Korzár logo Korzár Prešov

Prešovský miniobchvat konečne kompletne sprejazdnili

Pozrite si celú trasu smerom od kruhovej križovatky aj opačne.

(Zdroj: Lenka Haniková)

PREŠOV. Prešovský miniobchvat v sobotu o 10.00 sprejazdnili. Zmizli zákazové značky a pustili prvé vozidlo na novú cestu. Na sprejazdnenie sa prišlo pozrieť aj pár zvedavcov.

Pozrite si celú trasu prešovského miniobchvatu smerom od kruhovej križovatky aj opačne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavba za 43,2 milióna eur

Nový úsek preložky cesty 1/68 odbočka Škultétyho - ZVL v Prešove, tzv. malý obchvat mesta, je od sobotňajšieho predpoludnia teda už kompletne spustený.

Od začiatku júla mohli motoristi najprv naplno využívať kruhový objazd, po štvrtkovom oficiálnom otvorení bol v piatok ráno spustený nadjazd pri ZVL a od sobotňajšej 10:00 sprístupnili aj zvyšnú časť tejto stavby v úseku od Tatran handball arény po ZVL.

SkryťVypnúť reklamu

Stavba za 43,2 milióna eur, ktorá sa po problémoch s pôvodným zhotoviteľom stavala päť rokov, má zlepšiť plynulosť dopravy jej odklonením mimo centrálnej časti krajského mesta.

Predpokladaná intenzita dopravy na tomto cestnom úseku je pritom približne 13- až 15-tisíc vozidiel denne.

Komunikácia bude prevádzať tranzitnú dopravu z Košíc smerom do Popradu do uvedenia diaľnice D1 Prešov západ – Prešov juh do prevádzky.

Stať by sa tak malo v roku 2021.

Prečítajte si tiež: Prešovčania si už vychutnávajú nový nadjazd, ale stále aj hundrú Čítajte 
Načítavam video...

Video: Lenka Haniková

Mimoriadnu situáciu prehodnotia

Primátorka Prešova Andrea Turčanová (KDH) na slávnostnom otvorení uviedla, že očakáva zlepšenie dopravnej situácie, pričom mesto na základe analýzy stavu prehodnotí odvolanie mimoriadnej situácie, ktorú v súvislosti s dopravou vyhlásilo.

Zároveň ale podotkla, že celkovo dopravnú situáciu v meste môže vyriešiť iba dokončenie rýchlostnej cesty R4 z Prešova smerom na hranicu s Poľskom.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Video: Lenka Haniková

A čo druhý úsek?

V tejto súvislosti štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček informoval, že prípravu výstavby tohto úseku trasy ministerstvo zintenzívnilo pred štyrmi rokmi ako súčasť celkového riešenia dopravnej situácie v Prešove.

„Za toto obdobie sa nám podarilo získať stavebné povolenie na prvý úsek prešovského obchvatu. Druhý je pripravený vo vysokom štádiu a sme pripravení ho súťažiť vo veľmi dohľadnej dobe,“ povedal Stromček s tým, že úsek je aj naďalej prioritou podľa programového vyhlásenia vlády.

Prečítajte si tiež: Miniobchvat otvorili, aj neotvorili. Robia si z Prešova srandu? Čítajte 
Načítavam video...

Video: Lenka Haniková

Dlhová brzda

Ministerstvo ale naďalej rieši otázku jeho financovania.

„Jedna z možností je dlhová brzda na to, aby uvoľnili pravidlá, aby sme mohli dostať viac financií zo štátneho rozpočtu, lebo to je dnes jediný finančný zdroj, z ktorého môžeme realizovať tieto stavby,“ dodal štátny tajomník.

Ako informoval predseda Prešovského samosprávneho kraja Peter Chudík (Smer), ako poslanec Národnej rady SR spoločne s ďalšími poslancami podali návrh na prípravu ústavného zákona o zrušení dlhovej brzdy od 15. októbra.

SkryťVypnúť reklamu

„Začala sa debata na túto tému, v ktorej sa objavili informácie, že ide o navýšenie dlhu. Ja ale hovorím, že nejde o navýšenie dlhu, ale o to, aby sa znižovali medziregionálne rozdiely medzi Bratislavou a regiónmi Slovenska, zvlášť medzi bratislavským a prešovským regiónom. Bez diaľnic a obchvatov to nebude možné,“ skonštatoval župan, podľa ktorého je uvoľnenie dlhovej brzdy najrýchlejšou cestou k nájdeniu zdrojov na výstavbu.

Návrh preto plánujú predložiť opäť na septembrovej schôdzi.

„Verím, že vyhrá zdravý rozum a nájde sa 90 poslancov, aby sa dlhová brzda zrušila a do dvoch rokov sa môže začať stavať severozápadný obchvat R4 v oboch etapách,“ uviedol Chudík.

Prečítajte si tiež: Pódioví poklepkávači, strihači, komici, ďakujeme, choďte domov Čítajte 
Načítavam video...

Video: Lenka Haniková

Stavba sa pripravuje

Štátny tajomník MDVaRR dodal, že ministerstvo už má dokončené dopravné prieskumy a stavba sa zatiaľ pripravuje tak ako pôvodne v štyroch pruhoch.

Čaká ju ale ešte opätovné posudzovanie expertnej skupiny ministerstva financií.

Po prvotnej analýze ministerstvo navrhovalo stavať severný obchvat R4 v polovičnom profile, s nákladmi nižšími približne o 160 mil. eur pri odhadovaných nákladoch 535 miliónov eur.

„Každá stavba sa stavia nie na rok, alebo na dva, ale na desaťročia. Preto k nim tak aj musíme pristupovať,“ uviedol Stromček.

V Prešove sa koncom mája oficiálne rozbehla aj stavba juhozápadného ochvatu D1, kde podľa Stromčeka prebiehajú prípravné práce a stále sa čaká na ukončenie procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA), ktoré má byť hotové do konca roka.

„Berieme do úvahy, že existujú lehoty, aby sa k tomu mal každý možnosť vyjadriť. My si veríme a myslíme si, že to dotiahneme. Do tej doby ale neprichádza k omeškaniu, lebo robíme prípravu stavby,“ informoval štátny tajomník.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 645
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 074
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 653
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 930
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 146
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 899
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 140
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 973
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 210
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 175
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 252
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 973
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 210
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 175
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu