Cestujúci, ktorí budú chcieť prísť na Vianoce z Prahy do Prešova, si budú musieť v Kysaku počkať na prípoj dve hodiny.
PREŠOV. Sľuby o efektívnosti železničného grafikonu dostali vážnu trhlinu. Sľuby, že na prípoje nebudú musieť cestujúci dlho čakať v Kysaku, ktorý je železničným uzlom pre východ Slovenska, sa nenaplnili.
Naša čitateľka nás upozornila na to, že pri ceste z Prahy pred vianočnými sviatkami si bude musieť v Kysaku počkať na prípoj až 2 hodiny.
Východniarov nechajú vymrznúť v Kysaku
„Doteraz som bola častou cestujúcou na trase Praha - Prešov, s prestupom v Kysaku. Z Prahy som zvykla cestovať nočnými vlakmi. Doteraz premávali tri nočné vlaky na trati Praha - Košice i opačne. Od 13. 12. železnice zrušili jeden celý nočný vlak, Excelsior, ostali teda už len dva,“ hovorí Prešovčanka.
Zaujíma ju, prečo na jednej strane železnice bezplatne prevážajú študentov a dôchodcov a na druhej strane zrušia medzinárodný vlak z Prahy, v ktorej žije veľa Slovákov.
To však nebola hlavná vec, ktorá ju zarazila. Šokovalo ju dvojhodinové čakanie na prípoj v Kysaku.
„Ak pocestujem nočným vlakom Bohemia z Prahy do Košíc, s odchodom z Prahy v sobotu večer, konkrétne pred Vianocami, napríklad 19. 12., a cieľom mojej cesty je tretie najväčšie mesto na Slovensku, budem musieť - nielen ja, ale všetci cestujúci – čakať v neslávne známej prestupovej stanici Kysak na ďalší prípoj do Prešova dve hodiny.“
Stačí sa pozrieť na cestovný poriadok a je to tam čierne na bielom. Vlak z Prahy dorazí o 7.57 a osobák z Kysaku o 9.53. To sú bez štyroch minút skutočne dve hodiny.
[content type="avizo-clanok" id="7534452" url-type="sme-article" title="Prečítajte si aj poznámku Michala Franka" img="https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/6/55/5569916/5569916.jpeg?rev=2"]To by tak bolo, prerábať systém pre sedem minút.[/content]
Rozhodlo sedem minút
Čitateľka kontaktovala aj Železničnú spoločnosť Slovensko (ŽSSK), ktorá jej odpovedala v tom zmysle, že sedem minút pred príchodom pražského rýchlika odchádza vlak do Prešova a ak by čakal, narušil by taktovú dopravu, čo považujú za „nežiaduce“.
ŽSSK na naše doplňujúce otázky nereagovala.
Stanovisko poskytol hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
„Situácia, na ktorú poukazujete, nastáva iba mimo pracovných dní, teda počas víkendov a sviatkov,“ uviedol M. Kóňa.
Zdôraznil že rýchlik R 443 Bohemia je jediným vlakom, vedeným na základe zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme, ktorý nemá taktovú polohu.
„Bohužiaľ, nie je možné kvôli jedinému páru rýchlikov rozvrátiť celý systém regionálnej vlakovej osobnej dopravy na severovýchode Slovenska,“ vysvetľoval.
Pripustil, že do budúcnosti zvážia vedenie nadväzujúceho osobného vlaku tak, aby sa doba čakania znížila z dvoch hodín na jednu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári