Korzár logo Korzár Prešov
Streda, 20. september, 2017 | Meniny má Ľuboslav(a)

Práce na prešovskom miniobchvate nabrali rýchle tempo

Prešovčania čakajú na štvorkilometrové predĺženie komunikácie.

Miniobchvat. Na stavbe sa to hemží ľuďmi aj mechanizmami. (Zdroj: Anna Košuthová)

PREŠOV. Len 20. júna prevzal Doprastav stavenisko a pokračuje v druhej fáze preložky cesty I/68 Prešov, odbočka Škultétyho.

Prešovčania stavbe hovoria miniobchvat. Práce napredujú dynamicky, spomaliť by ich mohlo až horšie počasie v zime.

Komunikácia odkloní tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu. To je práve ten moment, ktorého sa Prešovčania už nevedia dočkať.

Teraz síce musia znášať rôzne obmedzenia, ale stavbárom fandia a pozorne sledujú ich pokroky.

Po mesiaci investor, teda Slovenská správa ciest (SSC), urobil na stavbe kontrolný deň. Cestári napredujú dynamicky, motoristi vnímajú stavebný ruch a aj keď musia znášať isté obmedzenia, prejavili trpezlivosť.

Zaujímalo nás, či sa neobjavili nejaké komplikácie, keďže stavbu dodávateľ preberal na ostro, bez podrobného preskúmania staveniska po predchodcovi.

„Personálne aj strojno-technologické obsadenie na stavbe je dobré. Pravda je, že už v začiatkoch museli opraviť, prípadne vymeniť aj veci, ktoré boli predtým nedotiahnuté či skorodované,“ povedal po kontrolnom dni riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest SSC v Košiciach Jozef Fabián.

Napredujú podľa plánu

Minister dopravy Roman Brecely po znovuotvorení stavby zdôrazňoval, že termín ukončenia miniobchvatu bude marec 2017 a že je to reálny termín. Leto je ideálny čas, ale prídu aj jeseň a zima.

„Stavba je tak rozplánovaná, že sú všetky predpoklady na to, aby mohla byť do deviatich mesiacov od podpisu zmluvy s Doprastavom hotová. Pravda je, že pôjdeme do zimného obdobia a záleží na tom, aké budú klimatické podmienky. Ak by boli dlhodobo nepriaznivé, možno sa termín posunie, ale nebudeme na to tlačiť. Ide nám o kvalitu a nedovolíme, aby sa kvôli termínom ukončovali asfaltobetónové práce v zime,“ dodal Jozef Fabián.

Bude miniobchvat, aj juhozápadný úsek D1

Po zverejnení informácie, že sa ešte tento rok v Prešove začne stavať aj juhozápadný úsek diaľnice D1 medzi ľuďmi rezonujú diskusie, či už nie je neskoro a či bude mať miniobchvat ešte nejaký význam. Podľa Fabiána je taká úvaha nezmysel.

„Predovšetkým to nie je žiadny vnútorný obchvat mesta, ale preložka štátnej cesty na štvorprúdovku. Je nevyhnutná. Doprava cez tento úsek bude stále prúdiť, lebo je zdrojová aj cieľová. Tranzit, ktorý prejde cez diaľničný tunel, bude tvoriť len asi 15 percent, odbremení mesto, ale nosná doprava tu ostane. Preložka má rovnako veľký význam ako juhozápadný úsek diaľnice D1,“ argumentoval Jozef Fabián.

Potvrdil, že posledné sčítanie hustoty dopravy v meste, ktoré sa konalo minulý rok, potvrdilo, že nárast intenzity dopravy je v niektorých úsekoch až o 40-60 %. Hustota dopravy v niektorých úsekoch je až 38-tisíc vozidiel denne.

To je ďalší z dôvodov, prečo Prešovčania tak netrpezlivo čakajú na štvorkilometrové predĺženie komunikácie I. triedy a prepojenie s Nábrežnou komunikáciou.

Tento článok vyšiel v týždenníku PREŠOVSKÉ NOVINY, č. 26/2016, v predaji od 9. 8. do 15. 8.

Téma: Obchvaty Prešova


Neprehliadnite tiež

Ako sa dá urobiť zo záhradky stavebný pozemok

Zistili sme presný návod od mestských architektov.

Záhradkári nemajú vodu, niekde ani pozemky

Na stavbu na cudzom pozemku stavebné povolenie nedostanete.

Minúta po minúte: Príroda opäť vyčíňa, Mexiko zasiahlo ďalšie zemetrasenie

Tisíce ľudí utekali ulicami, aby ich nezasiahli padajúce budovy.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  8. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop