Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 11. december, 2017 | Meniny má Hilda
Pridajte si svoje mesto

V špičke doprava v Prešove nefunguje, rýchlejšie je to pešo

Na hlavných ťahoch je v čase špičky verejná doprava úplne ochromená.

Autobusová či trolejbusová doprava je neraz na úrovni pešej dopravy.(Zdroj: Mária Pihuličová)

PREŠOV. Prejsť pár desiatok metrov trvá niekedy i s pomocou dopravy v Prešove toľko, koľko by človek bez problémov zašiel aj pešo. Na hlavných ťahoch je v čase špičky verejná doprava úplne ochromená.

Dopravná situácia v Prešove stále priťahuje pozornosť domácich i cezpoľných.

Problémom je tranzit prechádzajúci mestom, ale i samotná vnútromestská doprava. Tá je v kritických časových úsekoch v takom bode, že prestáva byť funkčná.

Podporiť verejnú dopravu

Vyriešenie dopravného problému v Prešove je cieľom pri príprave stratégie dopravnej Masterplan.

Ide o základný kľúčový strategický akýkoľvek dokument, ktorý má mesto na to, aby rozriešilo aktuálny dopravný problém v meste.

Pri prípravách pomáha Jaspers, čo je poradný orgán Európskej komisie, ktorý poskytuje nezávislé poradenstvo.

V regionálnom centre vo Viedni je postavená poradná skupina pre Prešov, ktorá bude supervízorom v rámci prípravy masterplanu pre prešovskú dopravu.

Zástupcovia Jaspers v rámci toho vyžadovali relevantné dáta o doprave v treťom krajskom meste.

Z tohto dôvodu pre nich vypracovalo mesto Prešov spolu s Dopravným podnikom mesta Prešov (DPmP) dátovú analýzu.

Tú tvoria základné dáta zanalyzované o verejnej doprave v meste.

Zameriava sa konkrétne na jeden segment dopravy, a to verejnú dopravu.

Aj na jej základe sa po odsúhlasení Jaspersom podarilo zakúpiť 15 trolejbusov. Cieľom je podpora verejnej dopravy na úkor tej osobnej.

Faktom je napríklad skutočnosť, že kým v roku 1992 sa vo verejnej prešovskej doprave vozilo 60 miliónov ľudí, dnes je to len 31 miliónov.

Masterplan má byť stratégiou rozvoja dopravy, vďaka ktorej by sa vytvoril dopravný model o tom, ako sa bude doprava po 5 rokoch vyvíjať.

Podpriemerné rýchlosti

Ako v automobile, tak aj v trolejbuse nie je cesta cez Prešov jednoduchá.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V67 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4V67 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Neprehliadnite tiež

Pašku mal CT protest traumatizovať. Žaluje politikov, pýta si peniaze

Tvrdí, že protestujúci pod jeho oknami hrubo narušili súkromie jeho rodiny.

Ladislav Ščurko už chodiť k psychiatričke nemusí

Hokejista sa vrátil na súd, ktorý ho kedysi poslal za vraždu za mreže.

Zimnú údržbu KVP rozdelilo, zákazku dostali dve firmy

Medzi dodávateľmi je aj firma, pre ktorú je mestská časť v hľadáčiku polície.

Podjazd košickom pri katastri skúmajú, čaká sa na posudky

Roky zanedbaný a nefunkčný podchod by mali zrekonštruovať.

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 18 406
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 852
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 830
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 137
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 447
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 957
  7. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 894
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 701
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 576
  10. Slováci triedia lepšie 1 199

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop