Korzár logo Korzár Prešov
Piatok, 19. január, 2018 | Meniny má Drahomíra, Mário
Pridajte si svoje mesto

Taxikári sú naštvaní, trúbili pred prešovskou radnicou

Upozornili primátorku na to, že sa im nepáčia plány presunúť ich z Hlavnej ulice.

Zhromaždenie taxikárov. Pred prešovskou radnicou. (Zdroj: Mária Pihuličová)

PREŠOV. Medzi taxikármi v Prešove vládne posledné dni roztrpčenie. Nepáči sa im fakt, že by mali byť v rámci nového projektu presunutí na blízke ulice od Hlavnej.

Svoju nespokojnosť vyjadrili protestom v piatok ráno pod oknami prešovskej radnice.

Minútovým trúbením sa ohlásili práve v čase, keď mala začínať svoje zasadnutie mestská rada.

Prečo nás presúvajú?

„V meste je viac ako 80 taxíkov a je vyhradených 6 parkovacích miest na Weberovej ulici, čo je, myslím si, dosť málo. Nemajú žiadne argumenty na to, prečo nás chcú premiestniť. Argumentujú nariadeniami, ale zásobovanie ostáva. Je ekologickejšie, keď sa bude taxík v noci voziť po Hlavnej ulici, alebo keď zastaví na svojom parkovacom mieste a bude čakať na zákazníka?“ pýtala sa Renáta Kopilcová, majiteľka prešovskej taxislužby, pod ktorú patrí 41 taxikárov.

Ako povedala, v Prešove je 9 taxislužieb, plus ďalšie menšie s jedným – dvoma autami.

Podľa nej je „tento krok hlúposť, my sme ešte horšie vedenie v meste Prešov nemali, ako je teraz“.

Kopilcová vyjadrila obavy, že taxikári reálne prídu o svoje zisky: „Nebude taxi pre turistov, nebude pre občanov, ktorí večer chodia do mesta.“

Majiteľka zdôraznila, že neporovnáva Prešov s Košicami, kde je celá pešia zóna bez akýchkoľvek áut či mestskej hromadnej dopravy.

Viceprimátor: Dlažba nie je stavaná pre autá

Skutočnosť, že sa plánujú úpravy v umiestnení taxíkov, viceprimátor Štefan Kužma (SDKÚ) vysvetlil ako „projekt, ktorý schválil krajský dopravný inšpektorát. Chceme, aby pešia zóna bola pešia a nechodili autá po dlažbe“.

Podľa neho neraz na parkovacích miestach stáli rôzne iné vozidlá.

„Na druhej strane centra pri Trojici nám tam stoja akože taxíky, no z troch áut, ktoré som nafotil, nebol ani jeden taxík. To majú taxislužby akože pre seba a stojí im tam kde-kto. Tieto miesta chceme posunúť na Jarkovú, teda iba o niekoľko desiatok metrov a znova zostávajú v centre. No nebudú stáť v pešej zóne na dlažbe, ktorá nie je stavaná pre motorové vozidlá, ale pre ľudí,“ povedal Kužma.

Počúvať chcú aj ostatných ľudí

Odmietol tvrdenia, že chcú vyhnať taxíky z centra.

„Toto je jedna lož, ktorá sa tu šíri. Nevytláčame nikoho z centra. Napríklad tí, ktorí stoja z jednej strany budovy hotela Dukla, budú stáť 20 až 30 metrov z druhej strany. Teda stále budú v centre. Tam, kde sú dnes taxíky, povedie cyklotrasa vedúca z Čierneho mosta a neviem si predstaviť, ako budú cyklisti obchádzať a pod autobusy padať, aby obišli taxíky,“ vysvetľoval viceprimátor.

Podľa neho sledujú záujmy aj ostatných obyvateľov mesta, nielen taxikárov.

„Na jednej strane je niekoľko taxikárov a na druhej tisíce ľudí, ktorí žiadajú podstatné utlmenie dopravy v centre na pešej zóne. Dokonca nás tlačia, aby sme mestskú dopravu zrušili,“ dodal Kužma.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Taxikári verzus prešovská radnica: Pôjdu taxíky z Hlavnej preč?

Dupkala: Tisíce ľudí? Účelové

Na stranu taxikárov sa postavil poslanec Rudolf Dupkala (nez.).

„Osobne si myslím, že argumenty pána viceprimátora, že tisíce občanov sa sťažujú, sú podľa mňa účelovo dané, ktoré majú slúžiť k tomu, aby toto mesto bolo vyľudnené úplne,“ povedal.

Kritizuje prístup radnice voči taxikárom.

„Úrad nemôže za zatvorenými dverami rozhodovať o ľuďoch. A to sa dialo a deje sa stále. Minimálne si zaslúžili byť prizvaní na debatu o ich práci,“ povedal Dupkala, ktorý ako príklad uviedol svoju nedávnu návštevu Krakova, kde stál taxík „rovno pri mne, na pešej zóne, v centre historického mesta. Nechcem porovnávať Krakov s Prešovom, ale taxíky v Poľsku a na Slovensku.“

Dupkala na poslednom zastupiteľstve dal návrh, aby sa zrušilo nariadenie vylúčiť taxíky z Hlavnej.

Tento návrh podporili aj poslanci.

„Dnes ste videli mnoho živiteľov rodín, ktorí vedia, že pre nich je parkovacie miesto potrebné a je nutné. Ja si myslím, že primátorka a vedenie mesta majú byť na strane občanov,“ povedal poslanec.

Protesty môžu pokračovať

Piatkový zraz pred radnicou nemusí byť posledný. Všetko závisí od krokov mesta.

„Pôjdeme do väčších ohlásených protestov. Bude to blokáda dopravy,“ povedala Kopilcová.

V hre je aj návšteva primátorky.

„Keď primátorka nekomunikuje takto, tak sa možno pôjdeme pozrieť aj na jej ulicu so všetkými taxikármi, aby videla, koľko taxíkov je v meste a koľko ľudí chce pripraviť o prácu. A uvidíme, na čom sa potom ešte dohodneme,“ zdôraznila Kopilcová.

Isté je, že bojovať neprestanú. „Nevzdáme sa, pokiaľ nám parkovacie miesta nenechajú, je to chlieb pre taxikárov,“ povedala odhodlane.

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Voľby do VÚC 2017 Prešov (župné voľby)

Neprehliadnite tiež

Obcou Kendice sa rútil rýchlosťou 118 kilometrov za hodinu

Vodič dostal pokutu 650 eur a zadržali mu vodičák.

V dielni sa učí pracovať päť Rómov. Pollák hovorí o divadle v osade

Bývalý splnomocnenec vlády: Je to nesystémové a neefektívne.

Dopravu na severe Slovenska komplikovalo sneženie a vietor

Horský priechod Vernár už sprejazdnili aj pre nákladiaky.

Legálne bývanie na Luniku IX: Rómovia ho postavia sami

Mesto im má poskytnúť pozemky. Platiť budú sami.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 965
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 749
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 214
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 700
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 302
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 998
  7. Kam do tepla v januári? 2 464
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 257
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 107
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 276

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop