Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 18. december, 2017 | Meniny má Sláva, Slávka
Pridajte si svoje mesto

V Prešove sa tešil Valoušek

Rally Prešov 2017 priniesla veľký súboj medzi Čechom Valouškom a Košičanom Kočim.

Víťazi Rally Prešov. Dramatický súboj dopadol lepšie pre Valouška. (Zdroj: Martin Paľov)

PREŠOV. Napokon sa tešil pretekár spoza rieky Moravy.

Prešovské rýchlostné skúšky patria vždy k tým ťažším a poriadne preveria súťažné posádky. Nebolo to inak ani v priebehu 23. ročníka Rally Prešov.

Kvôli dažďom rozmočenej trati organizátori museli dokonca skrátiť tretí úsek približne o tri kilometre.

Lenže ani zvyšné úseky posádkam nič nedarovali.

Začínalo sa ráno na Cemjate, ktorá, ako sa neskôr ukázalo, rozhodovala celú súťaž. Podmienky na úzkej kľukatej lesnej asfaltke sa každým prejazdom zhoršovali.

Naťahané blato a lístie urobili z Cemjaty krásnu, no rešpektovanú bohyňu. Výhodu mali prvé posádky, keď trať bola ešte čistejšia.

„Na tomto úseku som sa necítil komfortne,“ priznal Martin Koči, ktorý tu hneď pri prvom prejazde vytočil hodiny a stratil cenný čas.

Naopak Pavel Valoušek netajil: „Nemám problém s blatom. Boli sme si toho vedomí a tu sme si vybudovali náskok.“

Valoušek to rozhodol na Cemjate

Úradujúci šampión MSR, Pavel Valoušek, zajazdil všetky tri prejazdy Cemjaty najrýchlejšie a to nakoniec rozhodlo. Martin Koči síce vyhral všetky zvyšné merané úseky, no rozdiel medzi ním a Valouškom bol minimálny.

Doslova sa naťahovali o desatiny sekúnd a urobili súťaž súťažou.

„Každopádne som šťastný aj za druhé miesto,“ skromne povedal Koči. „Máme nové auto, nového spolujazdca a chvíľu to aj bolo cítiť.“

Všetci boli zvedaví na to, ako do súboja o víťazstvo prehovorí Poliak Grzegorz Grzyb, ktorý v Prešove vyhral posledné štyri ročníky a veril v piate víťazstvo.

„Jasné, že sme chceli zvíťaziť,“ priznal farbu Grzyb. „Cemjata však rozhodla. Hneď na jej začiatku sme urobili dve chyby a stratili čas. Na dvojke som ešte chytil defekt a strata bola jasná. Šance na víťazstvo pri tak silnej konkurencii boli preč. Sústredil som sa teda na udržanie tretieho miesta.“

Spestrením boli Švédi

Nečakaným prekvapením bola jazda mladej švédskej posádky Adielsson – Johansson, ktorá sa priznala, že po Rožňave je to vlastne iba druhá súťaž, ktorú jazdila na asfalte.

Vo Švédsku totiž jazdia rely iba na šotoline a snehu.

„Na suchom asfalte sme postupne získali istotu, no za mokra som nechcel riskovať a rozbiť auto,“ vravel v cieli spokojný Mattias Adielsson, ktorý chvíľu dokonca ohrozoval aj tretie miesto Grzyba.

Domáci pretekári tentoraz nemali šťastie. Najlepšie skončil legendárny Igor Drotár, ktorý si ešte zvyká na nové auto a nového spolujazdca, Tomáša Plachého. Rozhodujúca, podľa Igorových slov, bola však nesprávna voľba pneumatík a nastavenia.

„Zvažoval som zmenu do druhej sekcie, ale neurobili sme to a ukázalo sa to ako nesprávne rozhodnutie,“ konštatuje najlepší Prešovčan.

Fanúšikovia sa tešili na štart Tibora Cserhalmiho, no ten chytil defekt na RS4 a nemohol uvoľniť koleso.

„Bolo to nešťastné aj v tom, že ak by som sa pokúsil dôjsť do cieľa eresky na defekte, tak sme mohli dosť poškodiť auto,“ vysvetľoval Tibor.

Jeho strata však narástla o viac ako desať minút a tím rozhodol, že nemá zmysel už ďalej pokračovať. Strata bola priveľká.

V silnej triede 3 vyhrali Semerád s Moznerom

A nedarilo sa ani tretiemu domácemu pretekárovi, ktorým bol Tomáš Konečný. Toho trápili zdravotné problémy a bol rád, že nakoniec došiel do cieľa na nešťastnom trinástom mieste, ktoré znamenalo len piate miesto v triede 3.

Tú vyhrala posádka Semerád – Mozner, ktorým sa tentoraz problémy vyhli.

O útok sa pokúšal rožňavský víťaz Peter Gavlák, no ten dostal v úvode druhej sekcie defekt a prišiel aj o druhé miesto. To pripadlo Lukášovi Matěnovi.

Triedu 5 vyhrali Leškovci na Renaulte Megane. V triede 6 sa rovnako ako v Rožňave radovali z víťazstva Martin Kysucký a Paľo Kušnier na Peugeote 208.

V triede 8 vyhrala posádka bratov Švecovcov (Honda Civic) a osamotený dokončil aj Marek Špavelko so svojím „myšiakom“ v triede 11.

V historikoch si to rozdali otec a syn Bérešovci, keď rýchlejším bol Ďodi na „žiguľaku“.

V priebežnom poradí po dvoch podujatiach sa o priebežne prvé miesto v majstrovstvách Slovenska delia Koči s Valouškom.

Za nimi je tretí Grzyb. Majstrák pokračuje na konci mája popradskou Rally Tatry.

Výsledky 23. Rally Prešov: 1. Valoušek/Havelková (Ford Fiesta R5), 2. Koči/Schovánek (Ford Fiesta R5) + 6,7 s., 3. Grzyb/Wróbel (Škoda Fabia R5) + 46,1 s., 4. Adielsson/Johansson (Ford Fiesta R5) + 59 s., 5. Melichárek/ Melichárek (Škoda Fabia R5) + 108,2 s., 6. Kukučka/Vejačka (Ford Fiesta R5) + 124 s., 7. Drotár/Plachý (Škoda Fabia R5) + 146 s., 8. Semerád/ Mozner (Mitsubishi Lancer) + 165,8 s.

Téma: Rallye


Neprehliadnite tiež

Inzercia

Za úspechom spoločnosti PO CAR je poctivá práca a neustále napredovanie

Od strojára cez technológa až po konateľa.

Na košických cestách zavládol chaos, keď opäť zapli nové semafory

Semafory pri opravených tratiach iritujú vodičov aj chodcov.

Primátor Raši podpísal firme Tempus to, čo nemal šancu dodržať

Polícia reagovala, že dokumentáciu neposudzovala.

Rozhovor

Psychologička: Láska sa nedá merať ani množstvom, ani cenou darčeka

Čaro Vianoc udržujte v deťoch čo najdlhšie.

Verner o Košiciach: Chladné štadióny, výborné publikum

Krasokorčuliar sa po skončení kariéry venuje exhibíciám a trénovaniu.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Fico dal opäť prednosť sebe, a kto je užitočný idiot politiky

Robert Fico si už musí poslušnosť vynucovať krajnými prostriedkami

KOMENTÁRE

Rok 1998: Maďarka prah môjho domu neprekročí

Čože?! Ty nebudeš voliť Mečiara?

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Používate make-up? Potom spozornite
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  9. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  1. Mečiarovské spôsoby nového bratislavského župana?
  2. Študenti Stavebnej fakulty STU na exkurzii v Brne
  3. Top 10 inzerovaných áut za posledné 3 roky
  4. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  5. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  7. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  8. Používate make-up? Potom spozornite
  9. Legendárna Transsibírska magistrála
  10. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 26 772
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 184
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 189
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 024
  5. Používate make-up? Potom spozornite 1 152
  6. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov 1 085
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 1 021
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018 951
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 947
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 866

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop