PREŠOV. Len 20. júna prevzal Doprastav stavenisko a pokračuje v druhej fáze preložky cesty I/68 Prešov, odbočka Škultétyho.
Prešovčania stavbe hovoria miniobchvat. Práce napredujú dynamicky, spomaliť by ich mohlo až horšie počasie v zime.
Komunikácia odkloní tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu. To je práve ten moment, ktorého sa Prešovčania už nevedia dočkať.
Teraz síce musia znášať rôzne obmedzenia, ale stavbárom fandia a pozorne sledujú ich pokroky.
Po mesiaci investor, teda Slovenská správa ciest (SSC), urobil na stavbe kontrolný deň. Cestári napredujú dynamicky, motoristi vnímajú stavebný ruch a aj keď musia znášať isté obmedzenia, prejavili trpezlivosť.
Zaujímalo nás, či sa neobjavili nejaké komplikácie, keďže stavbu dodávateľ preberal na ostro, bez podrobného preskúmania staveniska po predchodcovi.
„Personálne aj strojno-technologické obsadenie na stavbe je dobré. Pravda je, že už v začiatkoch museli opraviť, prípadne vymeniť aj veci, ktoré boli predtým nedotiahnuté či skorodované,“ povedal po kontrolnom dni riaditeľ Investičnej výstavby a správy ciest SSC v Košiciach Jozef Fabián.
Napredujú podľa plánu
Minister dopravy Roman Brecely po znovuotvorení stavby zdôrazňoval, že termín ukončenia miniobchvatu bude marec 2017 a že je to reálny termín. Leto je ideálny čas, ale prídu aj jeseň a zima.
„Stavba je tak rozplánovaná, že sú všetky predpoklady na to, aby mohla byť do deviatich mesiacov od podpisu zmluvy s Doprastavom hotová. Pravda je, že pôjdeme do zimného obdobia a záleží na tom, aké budú klimatické podmienky. Ak by boli dlhodobo nepriaznivé, možno sa termín posunie, ale nebudeme na to tlačiť. Ide nám o kvalitu a nedovolíme, aby sa kvôli termínom ukončovali asfaltobetónové práce v zime,“ dodal Jozef Fabián.
Bude miniobchvat, aj juhozápadný úsek D1
Po zverejnení informácie, že sa ešte tento rok v Prešove začne stavať aj juhozápadný úsek diaľnice D1 medzi ľuďmi rezonujú diskusie, či už nie je neskoro a či bude mať miniobchvat ešte nejaký význam. Podľa Fabiána je taká úvaha nezmysel.
„Predovšetkým to nie je žiadny vnútorný obchvat mesta, ale preložka štátnej cesty na štvorprúdovku. Je nevyhnutná. Doprava cez tento úsek bude stále prúdiť, lebo je zdrojová aj cieľová. Tranzit, ktorý prejde cez diaľničný tunel, bude tvoriť len asi 15 percent, odbremení mesto, ale nosná doprava tu ostane. Preložka má rovnako veľký význam ako juhozápadný úsek diaľnice D1,“ argumentoval Jozef Fabián.
Potvrdil, že posledné sčítanie hustoty dopravy v meste, ktoré sa konalo minulý rok, potvrdilo, že nárast intenzity dopravy je v niektorých úsekoch až o 40-60 %. Hustota dopravy v niektorých úsekoch je až 38-tisíc vozidiel denne.
To je ďalší z dôvodov, prečo Prešovčania tak netrpezlivo čakajú na štvorkilometrové predĺženie komunikácie I. triedy a prepojenie s Nábrežnou komunikáciou.
Tento článok vyšiel v týždenníku PREŠOVSKÉ NOVINY, č. 26/2016, v predaji od 9. 8. do 15. 8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári