Korzár logo Korzár Prešov

Tunel Branisko je uzatvorený, opravu cesty komplikuje dážď

Uzávera diaľničného tunela potrvá do utorka.

(Zdroj: TASR/Simona Ivančáková)

ŠIROKÉ, BEHAROVCE. Doprava z diaľničného tunela Branisko je od pondelka rána úplne vylúčená a tunel uzatvorený.

Dôvodom je havarijný stav cementobetónového krytu vozovky v mieste prechodovej dosky pred východným portálom tunela.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doprava je presmerovaná po obchádzkovej trase po ceste I/18, ktorá bola až do otvorenia tunela Branisko v roku 2003 hlavným spojením medzi Spišom a Šarišom.

"Z dôvodu vysokých teplôt a dlhodobého zaťaženia dopravou došlo k poškodeniu vozovky pred tunelom Branisko. Postupne sa oddelili dosky cementobetónového krytu vozovky od podkladovej vrstvy cementobetónovej stabilizácie. Momentálne je tento kryt v havarijnom stave," uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu

Ako doplnila, v rámci prvej etapy prác sa odstráni havarijný stav, aby bola bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky, vozovka sa zastabilizuje.

"Následne v rámci druhej etapy počas jesennej uzávery tunela zrealizujeme práce potrebné pre finálnu opravu krytu vozovky," doplnila.

Práce komplikuje dážď

"Dva rôzne materiály nevydržali extrémne klimatické podmienky, ktoré sme tu mali v priebehu posledných dní. Druhým vplyvom je doprava, ktorá spôsobila, že na tom bloku to neudržalo a celá platňa sa utrhla, zdvihla sa a vznikol tu takzvaný retardér, ktorý tu z bezpečnostných dôvodov nechceme mať," povedal Róbert Gajer zo spoločnosti RR Unlimited, s. r. o., ktorá realizuje opravy vozovky pred tunelom Branisko.

Ako doplnil, práce komplikuje daždivé počasie.

SkryťVypnúť reklamu

"Materiály sú nastavené tak, že potrebujeme teplé a suché počasie, to očakávame v popoludňajších hodinách. Máme ešte veľa práce, aby sme to tu vyčistili a dostali tú platňu tam, kde ju potrebujeme dostať," objasnil.

Gajer doplnil, že podobná situácia sa môže vyskytnúť aj na iných diaľničných úsekoch.

"My ako krajina nie sme stavaní na takéto extrémne podmienky. NDS v nových projektoch už tieto problémy rieši. Čo sa týka starých projektov, pri tuneli Branisko očakávame problémy jedine na západnom portáli, ten sa však bude riešiť počas plánovej uzávery tunela v októbri," vysvetlil.

Uzávera až do utorka

Uzávera tunela potrvá do utorka (8.8.) do 23.00 h.

Pre havarijný stav bola počas tohto víkendu (5. - 6.8.) doprava v tuneli obmedzená, vylúčené z nej boli vozidlá nad 3,5 tony a rýchlosť bola znížená na 40 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľničný tunel Branisko sa nachádza na D1 na úseku medzi Beharovcami a Fričovcami, na rozhraní okresov Levoča a Prešov.

Dĺžkou 4 975 metrov je najdlhším dopravným tunelom na Slovensku.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 14 754
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 188
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 282
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 7 332
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 921
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 022
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 206
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 077
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 427
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 952
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 407
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 193
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 513
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 103
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 707
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  4. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  5. Vlado Jakubkovič: Andrej, poď k nám.
  6. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  7. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  8. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 427
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 952
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 64 407
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 193
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 513
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 678
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 103
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 707
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  3. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu