Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 22. apríl, 2019 | Meniny má Slavomír
Nájdete nás na webe
INZERCIA

Za úspechom spoločnosti PO CAR je poctivá práca a neustále napredovanie

Od strojára cez technológa až po konateľa.

(Zdroj: PO CAR)

PREŠOV. Konateľ spoločnosti PO CAR Ing. Jozef Berezný je úspešným podnikateľom, ktorý riadi a vedie svoj tím certifikovaných zamestnancov už 23 rokov.

V spoločnosti PO CAR prinášajú zákazníkom poctivosť, precíznosť, profesionalitu a kvalitu svojich služieb.

Hlavnou filozofiou spoločnosti je, aby na konci celého procesu bol spokojný zákazník, čo sa odzrkadľuje aj na dlhoročnom prvenstve firmy v tomto segmente.

Spoločnosť PO CAR sa zameriava na predaj a servis vozidiel značky Audi, Škoda, Volkswagen a servis značky Seat, predaj originálnych dielov a príslušenstvá týchto značiek.

Podľa zakladateľa spoločnosti Jozefa Berezného je pri budovaní firmy dôležité vidieť „za roh“ a dôležitá je najmä spokojnosť zákazníka.

Do servisu išiel z protestu

Jozef Berezný je v súčasnosti konateľom spoločnosti PO CAR Prešov.

Od vzniku spoločnosti začal budovať kvalitný a profesionálny tím, avšak tomu predchádzalo ešte obdobie, keď pracoval ako strojný inžinier či ako technológ v klasickej fabrike.

Hovorí, že všetko je o výzvach a dosahovaní stanovených cieľov.

„Ja som sa strojár, mám strojnícku fakultu a bol som zamestnaný vo veľkej fabrike. Tam som robil aj šéfa zásobovania a prešiel som viacerými pozíciami. Pravdu povediac, išiel som do kúpy servisu z protestu. Z fabriky som odišiel na základe určitých okolností, ktoré sa diali pri zmene režimu,“ povedal Jozef Berezný.

„Jednoducho je to tak, že k autám som mal vždy blízko. Už je jedno, čo človek robí, jednak aby mal na živobytie, aby uživil seba a rodinu, ale mal by to robiť poriadne. A keď ho raz niečo chytí a je obrazne povedané ‚trafený‘ týmto smerom, tak potom to funguje. Princíp je v tom, že keď začnem niečo robiť, musím to ukončiť. Keď to neukončím, tak som to nemal začínať, lebo som v podstate urobil iba škodu,“ povedal.

Prácu si kúpil

Po určitom pôsobení v autoservise, kde bol zamestnaný, však nastali komplikácie, keď sa prevádzka servisu ocitla v dražbe.

„A teraz si predstavte, mal som 38 - 39 rokov, to už človek kdesi je, nie je ani starý ani mladý, niečo má za sebou a teraz čo ďalej? Mal som rodinu, deti a treba čosi robiť. Podnik sa dostal do dražby, tak sme sa traja rozhodli, že ho kúpime, s tým, že sme nevedeli čo presne prevádzka servisu obnáša, čo je to marža, akým spôsobom bude účtovaná práca, materiál, predaje a ostatné veci s tým súvisiace. Vedeli sme, že to pôjde, ale bolo pred nami ešte veľa nevyjasnených otázok. Začali sme sa tomu venovať a začalo to fungovať. S bývalým spoločníkom sme boli silná dvojka, on po ekonomickej stránke, ja po technickej stránke, a týmto spôsobom to fungovalo. Bol to široký záber, takže doslova sme si kúpili robotu,“ opísal začiatky s podnikaním Jozef Berezný, ktorý už mal skúsenosti s podnikaním ešte pred založením spoločnosti PO CAR.

„Do roku 1991 bol jediný značkový servis Škoda vo Východoslovenskom kraji v Stropkove. Na Slovensku boli celkovo štyri. Patrili sme priamo pod závod opravovne Mladá Boleslav. Boli nastavené pravidlá, ktoré sa dodržiavali. Pri spolupráci s výrobným závodom nás učili úcte, podobne aj voči zákazníkom. V tomto duchu som sa snažil neskôr viesť aj svojich ľudí,“ povedal Jozef Berezný.

Aké boli začiatky

PO CAR oficiálne vznikol v roku 1994 a prvých zamestnancov prijali 17. októbra.

Na začiatku mali približne 17 zamestnancov a po 23 rokoch firma sa rozrástla na takmer 60 zamestnancov.

„Najprv sme začali s predajom a servisom značky Škoda, o rok neskôr pribudli predaj a servis Volkswagen a Audi. Postupne sa priberali ďalší zamestnanci. Jeden čas sme mali aj cieľovú stanicu pre značku Škoda pre Východoslovenský kraj, kde všetky dovezené autá sme rozvážali po jednotlivých predajcoch. Ročne sme priviezli asi 6 a pol tisíc škodoviek,“ opísal začiatky Berezný.

„Filozofia bola poňatá už v začiatkoch komplexne, vzhľadom na to, že som v tejto oblasti robil ešte za minulého režimu cez značku Škoda. Servis patril do portfólia fabriky značky Škoda ako značkový servis, takže viac-menej sme filozofiu poznali. Tá sa nemení, ako bola na začiatku, akurát pribúdajú nové poznatky, nové smery, nové technológie a pravidlá. Dochádza k zdokonaľovaniu, ale v podstate ide o predaj a servis, o komplexnosť služieb,“ povedal.

Zamestnanci sa zaúčali v menšom meste

Pri budovaní firmy si Jozef Berezný uvedomoval, že jedine ak sa obklopí profesionálnym tímom, môže poskytnúť kvalitné služby.

Školenie zamestnancov považoval za dôležitú súčasť napredovania firmy už od začiatku.

Aj v dnešnej dobe vynakladá nemalé finančné prostriedky na pravidelné odborné školenia zamestnancov .

„Poviem perličku, keď sme sem prišli v 1994, servis nemal túto podobu, lebo tu v minulosti bola Mototechna. Niektorých ľudí som začal posielať na týždňovky do Stropkova. Jednak ako predajcov náhradných dielov, prijímacích technikov a automechanikov. Bolo to: „tu sa to nedá, tu nič nie je, keby sme boli v Banskej Bystrici, v Bratislave, ale v Prešove? To sa nedá.“ Aj všeobecne to počúvame v určitých obmenách v životnej filozofii . Odozva zamestnancov bola taká, že my z mesta sa budeme chodiť učiť „na dedinu“. Ja som si trval na svojom a povedal som, keď sa dá prežiť tam, dá sa prežiť aj tu. Bavíme sa aj o nezamestnanosti, o mladých ľuďoch, a ďalších súvislostiach ...áno, je to bieda z tohto pohľadu, ale všetci ujdeme do Rakúska, do Bratislavy? Nezmeníme celý svet, ale snažíme sa zmeniť aspoň okolie, kde žijeme. Takto postupne sa to začalo, ale to je večný boj,“ opísal Berezný.

Dôležité je napredovať

Technológie v oblasti automobilového priemyslu každoročne pribúdajú a kvalifikácia v rôznych odvetviach servisu sa rozrastá.

Taktiež aj náročnosť zákazníka stúpa, takže pri poskytovaní kvalitného servisu a služieb musí byť každý zamestnanec odborníkom vo svojej oblasti, lakovačom a podobne.

Firma musí neustále napredovať a dôležité je aj dopredu zachytávať budúce trendy.

„Niekedy jeden človek obsiahol skoro všetky činnosti, momentálne to už je len sen, vzhľadom aj na všetky školenia, na pracovné postupy a ďalšie činnosti, ktoré sa od nás očakávajú. Sme autorizovaný servis štyroch značiek, máme dvoch importérov Porsche Slovakia za značky Volkswagen, Audi, Seat a Škoda auto Slovensko, za značku Škoda. Z tohto pohľadu každý z nich má iné požiadavky, ktoré musíme spĺňať. Filozofia je taká, že produktom na konci má byť spokojný zákazník. S tým sa boríme dennodenne,“ vysvetlil Berezný.

„Automobilizmus v súčasnej podobe je na inej úrovni ako v minulosti. Jednak na trhu nebolo toľko značiek, pracovné postupy kedysi neboli tak technologicky náročné, to znamená, že finančné nároky na technológiu už boli veľké, ale neboli až v takom rozsahu, ako je to teraz. Zároveň stúpa aj náročnosť zákazníka. Princíp je v tom, že tak ako nové veci pribúdajú, tak je potrebné myslieť do budúcna a zároveň vidieť za roh. V tomto sa nám darilo, aj darí, preto stále napredujeme a ideme správnym smerom,“ povedal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  4. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 18 946
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 12 549
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 045
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 643
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 873
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 5 429
  7. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 392
  8. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 656
  9. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 3 471
  10. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 081

Téma: Príbeh značky


Neprehliadnite tiež

Frekventovanú Levočskú ulicu v Prešove čakajú výrazné obmedzenia

Hlavnú cestu v lete pre práce na pár dní uzavrú.

Práce na novom mostnom objekte na Levočskej ulici.
Obnova Mariánskeho námestia.
Upratovanie v Lomnickom potoku.
Futbalistom Čane sa pod vedením mladého tréner Mateja Čobíka Ferčíka (najbližšie) na začiatku jarnej časti súťaže darí a proti Strážskemu si zapísali piate víťazstvo v rade.

Tenorista Titusz Tóbisz práve prežíva najlepšie obdobie svojho života

Je šťastným a hrdým otcom, teší sa aj z vysnenej úlohy.

Hlavné správy zo Sme.sk

Hriešnica, prekliata dcéra či bohyňa. Kto bola Morena

Jarný zvyk odráža krvavé pohanské rituály.

Letiaca zapálená figurína Moreny.

Ukrajinci išli do rizika. Do čela krajiny si vybrali novú tvár

Volodymyr Zelenskyj bude novým ukrajinským prezidentom.

Volodymyr Zelenskyj po zverejnení exit pollov.

Pri Poslednej večeri urobil Leonardo da Vinci fatálnu chybu

O omyle, ktorého sa dopustil maliar, sa hovorí málo.

Slovenský hokejista Richard Pánik v drese Arizony Coyotes.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop