Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 11. december, 2017 | Meniny má Hilda
Pridajte si svoje mesto

Prešovský miniobchvat konečne kompletne sprejazdnili

Pozrite si celú trasu smerom od kruhovej križovatky aj opačne.

(Zdroj: Lenka Haniková)

PREŠOV. Prešovský miniobchvat v sobotu o 10.00 sprejazdnili. Zmizli zákazové značky a pustili prvé vozidlo na novú cestu. Na sprejazdnenie sa prišlo pozrieť aj pár zvedavcov.

Pozrite si celú trasu prešovského miniobchvatu smerom od kruhovej križovatky aj opačne.

Stavba za 43,2 milióna eur

Nový úsek preložky cesty 1/68 odbočka Škultétyho - ZVL v Prešove, tzv. malý obchvat mesta, je od sobotňajšieho predpoludnia teda už kompletne spustený.

Od začiatku júla mohli motoristi najprv naplno využívať kruhový objazd, po štvrtkovom oficiálnom otvorení bol v piatok ráno spustený nadjazd pri ZVL a od sobotňajšej 10:00 sprístupnili aj zvyšnú časť tejto stavby v úseku od Tatran handball arény po ZVL.

Stavba za 43,2 milióna eur, ktorá sa po problémoch s pôvodným zhotoviteľom stavala päť rokov, má zlepšiť plynulosť dopravy jej odklonením mimo centrálnej časti krajského mesta.

Predpokladaná intenzita dopravy na tomto cestnom úseku je pritom približne 13- až 15-tisíc vozidiel denne.

Komunikácia bude prevádzať tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu do uvedenia diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh do prevádzky.

Stať by sa tak malo v roku 2021.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Prešovčania si už vychutnávajú nový nadjazd, ale stále aj hundrú

Video: Lenka Haniková

Mimoriadnu situáciu prehodnotia

Primátorka Prešova Andrea Turčanová (KDH) na slávnostnom otvorení uviedla, že očakáva zlepšenie dopravnej situácie, pričom mesto na základe analýzy stavu prehodnotí odvolanie mimoriadnej situácie, ktorú v súvislosti s dopravou vyhlásilo.

Zároveň ale podotkla, že celkovo dopravnú situáciu v meste môže vyriešiť iba dokončenie rýchlostnej cesty R4 z Prešova smerom na hranicu s Poľskom.

Video: Lenka Haniková

A čo druhý úsek?

V tejto súvislosti štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček informoval, že prípravu výstavby tohto úseku trasy ministerstvo zintenzívnilo pred štyrmi rokmi ako súčasť celkového riešenia dopravnej situácie v Prešove.

„Za toto obdobie sa nám podarilo získať stavebné povolenie na prvý úsek prešovského obchvatu. Druhý je pripravený vo vysokom štádiu a sme pripravení ho súťažiť vo veľmi dohľadnej dobe,“ povedal Stromček s tým, že úsek je aj naďalej prioritou podľa programového vyhlásenia vlády.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Miniobchvat otvorili, aj neotvorili. Robia si z Prešova srandu?

Video: Lenka Haniková

Dlhová brzda

Ministerstvo ale naďalej rieši otázku jeho financovania.

„Jedna z možností je dlhová brzda na to, aby uvoľnili pravidlá, aby sme mohli dostať viac financií zo štátneho rozpočtu, lebo to je dnes jediný finančný zdroj, z ktorého môžeme realizovať tieto stavby,“ dodal štátny tajomník.

Ako informoval predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík (Smer), ako poslanec Národnej rady SR spoločne s ďalšími poslancami podali návrh na prípravu ústavného zákona o zrušení dlhovej brzdy od 15. októbra.

„Začala sa debata na túto tému, v ktorej sa objavili informácie, že ide o navýšenie dlhu. Ja ale hovorím, že nejde o navýšenie dlhu, ale o to, aby sa znižovali medziregionálne rozdiely medzi Bratislavou a regiónmi Slovenska, zvlášť medzi bratislavským a prešovským regiónom. Bez diaľnic a obchvatov to nebude možné,“ skonštatoval župan, podľa ktorého je uvoľnenie dlhovej brzdy najrýchlejšou cestou k nájdeniu zdrojov na výstavbu.

Návrh preto plánujú predložiť opäť na septembrovej schôdzi.

„Verím, že vyhrá zdravý rozum a nájde sa 90 poslancov, aby sa dlhová brzda zrušila a do dvoch rokov sa môže začať stavať severozápadný obchvat R4 v oboch etapách,“ uviedol Chudík.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež: Pódioví poklepkávači, strihači, komici, ďakujeme, choďte domov

Video: Lenka Haniková

Stavba sa pripravuje

Štátny tajomník MDVaRR dodal, že ministerstvo už má dokončené dopravné prieskumy a stavba sa zatiaľ pripravuje tak ako pôvodne v štyroch pruhoch.

Čaká ju ale ešte opätovné posudzovanie expertnej skupiny ministerstva financií.

Po prvotnej analýze ministerstvo navrhovalo stavať severný obchvat R4 v polovičnom profile, s nákladmi nižšími približne o 160 mil. eur pri odhadovaných nákladoch 535 miliónov eur.

„Každá stavba sa stavia nie na rok, alebo na dva, ale na desaťročia. Preto k nim tak aj musíme pristupovať,“ uviedol Stromček.

V Prešove sa koncom mája oficiálne rozbehla aj stavba juhozápadného ochvatu D1, kde podľa Stromčeka prebiehajú prípravné práce a stále sa čaká na ukončenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), ktoré má byť hotové do konca roka.

„Berieme do úvahy, že existujú lehoty, aby sa k tomu mal každý možnosť vyjadriť. My si veríme a myslíme si, že to dotiahneme. Do tej doby ale neprichádza k omeškaniu, lebo robíme prípravu stavby,“ informoval štátny tajomník.

Téma: Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Voľby do VÚC 2017 (župné voľby)  na domov.sme.sk

Neprehliadnite tiež

Raši: Pre EEI nie som župan. Treba s ňou skončiť

Burdiga: Až keď dostali cez pysky, stiahli chvost a kvičia.

Dopravný podnik dostal viac. Koľko pôjde na platy, je nejasné

Odborári: Trváme na navýšení o desať percent.

ROZHOVOR

Majerský: Potrebujeme, aby nás vláda brala vážne

Podľa nového župana treba úrad zdynamizovať. Vylúčené nie je prepúšťanie.

ROZHOVOR

Tomáš Kubík: Za to, čo mi dlhuje VSS, by som si mohol kúpiť byt

Futbal v Spišskej Novej Vsi ide podľa neho dobrým smerom.

Krajský súd niekedy rieši aj prípady so škodou tri eurá

Povolenie mal na haluze, spílil borovicu.

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zamestnal černákovca, predal stroje, schválil odmeny. Kotlebu preverí kontrolór

Krátko pred svojím odchodom Marian Kotleba urobil zmeny, ktoré chce nový župan Ján Lunter preveriť.

PLUS

O čo naozaj ide Georgeovi Sorosovi

Mýty, fikcia a fakty. Čo sa všetko spája so známym finančníkom.

DOMOV

Silný vietor pokračuje, hlavný prúd ide viac severom

Výstrahy platia až do utorkového popoludnia.

KOMENTÁRE

Nesrovnal nezvládol už ani oportunizmus

Prečo vám nikto nepovedal o najväčšom zlepšení bratislavskej MHD.

Najčítanejšie na Prešov Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  4. Top First moment dovolenky na leto 2018
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  8. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  9. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  10. Slováci triedia lepšie
  1. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  2. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  3. Ako sa zmenili autá za štvrťstoročie?
  4. Accessible Urban Living
  5. RPSP – A good intention ruined by execution
  6. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Riešenia pre hnedú planétu
  9. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  10. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 11 136
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 191
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 998
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 108
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 296
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 850
  7. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 669
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 533
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 398
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 215

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop