PREŠOV. Deväťdesiat ostrých kilometrov predstavuje deväť meraných úsekov 23. ročníka prešovskej rely. Ktoré to budú? Priblížil nám ich viceprezident Slovenskej asociácie automobilového športu Vlado Bánoci.
„Snažíme sa nachádzať nové úseky, aby sa neopakovali známe trate na Zlatej Bani, Herľanoch či Zámutove. To je trochu problém. Do lesov nás púšťať veľmi nechcú a nájsť štátnu cestu, kde by po dvoch-troch kilometroch nebola žiadna obec je takmer nemožné,“ vysvetľuje Vlado.
„Prejazdy cez obec sú navyše náročné na zabezpečenie a tiež chápeme, že je to nepríjemné pre ľudí, keď niekoľko hodín nemôžu vyjsť zo svojho dvora.“
Ľubotice tento rok nebudú
V tomto roku vyšiel súťažný piatok na 28. apríla. V krajskom meste, ktoré je už na celom Slovensku známe neriešenou dopravnou situáciou prilievať olej do ohňa obmedzovaním piatkovej premávky by obľúbenosti rely nepomohlo.
Usporiadateľ, ktorým je Rally System Slovakia, sa preto rozhodol v piatok absolvovať iba slávnostný štart (o 19:00 hod.) a naostro sa do súťaže vyštartuje až v sobotu ráno (08.00 hod.).
Vracia sa Cemjata
Úvodným úsekom ročníka 2017 je navrátivšia sa Cemjata. Tá sa jazdí sa na asfaltových lesných cestičkách v rekreačnej oblasti Cemjata.
„Prístup je z odbočky na Zabíjanú a štart približne 300 metrov ďalej. Meraný úsek sa potom končí pri rampe nad záhradkárskou osadou na Cemjate,“ opisuje Bánoci.
Rýchlostná skúška sa pôjde ako RS1, RS4 a RS7. Po nej ako RS2 (RS5, RS8) sa bude jazdiť dobre známy úsek Žipov.
„Štart je asi 2,5 km pred obcou Žipov. Po jej prejdení pokračuje po známom úseku až na horizont, kde zabočí vpravo na Hrabkov. Tam je cesta trochu rozbitejšia, no dá sa zvládnuť,“ dokresľuje zvyšok eresky Vlado Bánoci.
Pribudol Šariš
Novou rýchlostnou skúškou je RS Šariš, ktorá sa bude jazdiť ako RS3, RS6 a RS9.
Jej štart je na konci obce Malý Šariš smerom na Veľký Šariš. Pokračuje cez centrum Veľkého Šariša, kde sa stočí na Medzany.
V Medzanoch sa prechádza krátky úsek po nespevnenej komunikácii a potom pokračuje na Šarišské Michaľany, kde je cieľ pri podniku Imuna.
„Veríme, že sa nám v tomto roku podarilo pripraviť veľmi zaujímavé úseky a uvidíme vďaka tomu divácky veľmi zaujímavú súťaž, ktorú športovo ocenia aj súťažné posádky. Držte nám palce, aby nám prialo aj počasie, ktoré sa tento apríli predvádza viac, ako by sme chceli,“ zakončil Vlado Bánoci, ktorý tento rok už neštartuje ako spolujazdec a prevzal väčší podiel práce na príprave 23. ročníka Rally Prešov.
Tento článok vyšiel v týždenníku PREŠOVSKÉ NOVINY - MY, č. 16/2017, v predaji od 26. 4. do 2. 5.