PREŠOV. V zmysle hesla „vidieť a byť videný“ sa niesla dopravno-preventívna akcia v Prešove.
Počas nej preventistky krajského riaditeľstva spolu s kolegami z okresného dopravného inšpektorátu na troch frekventovaných miestach v meste oslovili viac ako 300 chodcov (ako najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky).
Ako polícia informuje na svojej facebookovej stránke, cieľom bolo upozorniť ich na dôležitosť reflexného označovania sa v čase zníženej viditeľnosti a dbať tak na svoju vlastnú bezpečnosť.
Je veľmi dôležité, aby boli chodci na ceste viditeľní, a tými sa stávajú práve vďaka reflexným prvkom, ktoré odrážajú svetlo.
Ak skombinujú nápadnú farbu odevu s reflexnými prvkami, prestanú byť neviditeľní a zvýšia tak svoju bezpečnosť.
"Upgrade" hesla
"Chodci si musia uvedomiť, že v každom prípade zrážky s vozidlom sú to oni, čo vzhľadom na vzniknuté následky ťahajú za kratší koniec, bez ohľadu na to, kto nehodu zavinil," tvrdí polícia.
Okrem preventívnej rady dostali chodci pozornosť vo forme reflexného predmetu.
Odmenou pre policajtov bola spontánna reakcia jedného občana, ktorý označil danú preventívnu aktivitu polície ako „upgrade“ policajného hesla "Pomáhať a chrániť“.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári