PREŠOV. Prejsť pár desiatok metrov trvá niekedy i s pomocou dopravy v Prešove toľko, koľko by človek bez problémov zašiel aj pešo. Na hlavných ťahoch je v čase špičky verejná doprava úplne ochromená.
Dopravná situácia v Prešove stále priťahuje pozornosť domácich i cezpoľných.
Problémom je tranzit prechádzajúci mestom, ale i samotná vnútromestská doprava. Tá je v kritických časových úsekoch v takom bode, že prestáva byť funkčná.
Podporiť verejnú dopravu
Vyriešenie dopravného problému v Prešove je cieľom pri príprave stratégie dopravnej Masterplan.
Ide o základný kľúčový strategický akýkoľvek dokument, ktorý má mesto na to, aby rozriešilo aktuálny dopravný problém v meste.
Pri prípravách pomáha Jaspers, čo je poradný orgán Európskej komisie, ktorý poskytuje nezávislé poradenstvo.
V regionálnom centre vo Viedni je postavená poradná skupina pre Prešov, ktorá bude supervízorom v rámci prípravy masterplanu pre prešovskú dopravu.
Zástupcovia Jaspers v rámci toho vyžadovali relevantné dáta o doprave v treťom krajskom meste.
Z tohto dôvodu pre nich vypracovalo mesto Prešov spolu s Dopravným podnikom mesta Prešov (DPmP) dátovú analýzu.
Tú tvoria základné dáta zanalyzované o verejnej doprave v meste.
Zameriava sa konkrétne na jeden segment dopravy, a to verejnú dopravu.
Aj na jej základe sa po odsúhlasení Jaspersom podarilo zakúpiť 15 trolejbusov. Cieľom je podpora verejnej dopravy na úkor tej osobnej.
Faktom je napríklad skutočnosť, že kým v roku 1992 sa vo verejnej prešovskej doprave vozilo 60 miliónov ľudí, dnes je to len 31 miliónov.
Masterplan má byť stratégiou rozvoja dopravy, vďaka ktorej by sa vytvoril dopravný model o tom, ako sa bude doprava po 5 rokoch vyvíjať.
Podpriemerné rýchlosti
Ako v automobile, tak aj v trolejbuse nie je cesta cez Prešov jednoduchá.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári