Dopravná situácia v Prešove sa nezlepšuje. Istú úľavu verejnosť očakáva od dokončenia spojnice Sekčova s centrom mesta na Kuzmányho ulici a úpravy križovatky na Východnej aj na Čiernom moste. V druhej polovici októbra by to už mala byť realita. Ak však má v Prešove fungovať zelená vlna a väčšia plynulosť premávky, je nevyhnutné zrekonštruovať aspoň tri zásadné križovatky.
PREŠOV. Jednou z nich je križovatka Solivarská - Východná pri Baumaxe. Podľa našich informácií však proces príprav územia komplikuje to, že časť pozemkov patrí Baumaxu a ten likviduje svoju predajňu.
Predáva objekt aj pozemky, preto teraz investor, Slovenská správa ciest (SSC), nemá s kým rokovať. Musia zrejme čakať, kým sa manažment Baumaxu majetkovo nevysporiada s novým vlastníkom.
Ďalšia križovatka je na sídlisku Sekčov pri Lidli, kde by sa mal pridať jeden jazdný pruh.
„Uvažovalo sa o tom, že odbočovací pruh vľavo ostane pre osobné autá a nákladné autá by prechádzali cez rovný pruh a doprava, ale dopravní inžinieri to neodporúčajú, lebo oblúky sú plytké a vznikli by kolízne body. Celú križovatku je preto treba zrekonštruovať a posunúť,“ opísal situáciu po poslednom zasadnutí dopravnej komisie na prešovskej radnici viceprimátor Štefan Kužma (SDKÚ).
Križovatka na Levočskej ulici a stavba nového mosta vedľa existujúceho, aby vznikla štvorprúdovka, bola v pláne už minulý rok.
Po odpore Prešovčanov, námietkach a petíciách, zdĺhavom procese územného a potom aj stavebného konania, sa príprava zdržala o takmer dva roky.
Medzitým sa medzi finančne krytými stavbami dostala z plánu pod čiaru a tento rok z plánu celkom vypadla.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári