PREŠOV. Železničná zastávka Prešov mesto už roky funguje v režime, ktorý spôsobuje cestujúcim viaceré problémy.
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) zatiaľ situáciu nebude riešiť.
V čom je problém
Ak si cestujúci nechcú priplatiť za lístok, kúpený vo vlaku, musia prejsť približne 200 metrov od nástupišťa k predajni cestovných dokladov, ktorá sa nachádza v budove na starej stanici.
Pravidelní cestujúci si na situáciu zvykli, avšak niektorí o predajni lístkov stále nevedia, iní čakajú na nesprávnom nástupišti, kde ich musí upozorňovať pokladníčka.
Cestujúcich neznalých pomerov mätie aj staré nástupište, ktoré sa nachádza pri budove predaja lístkov.
Na vlak by tam však čakali márne, upozorňovať o nástupišti ich musí pokladníčka.
„Podľa mňa je hlúposť takéto riešenie. Ja by som skôr navrhoval, nech presunú nástupište späť k budove alebo nech zrušia predaj lístkov pri starom nástupišti. Predajňa lístkov sa nachádza na opačnej strane ako je nástupište a ľudia musia prechádzať cez križovatku, čo je podľa mňa nebezpečné,“ povedal Daniel z Prešova.
Presunutie zastávky však nie je možné pre elektrifikáciu trate, po ktorej musela nastať zmena na zastávke Prešov mesto.
„Z dôvodu, že pôvodné nástupište svojimi parametrami nevyhovovalo technickým normám, bolo nástupište pre smer Plaveč – Prešov trvale zrušené, pričom normám vyhovujúce nástupište smer Prešov – Plaveč slúži pre oba smery,“ uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková.
Cestujúcim situácia nevyhovuje
Cestujúcim situácia nevyhovuje a viacerí sa posťažovali aj na sociálnej sieti, kde požadovali umiestnenie automatu na predaj lístkov, či iné riešenie.

„Kúpiť si cestovný lístok je problematické najmä v zimných mesiacoch. Nepríjemné je aj to, že ak vlak má meškanie, málokedy sa to dozviete a tak mrznete na otvorenej stanici. Roky sa táto situácia nezmenila,“ posťažovala sa Stanislava Selcanová.
Situácia na „malej“ stanici trvá už od roku 1997, avšak napriek tomu niektorí o predaji lístkov sa dozvedeli až z nášho minulého článku.
„Po 5 rokoch cestovania z tejto zastávky sa dozvedám, že tam niekde je pokladňa. Inak, nič som nikdy nedoplácala.....“ napísala Ivka Feníková.
ZSSK sťažnosti nezaznamenala
ZSSK si však myslí, že označenia nástupíšť a pokladníc je dostatočné.
„Zo strany ZSSK považujeme označenie nástupišťa a informovanie cestujúcich za dostatočné, pretože tento stav trvá od roku 1997 a sťažnosti na predaj cestovných dokladov v tomto tarifnom bode sme doposiaľ nezaznamenali,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Priamo na nástupišti, kde zastavujú vlaky ZSSK, sa nachádza oznam o umiestnení pokladnice spolu s informáciou o pracovnom čase.
„Tento oznam, respektíve jeho umiestnenie, je pravidelne kontrolovaný naším personálom a v prípade jeho poškodenia zo strany vandalov je nahradený novým,“ upresnil Kováč.
Zapamätať si otváracie hodiny pokladne môže byť pre cestujúcich trochu náročnejšie.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári