odsúhlasiť Krajský dopravný inšpektorát.
„Na všetky tieto kroky potrebujeme čas a na niektoré aj peniaze, lebo je tu potrebné urobiť sčítanie dopravy ako základný podklad. Projekt signálneho plánu musí urobiť odborne spôsobilá osoba, ktorá to naprojektuje. Jednoducho, chce to čas a peniaze a tie sa doteraz nenašli aj preto, lebo sme čakali, že sa schváli projekt IDS na ministerstve dopravy,“ vysvetlil Ligus.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári