Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Severný obchvat Prešova na papieri existuje. Pozrite si projekt

Otázny je termín, peniaze, aj konečná podoba R4 pri meste.

Súčasťou severného obchvatu Prešova má byť aj tunel Bikoš.Súčasťou severného obchvatu Prešova má byť aj tunel Bikoš. (Zdroj: NDS)

PREŠOV. Výstavba severného obchvatu Prešova na plánovanej rýchlostnej ceste R4 je z pohľadu obyvateľov mesta kľúčovým dopravným projektom.

Mal by totiž z mesta, najmä zo sídliska Sekčov, ale aj z ďalších frekventovaných ulíc- Vranovskej, Duklianskej a Levočskej, odkloniť tranzitnú dopravu z Poľska a severovýchodu Slovenska.

Tá by mala obchádzať Prešov po obchvate, ktorý by sa napájal na diaľnicu D1 na križovatke Prešov - Západ.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vykupujú sa pozemky

Časť pozemkov, na ktorých sa má rýchlostná cesta budovať, ešte stále čaká na odkúpenie Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS).

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Radnica predstaví Prešovčanom dopravné riešenia Čítajte 

Mesto Prešov zároveň pred pár týždňami schválilo predaj časti pozemkov, na ktorých sa má R4 budovať.

Hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová uviedla, že predpokladané obdobie predaja pozemkov je plánované na prelom tohto a budúceho roku. „Ide prevažne o lesné pozemky v lokalite Surdok,“ upresnila Michalová.

Pri stavbe rýchlostnej cesty bude potrebné vyrúbať či upraviť takmer štyri a pol hektáru lesa.

Otázne sú peniaze aj konečná podoba

Najdôležitejší je však konkrétny dátum stavby rýchlostnej cesty, na ktorý už všetci netrpezlivo čakajú.

Začatie stavby druhej etapy severného obchvatu podľa Michalovej závisí od zabezpečenia peňazí a rozhodnutia o konkrétnej podobe úseku.

„Ide hlavne o polprofil na celom úseku, konečné podobu tunela Okruhliak v plnom profile a ďalších približne sedem kilometrov úseku v polprofile alebo plný profil na celom úseku,“ uviedla Michalová.

Skryť Vypnúť reklamu

Pred pár mesiacmi členovia občianskeho združenia Lepší Prešov začali so zberom petičných podpisov na urýchlenú výstavbu rýchlostnej cesty.

V súčasnosti je už petícia, pod ktorou je vyše 32-tisíc podpisov, na Úrad vlády Slovenskej republiky.

Dopravný model pre Prešov

V čase, keď s petíciou začali, NDS začala s realizáciou dopravného modelu pre mesto Prešov, ktorý mal komplexne zohľadniť všetky dostupné dopravné inžinierske podklady vrátane nového sčítania dopravy, aktuálnych prieskumov smerovania dopravy a údajov z mýtneho systému.

Prečítajte si tiež: Prešovskí aktivisti odovzdali petíciu za stavbu R4. Érsek: Nepostrašia ma Čítajte 

Podľa Michalovej sa dopravný model práve finalizuje.

„Výsledky dopravného modelu, ktorý je súčasťou aktualizácie štúdie realizovateľnosti, budú podkladom pre rozhodnutie nastavenia priorít výstavby v okolí miest Prešov a Košice,“ upresnila Michalová.

Skryť Vypnúť reklamu

Vzhľadom na proces jeho pripomienkovania a schvaľovania NDS očakáva, že finálna verzia by mala byť dokončená do konca tohto roka.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 771
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 279
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 010
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 441
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 994
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 937
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 374
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 252
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 112
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 987
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Obchvaty Prešova

Neprehliadnite tiež

Centrála Záchrannej služby Košice by mala po zmenách sústrediť väčšinu košických staníc.

Zmenu čaká tretina staníc na východe.

3 h
Ľudia by sa čoskoro mohli vrátiť do mesta.

Poslanec: Čím skôr, lebo bude viac psychiatrických pacientov ako nakazených.

3 h
V čase, keď v Sosne natáčali Fontánu pre Zuzanu II, neexistovala ešte vyššia prístavba. Dostavali ju až neskôr.

Padlo to na zmarenom územnom pláne.

3 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

15 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

4 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop