Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

V špičke doprava v Prešove nefunguje, rýchlejšie je to pešo

Na hlavných ťahoch je v čase špičky verejná doprava úplne ochromená.

Autobusová či trolejbusová doprava je neraz na úrovni pešej dopravy.Autobusová či trolejbusová doprava je neraz na úrovni pešej dopravy. (Zdroj: Mária Pihuličová)

PREŠOV. Prejsť pár desiatok metrov trvá niekedy i s pomocou dopravy v Prešove toľko, koľko by človek bez problémov zašiel aj pešo. Na hlavných ťahoch je v čase špičky verejná doprava úplne ochromená.

Dopravná situácia v Prešove stále priťahuje pozornosť domácich i cezpoľných.

Problémom je tranzit prechádzajúci mestom, ale i samotná vnútromestská doprava. Tá je v kritických časových úsekoch v takom bode, že prestáva byť funkčná.

Podporiť verejnú dopravu

Vyriešenie dopravného problému v Prešove je cieľom pri príprave stratégie dopravnej Masterplan.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o základný kľúčový strategický akýkoľvek dokument, ktorý má mesto na to, aby rozriešilo aktuálny dopravný problém v meste.

Pri prípravách pomáha Jaspers, čo je poradný orgán Európskej komisie, ktorý poskytuje nezávislé poradenstvo.

V regionálnom centre vo Viedni je postavená poradná skupina pre Prešov, ktorá bude supervízorom v rámci prípravy masterplanu pre prešovskú dopravu.

Zástupcovia Jaspers v rámci toho vyžadovali relevantné dáta o doprave v treťom krajskom meste.

Z tohto dôvodu pre nich vypracovalo mesto Prešov spolu s Dopravným podnikom mesta Prešov (DPmP) dátovú analýzu.

Tú tvoria základné dáta zanalyzované o verejnej doprave v meste.

Zameriava sa konkrétne na jeden segment dopravy, a to verejnú dopravu.

Aj na jej základe sa po odsúhlasení Jaspersom podarilo zakúpiť 15 trolejbusov. Cieľom je podpora verejnej dopravy na úkor tej osobnej.

SkryťVypnúť reklamu

Faktom je napríklad skutočnosť, že kým v roku 1992 sa vo verejnej prešovskej doprave vozilo 60 miliónov ľudí, dnes je to len 31 miliónov.

Masterplan má byť stratégiou rozvoja dopravy, vďaka ktorej by sa vytvoril dopravný model o tom, ako sa bude doprava po 5 rokoch vyvíjať.

Podpriemerné rýchlosti

Ako v automobile, tak aj v trolejbuse nie je cesta cez Prešov jednoduchá.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4V67 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4V67 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 633
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 758
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 554
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 760
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 887
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 551
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 014
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 509
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 191
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 952
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvaty Prešova
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop