Korzár logo Korzár Prešov

Za úspechom spoločnosti PO CAR je poctivá práca a neustále napredovanie

Od strojára cez technológa až po konateľa.

(Zdroj: PO CAR)

PREŠOV. Konateľ spoločnosti PO CAR Ing. Jozef Berezný je úspešným podnikateľom, ktorý riadi a vedie svoj tím certifikovaných zamestnancov už 23 rokov.

V spoločnosti PO CAR prinášajú zákazníkom poctivosť, precíznosť, profesionalitu a kvalitu svojich služieb.

Hlavnou filozofiou spoločnosti je, aby na konci celého procesu bol spokojný zákazník, čo sa odzrkadľuje aj na dlhoročnom prvenstve firmy v tomto segmente.

Spoločnosť PO CAR sa zameriava na predaj a servis vozidiel značky Audi, Škoda, Volkswagen a servis značky Seat, predaj originálnych dielov a príslušenstvá týchto značiek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa zakladateľa spoločnosti Jozefa Berezného je pri budovaní firmy dôležité vidieť „za roh“ a dôležitá je najmä spokojnosť zákazníka.

Do servisu išiel z protestu

Jozef Berezný je v súčasnosti konateľom spoločnosti PO CAR Prešov.

Od vzniku spoločnosti začal budovať kvalitný a profesionálny tím, avšak tomu predchádzalo ešte obdobie, keď pracoval ako strojný inžinier či ako technológ v klasickej fabrike.

Hovorí, že všetko je o výzvach a dosahovaní stanovených cieľov.

„Ja som sa strojár, mám strojnícku fakultu a bol som zamestnaný vo veľkej fabrike. Tam som robil aj šéfa zásobovania a prešiel som viacerými pozíciami. Pravdu povediac, išiel som do kúpy servisu z protestu. Z fabriky som odišiel na základe určitých okolností, ktoré sa diali pri zmene režimu,“ povedal Jozef Berezný.

SkryťVypnúť reklamu

„Jednoducho je to tak, že k autám som mal vždy blízko. Už je jedno, čo človek robí, jednak aby mal na živobytie, aby uživil seba a rodinu, ale mal by to robiť poriadne. A keď ho raz niečo chytí a je obrazne povedané ‚trafený‘ týmto smerom, tak potom to funguje. Princíp je v tom, že keď začnem niečo robiť, musím to ukončiť. Keď to neukončím, tak som to nemal začínať, lebo som v podstate urobil iba škodu,“ povedal.

Prácu si kúpil

Po určitom pôsobení v autoservise, kde bol zamestnaný, však nastali komplikácie, keď sa prevádzka servisu ocitla v dražbe.

„A teraz si predstavte, mal som 38 - 39 rokov, to už človek kdesi je, nie je ani starý ani mladý, niečo má za sebou a teraz čo ďalej? Mal som rodinu, deti a treba čosi robiť. Podnik sa dostal do dražby, tak sme sa traja rozhodli, že ho kúpime, s tým, že sme nevedeli čo presne prevádzka servisu obnáša, čo je to marža, akým spôsobom bude účtovaná práca, materiál, predaje a ostatné veci s tým súvisiace. Vedeli sme, že to pôjde, ale bolo pred nami ešte veľa nevyjasnených otázok. Začali sme sa tomu venovať a začalo to fungovať. S bývalým spoločníkom sme boli silná dvojka, on po ekonomickej stránke, ja po technickej stránke, a týmto spôsobom to fungovalo. Bol to široký záber, takže doslova sme si kúpili robotu,“ opísal začiatky s podnikaním Jozef Berezný, ktorý už mal skúsenosti s podnikaním ešte pred založením spoločnosti PO CAR.

SkryťVypnúť reklamu

„Do roku 1991 bol jediný značkový servis Škoda vo Východoslovenskom kraji v Stropkove. Na Slovensku boli celkovo štyri. Patrili sme priamo pod závod opravovne Mladá Boleslav. Boli nastavené pravidlá, ktoré sa dodržiavali. Pri spolupráci s výrobným závodom nás učili úcte, podobne aj voči zákazníkom. V tomto duchu som sa snažil neskôr viesť aj svojich ľudí,“ povedal Jozef Berezný.

Aké boli začiatky

PO CAR oficiálne vznikol v roku 1994 a prvých zamestnancov prijali 17. októbra.

Na začiatku mali približne 17 zamestnancov a po 23 rokoch firma sa rozrástla na takmer 60 zamestnancov.

„Najprv sme začali s predajom a servisom značky Škoda, o rok neskôr pribudli predaj a servis Volkswagen a Audi. Postupne sa priberali ďalší zamestnanci. Jeden čas sme mali aj cieľovú stanicu pre značku Škoda pre Východoslovenský kraj, kde všetky dovezené autá sme rozvážali po jednotlivých predajcoch. Ročne sme priviezli asi 6 a pol tisíc škodoviek,“ opísal začiatky Berezný.

„Filozofia bola poňatá už v začiatkoch komplexne, vzhľadom na to, že som v tejto oblasti robil ešte za minulého režimu cez značku Škoda. Servis patril do portfólia fabriky značky Škoda ako značkový servis, takže viac-menej sme filozofiu poznali. Tá sa nemení, ako bola na začiatku, akurát pribúdajú nové poznatky, nové smery, nové technológie a pravidlá. Dochádza k zdokonaľovaniu, ale v podstate ide o predaj a servis, o komplexnosť služieb,“ povedal.

Zamestnanci sa zaúčali v menšom meste

Pri budovaní firmy si Jozef Berezný uvedomoval, že jedine ak sa obklopí profesionálnym tímom, môže poskytnúť kvalitné služby.

Školenie zamestnancov považoval za dôležitú súčasť napredovania firmy už od začiatku.

Aj v dnešnej dobe vynakladá nemalé finančné prostriedky na pravidelné odborné školenia zamestnancov .

„Poviem perličku, keď sme sem prišli v 1994, servis nemal túto podobu, lebo tu v minulosti bola Mototechna. Niektorých ľudí som začal posielať na týždňovky do Stropkova. Jednak ako predajcov náhradných dielov, prijímacích technikov a automechanikov. Bolo to: „tu sa to nedá, tu nič nie je, keby sme boli v Banskej Bystrici, v Bratislave, ale v Prešove? To sa nedá.“ Aj všeobecne to počúvame v určitých obmenách v životnej filozofii . Odozva zamestnancov bola taká, že my z mesta sa budeme chodiť učiť „na dedinu“. Ja som si trval na svojom a povedal som, keď sa dá prežiť tam, dá sa prežiť aj tu. Bavíme sa aj o nezamestnanosti, o mladých ľuďoch, a ďalších súvislostiach ...áno, je to bieda z tohto pohľadu, ale všetci ujdeme do Rakúska, do Bratislavy? Nezmeníme celý svet, ale snažíme sa zmeniť aspoň okolie, kde žijeme. Takto postupne sa to začalo, ale to je večný boj,“ opísal Berezný.

Dôležité je napredovať

Technológie v oblasti automobilového priemyslu každoročne pribúdajú a kvalifikácia v rôznych odvetviach servisu sa rozrastá.

Taktiež aj náročnosť zákazníka stúpa, takže pri poskytovaní kvalitného servisu a služieb musí byť každý zamestnanec odborníkom vo svojej oblasti, lakovačom a podobne.

Firma musí neustále napredovať a dôležité je aj dopredu zachytávať budúce trendy.

„Niekedy jeden človek obsiahol skoro všetky činnosti, momentálne to už je len sen, vzhľadom aj na všetky školenia, na pracovné postupy a ďalšie činnosti, ktoré sa od nás očakávajú. Sme autorizovaný servis štyroch značiek, máme dvoch importérov Porsche Slovakia za značky Volkswagen, Audi, Seat a Škoda auto Slovensko, za značku Škoda. Z tohto pohľadu každý z nich má iné požiadavky, ktoré musíme spĺňať. Filozofia je taká, že produktom na konci má byť spokojný zákazník. S tým sa boríme dennodenne,“ vysvetlil Berezný.

„Automobilizmus v súčasnej podobe je na inej úrovni ako v minulosti. Jednak na trhu nebolo toľko značiek, pracovné postupy kedysi neboli tak technologicky náročné, to znamená, že finančné nároky na technológiu už boli veľké, ale neboli až v takom rozsahu, ako je to teraz. Zároveň stúpa aj náročnosť zákazníka. Princíp je v tom, že tak ako nové veci pribúdajú, tak je potrebné myslieť do budúcna a zároveň vidieť za roh. V tomto sa nám darilo, aj darí, preto stále napredujeme a ideme správnym smerom,“ povedal.

Príbeh značky

Prežila monarchiu, svetové vojny, odštátnenie aj privatizáciu. Korunou jej príbehu je pútnické miesto – hora Butkov.


Vo firme si zakladajú na hodnotách.


Súvisiace témy: Príbeh značky

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 822
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 587
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 093
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 224
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 535
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 250
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 222
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  3. Tomas Hlavaty: Prezident Erik Kaliňák, premiér Kaliňák st., predseda parlamentu Bombic.
  4. Vladimír Krátky: Budem ( asi ) kandidovať za Primátora Bratislavy !
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia.
  6. Vladimír Hatara: Fico ako Mečiar...
  7. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša. Ambasáda.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 000
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 10 513
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 084
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 717
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 703
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 741
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 482
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 124
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka
  3. Tomas Hlavaty: Prezident Erik Kaliňák, premiér Kaliňák st., predseda parlamentu Bombic.
  4. Vladimír Krátky: Budem ( asi ) kandidovať za Primátora Bratislavy !
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia.
  6. Vladimír Hatara: Fico ako Mečiar...
  7. Ján Valchár: Štvrtý Aljoša. Ambasáda.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 000
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 10 513
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 084
  4. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 717
  5. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 7 703
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 6 741
  7. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 6 482
  8. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 5 124
  1. Radko Mačuha: Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe, dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  2. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  3. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  4. Tupou Ceruzou: Krížovka
  5. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť?
  6. Roman Kebísek: Láska mladej Timravy k dvom bratom
  7. Radko Mačuha: Cintula chcel Fica zavraždiť, pretože chce Mier.
  8. Tupou Ceruzou: Za čiarou

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu