Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Za úspechom spoločnosti PO CAR je poctivá práca a neustále napredovanie

Od strojára cez technológa až po konateľa.

(Zdroj: PO CAR)

PREŠOV. Konateľ spoločnosti PO CAR Ing. Jozef Berezný je úspešným podnikateľom, ktorý riadi a vedie svoj tím certifikovaných zamestnancov už 23 rokov.

V spoločnosti PO CAR prinášajú zákazníkom poctivosť, precíznosť, profesionalitu a kvalitu svojich služieb.

Hlavnou filozofiou spoločnosti je, aby na konci celého procesu bol spokojný zákazník, čo sa odzrkadľuje aj na dlhoročnom prvenstve firmy v tomto segmente.

Spoločnosť PO CAR sa zameriava na predaj a servis vozidiel značky Audi, Škoda, Volkswagen a servis značky Seat, predaj originálnych dielov a príslušenstvá týchto značiek.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa zakladateľa spoločnosti Jozefa Berezného je pri budovaní firmy dôležité vidieť „za roh“ a dôležitá je najmä spokojnosť zákazníka.

Do servisu išiel z protestu

Jozef Berezný je v súčasnosti konateľom spoločnosti PO CAR Prešov.

Od vzniku spoločnosti začal budovať kvalitný a profesionálny tím, avšak tomu predchádzalo ešte obdobie, keď pracoval ako strojný inžinier či ako technológ v klasickej fabrike.

Hovorí, že všetko je o výzvach a dosahovaní stanovených cieľov.

„Ja som sa strojár, mám strojnícku fakultu a bol som zamestnaný vo veľkej fabrike. Tam som robil aj šéfa zásobovania a prešiel som viacerými pozíciami. Pravdu povediac, išiel som do kúpy servisu z protestu. Z fabriky som odišiel na základe určitých okolností, ktoré sa diali pri zmene režimu,“ povedal Jozef Berezný.

Skryť Vypnúť reklamu

„Jednoducho je to tak, že k autám som mal vždy blízko. Už je jedno, čo človek robí, jednak aby mal na živobytie, aby uživil seba a rodinu, ale mal by to robiť poriadne. A keď ho raz niečo chytí a je obrazne povedané ‚trafený‘ týmto smerom, tak potom to funguje. Princíp je v tom, že keď začnem niečo robiť, musím to ukončiť. Keď to neukončím, tak som to nemal začínať, lebo som v podstate urobil iba škodu,“ povedal.

Prácu si kúpil

Po určitom pôsobení v autoservise, kde bol zamestnaný, však nastali komplikácie, keď sa prevádzka servisu ocitla v dražbe.

„A teraz si predstavte, mal som 38 - 39 rokov, to už človek kdesi je, nie je ani starý ani mladý, niečo má za sebou a teraz čo ďalej? Mal som rodinu, deti a treba čosi robiť. Podnik sa dostal do dražby, tak sme sa traja rozhodli, že ho kúpime, s tým, že sme nevedeli čo presne prevádzka servisu obnáša, čo je to marža, akým spôsobom bude účtovaná práca, materiál, predaje a ostatné veci s tým súvisiace. Vedeli sme, že to pôjde, ale bolo pred nami ešte veľa nevyjasnených otázok. Začali sme sa tomu venovať a začalo to fungovať. S bývalým spoločníkom sme boli silná dvojka, on po ekonomickej stránke, ja po technickej stránke, a týmto spôsobom to fungovalo. Bol to široký záber, takže doslova sme si kúpili robotu,“ opísal začiatky s podnikaním Jozef Berezný, ktorý už mal skúsenosti s podnikaním ešte pred založením spoločnosti PO CAR.

Skryť Vypnúť reklamu

„Do roku 1991 bol jediný značkový servis Škoda vo Východoslovenskom kraji v Stropkove. Na Slovensku boli celkovo štyri. Patrili sme priamo pod závod opravovne Mladá Boleslav. Boli nastavené pravidlá, ktoré sa dodržiavali. Pri spolupráci s výrobným závodom nás učili úcte, podobne aj voči zákazníkom. V tomto duchu som sa snažil neskôr viesť aj svojich ľudí,“ povedal Jozef Berezný.

Aké boli začiatky

PO CAR oficiálne vznikol v roku 1994 a prvých zamestnancov prijali 17. októbra.

Na začiatku mali približne 17 zamestnancov a po 23 rokoch firma sa rozrástla na takmer 60 zamestnancov.

„Najprv sme začali s predajom a servisom značky Škoda, o rok neskôr pribudli predaj a servis Volkswagen a Audi. Postupne sa priberali ďalší zamestnanci. Jeden čas sme mali aj cieľovú stanicu pre značku Škoda pre Východoslovenský kraj, kde všetky dovezené autá sme rozvážali po jednotlivých predajcoch. Ročne sme priviezli asi 6 a pol tisíc škodoviek,“ opísal začiatky Berezný.

„Filozofia bola poňatá už v začiatkoch komplexne, vzhľadom na to, že som v tejto oblasti robil ešte za minulého režimu cez značku Škoda. Servis patril do portfólia fabriky značky Škoda ako značkový servis, takže viac-menej sme filozofiu poznali. Tá sa nemení, ako bola na začiatku, akurát pribúdajú nové poznatky, nové smery, nové technológie a pravidlá. Dochádza k zdokonaľovaniu, ale v podstate ide o predaj a servis, o komplexnosť služieb,“ povedal.

Zamestnanci sa zaúčali v menšom meste

Pri budovaní firmy si Jozef Berezný uvedomoval, že jedine ak sa obklopí profesionálnym tímom, môže poskytnúť kvalitné služby.

Školenie zamestnancov považoval za dôležitú súčasť napredovania firmy už od začiatku.

Aj v dnešnej dobe vynakladá nemalé finančné prostriedky na pravidelné odborné školenia zamestnancov .

„Poviem perličku, keď sme sem prišli v 1994, servis nemal túto podobu, lebo tu v minulosti bola Mototechna. Niektorých ľudí som začal posielať na týždňovky do Stropkova. Jednak ako predajcov náhradných dielov, prijímacích technikov a automechanikov. Bolo to: „tu sa to nedá, tu nič nie je, keby sme boli v Banskej Bystrici, v Bratislave, ale v Prešove? To sa nedá.“ Aj všeobecne to počúvame v určitých obmenách v životnej filozofii . Odozva zamestnancov bola taká, že my z mesta sa budeme chodiť učiť „na dedinu“. Ja som si trval na svojom a povedal som, keď sa dá prežiť tam, dá sa prežiť aj tu. Bavíme sa aj o nezamestnanosti, o mladých ľuďoch, a ďalších súvislostiach ...áno, je to bieda z tohto pohľadu, ale všetci ujdeme do Rakúska, do Bratislavy? Nezmeníme celý svet, ale snažíme sa zmeniť aspoň okolie, kde žijeme. Takto postupne sa to začalo, ale to je večný boj,“ opísal Berezný.

Dôležité je napredovať

Technológie v oblasti automobilového priemyslu každoročne pribúdajú a kvalifikácia v rôznych odvetviach servisu sa rozrastá.

Taktiež aj náročnosť zákazníka stúpa, takže pri poskytovaní kvalitného servisu a služieb musí byť každý zamestnanec odborníkom vo svojej oblasti, lakovačom a podobne.

Firma musí neustále napredovať a dôležité je aj dopredu zachytávať budúce trendy.

„Niekedy jeden človek obsiahol skoro všetky činnosti, momentálne to už je len sen, vzhľadom aj na všetky školenia, na pracovné postupy a ďalšie činnosti, ktoré sa od nás očakávajú. Sme autorizovaný servis štyroch značiek, máme dvoch importérov Porsche Slovakia za značky Volkswagen, Audi, Seat a Škoda auto Slovensko, za značku Škoda. Z tohto pohľadu každý z nich má iné požiadavky, ktoré musíme spĺňať. Filozofia je taká, že produktom na konci má byť spokojný zákazník. S tým sa boríme dennodenne,“ vysvetlil Berezný.

„Automobilizmus v súčasnej podobe je na inej úrovni ako v minulosti. Jednak na trhu nebolo toľko značiek, pracovné postupy kedysi neboli tak technologicky náročné, to znamená, že finančné nároky na technológiu už boli veľké, ale neboli až v takom rozsahu, ako je to teraz. Zároveň stúpa aj náročnosť zákazníka. Princíp je v tom, že tak ako nové veci pribúdajú, tak je potrebné myslieť do budúcna a zároveň vidieť za roh. V tomto sa nám darilo, aj darí, preto stále napredujeme a ideme správnym smerom,“ povedal.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  10. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 830
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 214
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 085
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 189
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 14 372
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 136
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 076
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 013
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 342
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 498
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Príbeh značky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Neprehliadnite tiež

Prečo sa lekári vôbec bavili s kričiacou advokátkou z mobilu, pýtajú sa ľudia

Nemocnica vyčísľuje náklady na starostlivosť o rodičku bez testu a rúška.

Košická nemocnica po mimoriadnom prípade prijíma opatrenia.

Minister obrany kritizuje košického primátora za slová o testovaní

Polaček uvažuje o veľkom odbernom mieste na letisku.

Primátor sa obáva neúspechu, minister hovorí o neférovej kritike.
Ilustračné foto.
Rozhovor

Psychologička: Pre človeka s inými problémami môže byť pandémia poslednou kvapkou

Prichádzajú vyčerpaní zdravotníci i školáci.

Klinická psychologička Jana Maliňaková odporúča na psychickú pohodu v čase pandémie pravidelný denný režim.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zmenka podľa predchádzajúceho vzoru, ktorá je už opatrená podpisom a bezpečnostným prvkom.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.
Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková
CYNICKÁ OBLUDA

Ďakujeme Kotlebovi

Kotleba vo videu odporúčal, ako sa majú jeho nasledovníci vysporiadať s koronou. Ďakujeme.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop