Fenoménom dnešných čias je Mafia Corner. Len za toto leto vyprodukovala hity Čerešne, Macejko či Vypic a žic, ktoré na internete zhliadli státisíce ľudí. Mnohí na nich nenechali nitku suchú, iným sa páčia, málokoho však nechali chladným. Vo svete sú producentské projekty bežné, na Slovensku je to novinka. Za Mafiou Corner stojí Prešovčan MICHAL MARUŠIN (31). Vyštudovaný huslista odišiel do Anglicka. Kým sa tam dostal k štúdiovej práci, musel umývať záchody. Dnes je späť, nedáva si servítku pred ústa, nechýba mu sebavedomie a tvrdí, že Mafia Corner je len produkt, ktorý možno vyzerá ako neriadená strela, ale má ho plne pod kontrolou. Mike alias Michal Marušin prezradil, ako to celé vlastne je a aká je vlastne filozofia značky Mafia Corner, ktorú tvorí iba on sám, s pomocou manažéra a hostí.
Prišli ste s niečím, čo tu doteraz nebolo a na čo si ľudia musia zvyknúť. Čím je to iné?
„Všetkým. Hlavne tou odvahou. Iné je to úplne všetkým, pretože sme prišli do doby, ktorá je trochu hip-hopovejšia ako po minulé stáročia. Nemyslím si, že ľudia, ktorí sú na hip-hop navyknutí, sú našou cieľovou skupinou. Tá teraz chodí na druhý stupeň základných škôl. A týmto sa chceme vryť do hláv, aby potom o tri, štyri roky mohli žobrať peniaze od tatka a mamky, že chcú ísť na Mafiu a nie na nejaký hip-hop.“
Je to teda dlhodobý produkt s vlastnou stratégiou?
„Celé to má stratégiu. Ľudia si myslia, že je to len haluz, ale má to svoju stratégiu, nastavený marketing a promo. Nie je ani pointa byť všade a naraz, ale pomaličky to stavať. Aj v rámci sociálnych sietí vždy niečo pomaly budujeme. Aj keď je to na slovenské pomery rýchly 'heavy metal', lebo toto čo stvárame, dávkujeme rýchlo.“
Smeruje teda Mafia Corner do hip-hopových vôd? Na túto scénu?
„Mafia Corner sa skôr snaží ponúkať alternatívu ku hip-hopovému ťaženiu na Slovensku, ktoré tu pokračuje. Nemôžeme sa tváriť, že tu hip-hop nie je. Je tu, je silný. Nebránim sa spolupráci s týmito ľuďmi, ale chcem, aby Mafia mala svoju líniu a postupne na ňu tlačila viac a viac. Aby sa ľudia na ňu začali učiť.“
Po „kolotočarine“ Čerešne ste sľubovali lunapark. Prišlo Vypic a žic. Aké sú ohlasy a čísla?
„Čísla sú nad očakávania a ohlasy tiež. Mám pocit, akoby sa východ zobudil po pätnástich rokoch, odkedy 'zabava gradovala' s Mec Vrabcom... Je to hlavne prvá plnokrvne východniarska pesnička, lebo aj ten Mec Vrabec či Kristína, ktorá spieva refrén Ta ne, tak tam sú štyri a pol slová po východniarsky. Toto sme si povedali, že musí byť celé. Čísla sú na slovenské pomery výborné, za týždeň a pol mala Vypic a žic 775-tisíc videní (v čase písania rozhovoru ich bolo o stotisíc viac – pozn. red).“
Objavila sa však aj kritika, že to rapuje nejaký Bratislavčan.
„No, všelijaké rôzne kritiky sú, že to mohol spraviť niekto z východu lepšie, a tak ďalej. Je to súčasť tejto práce, lebo ľudia vnímajú hudbu, ale nevnímajú značku. Teraz pracujem na tom, aby ju začali vnímať.“
Pri videoklipe máte uvedené, že dídžeji sa môžu hlásiť o DJ pack, aby to mohli hrať. Hlásia sa?
„Berú to ako teplé rožky. V tomto je až prekvapivo veľký záujem o Mafiu pri každom singli. Macejko išiel veľmi dobre. Čerešne, o ktorých sa tiež písalo, že sú vraj veľký prepadák, tiež išli výborne. Proste tá hudba si poslucháčov nájde. Závisí to aj od toho, na aký portál to zavesíte, tak sa bude správať. Nečakáme, že nás budú chváliť na portáloch, ktoré riešia umenie, v úvodzovkách. Úvodzovky preto, lebo čo je umenie, to je otázka. A zabávať ľudí je to najväčšie umenie. No na konci si k tomu ľudia cestu nájdu.“
Vy ste pritom vyštudovaný konzervatorista.
"Začal som na Základnej umeleckej škole Mikuláša Moyzesa v Prešove, potom som bol na košickom konzervatóriu, až som skončil na VŠMU.“
Aj ste ju absolvovali?
„Celú som ju nedal, to už bolo veľa na mňa.“
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári