PREŠOV, SPIŠ. Tunel Branisko je už sprejazdnený po tom, čo Národná diaľničná spoločnosť musela vykonať nutné opravy poškodenej vozovky.
Doprava bola od pondelka rána úplne vylúčená, tunel uzatvorili.
Havarijná situácia nastala v dôsledku dlhodobej záťaže dopravou a vysokých teplôt, ktoré spôsobili zdvihnutie vozovky približne o 10 centimetrov.
„Postupne sa oddelili dosky cemento-betónového krytu vozovky od podkladnej vrstvy cemento-betónovej stabilizácie. Vysoké klimatické teploty spôsobili objemovú rozťažnosť dosiek krytu vozovky nad rámec priestorovej možnosti priečnych kontrakčných škár cemento-betónového krytu,“ uviedla hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.
Výstavba podľa noriem
Podľa hovorkyne bola vozovka navrhovaná podľa noriem a zohľadňovala aj dovtedy namerané maximálne teploty.
„Vozovka bola navrhovaná podľa platných noriem a predpisov, na základe ktorých boli realizované všetky návrhy, statické výpočty ako aj navrhovaná únosnosť vozovky. Návrh cemento-betónového krytu vozovky uvažoval s okrajovými podmienkami, ktoré vychádzali z dovtedy nameraných spriemerovaných maximálnych a klimatických teplôt,“ uviedla hovorkyňa.
Koniec prvej etapy prác
Práce na odstraňovaní havarijného stavu vozovky sú na základe posudku rozdelené do dvoch etáp.
V predošlých dňoch sa zrealizovala prvá etapa, ktorá si vyžiadala úplnú uzáveru tunela.
Vozovka je už zastabilizovaná a plne prejazdná.
Cena za prvú etapu prác spolu s odborným posudkom predstavuje približne 52-tisíc eur bez DPH.
Opravy sú financované z rozpočtu NDS, keďže vozovka už nie je v záruke.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári