PREŠOV. Posledné dni čoraz intenzívnejšie prebieha diskusia ohľadom potreby obchvatov pre mesto Prešov.
Mimoriadna dopravná situácia tu pritom trvá už mesiace.
V rámci diskusie Café Európa sa v prešovskom Wave klube konala diskusia práve na túto tému – Aký obchvat potrebuje Prešov?
Z troch pozvaných diskutovali dvaja. Viceprimátor Prešova Štefan Kužma a analytik INEKO Ján Kovalčík. Investičný riaditeľ NDS Ladislav Dudáš sa diskusie nezúčastnil.
Pokračovanie diaľnice či obchvat mesta?
Viceprimátor Kužma v úvode objasnil genézu dopravného vývoja diaľnic na Slovensku. Stavať sa začalo od Bratislavy.
„Má to byť chrbtová kosť, ktorá spojí dve najväčšie mestá, základná stavba na Slovensku,“ povedal Kužma.
Na margo toho poznamenal, že keď sa stavala diaľnica v blízkosti väčších miest, „nikdy nenapadlo nikoho, že je to obchvat Trnavy, Hlohovca, Prievidze. Keď sa má plynule pokračovať v diaľnici pri Prešove, hovorí sa zrazu o obchvate Prešova.“
Pri metropole Šariša sa na túto tému polemizuje. Pritom ide o tretie najväčšie mesto Slovenska a strategický dopravný uzol, ktorý spája Škandináviu s Balkánom.
„Ide aj o vyriešenie tranzitu, nestavia sa to kvôli Prešovčanom,“ zdôraznil Kužma.
Kovalčík: Odstránenie tranzitu nie je úplné riešenie
Analytik INEKO Ján Kovalčík to však vidí inak: „Každé mesto ukazuje na tranzit, to je problém, dajte ho preč.“
Podľa neho je podstatný prieskum, koľko z dopravy tvorí tranzit, koľko medzimestská a koľko vnútromestská doprava.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári