Korzár logo Korzár Prešov

Prešovčanom hrozí menej spojov, alebo drahšia mestská doprava

Dopravný podnik navrhuje zvýšenie cestovného. Primátor sa prikláňa sa ku škrtaniu spojov.

Mestská hromadná doprava. Prešovčania si zrejme budú musieť priplatiť.Mestská hromadná doprava. Prešovčania si zrejme budú musieť priplatiť. (Zdroj: Michal Frank)

Mestskú hromadnú dopravu v Prešove čakajú ďalšie škrty. Dopravný podnik navrhuje zvýšenie cestovného. Za základný lístok si podľa jeho návrhu Prešovčania zaplatia nie 40, ale 50 centov. Úmerne s tým by zdraželi i ďalšie jednorazové i časové lístky. Primátor je zásadne proti, prikláňa sa k možnosti škrtania spojov.

PREŠOV. Predstavenstvo mestskej akciovej spoločnosti Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) sa zaoberalo ďalším návrhom úsporných opatrení. Jedným z nich je úprava tarify cestovného.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návrh bol predložený mestu, konkrétne primátorovi ako zástupcovi jediného akcionára.

SkryťVypnúť reklamu

„Stále hľadáme nejaké opatrenia, aby sme zabezpečili chod spoločnosti. Jedným z opatrení v návrhu je úprava tarify cestovného,“ potvrdil tieto informácie výkonný riaditeľ DPMP Peter Janus.

Naposledy bola cena základného cestovného upravovaná v roku 2008. Posledná úprava zľavnených lístkov bola v roku 2011, kde sa znížila zľava z 50 na 40 percent.

Ak by návrh DPMP prešiel, cestujúci by zaplatili za základný lístok (desaťminútový v prvom tarifnom pásme) nie 40, ale 50 centov.

Aj ceny ďalších lístkov by stúpli zhruba o 10 centov, úmerne k nim by sa zvýšili aj ceny časových predplatných lístkov.

Lukratívnych vecí už v Prešove veľa neostalo, a tak nečudo, že je momentálne taký ruch okolo technických služieb a dopravného podniku, píše Michal Frank

SkryťVypnúť reklamu

Čítajte komentár >>

Peniaze z mesta meškajú

V prípade, že by návrh neprešiel, zvýši sa strata, resp. záväzok mesta voči akciovej spoločnosti.

Mesto má už v súčasnosti voči svojej firme podlžnosti. Podľa riaditeľa stále dlhuje za minulý rok vyše 600-tisíc eur za zrealizované výkony.

Podľa zmluvy platí samospráva dopravcovi 3,6 milióna eur ročne za MHD ako službu vo verejnom záujme. Mesačne posiela preddavky vo výške 300-tisíc eur. „Tieto úhrady prebiehajú, s určitým omeškaním,“ konštatoval riaditeľ.

Uvedená suma sa v posledných rokoch nezvyšovala, náklady áno, aj keď sa ich spoločnosť snaží kresať. Podľa Janusa by bolo optimálne, keby dopravca získal o 10 až 15 percent viac.

Ako neodradiť cestujúcich

Cesta zvyšovania jazdného je nepopulárna, prináša so sebou aj odliv pasažierov.

SkryťVypnúť reklamu

Znižovanie spojov a intervalov by síce znamenalo úsporu, ale obmedzená ponuka spôsobuje podľa dopravcu ešte väčší úbytok cestujúcich.

„Je to presne to, že len čo znižujeme ponuku, znižujú sa počty cestujúcich i tržby. Základnú obslužnosť, ktorá už je značne okresaná, je potrebné zachovať. Napríklad človek, ktorý má mesačný cestovný lístok a v soboty, nedele by nemal možnosť ho využiť, tak zváži, či si znovu kúpi mesačník,“ uviedol riaditeľ Janus.

„Snažíme sa optimalizovať aj ďalšie položky, ale je to ako sklenená guľa. Neviem dnes povedať, koľko bude stáť nafta v decembri.“

Primátor: Som zásadne proti

Oslovili sme aj primátora mesta. Ten je zásadne proti zvyšovaniu cestovného a tvrdí, že treba hľadať ďalšie možnosti šetrenia. Prikláňa sa aj k možnosti obmedzovania spojov.

„Ten, kto najlepšie ovláda dopravnú politiku a súčasne možnosti jej riešenia a možnosti mesta, je výkonný riaditeľ a členovia predstavenstva, ktoré je zložené z poslancov mestského zastupiteľstva. Predpokladám, že v najbližších dňoch predložia konkrétne návrhy, ja som však zásadne proti akémukoľvek zvyšovaniu. Je potrebné hľadať vnútorné zdroje a efektivitu,“ uviedol primátor Pavel Hagyari (nez.).

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  6. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 14 295
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 11 843
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 7 743
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 231
  5. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 987
  6. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 2 762
  7. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 2 657
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 592
  1. Dávid Polák: Recept na „dokonalé peklo“ podľa Hamasu
  2. Branislav Hláčik: Jednoduchý model, ktorý by zlepšil vnímanie EU u bežného občana.
  3. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  4. Soňa Fröhlichová: David Guetta veľkolepým spôsobom ukončil 58. ročník letného festivalu Paléo v švajčiarskom Nyon
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (1. - 7.8.1925)
  6. Rado Surovka: Zázračný liek zo Slovenska
  7. Vladimír Krátky: Šaškové počmáraní ... .
  8. Andrea Podešvová: Zdravé regióny, chorá krajina
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 46 886
  2. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 25 690
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 497
  4. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 15 667
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 9 544
  6. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 8 305
  7. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 7 061
  8. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 977
  1. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  2. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  3. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  4. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  5. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  6. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  7. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  8. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zoroslav Kollár chce vstúpiť do politiky. Zakladá stranu Právo na pravdu.

Fico pri najbližších voľbách na 50 až 60 percent už nebude lídrom Smeru, tvrdí.


108
Ilustračné foto.

Rebríček dlžníkov okresu Humenné.


7
Slovan v jeho najslávnejších časoch.

Čo spája najväčšie osobnosti Slovana?


14
Premiér Robert Fico.

Britská ambasáda zničila voľby, hovorí muž, ktorý ich vyhral.


29

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu