Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

V Prešove si zákazníci výrazné zľavy nevšimli

Nižšie ceny možno očakávať vraj začiatkom budúceho roka.

Návaly pretrvávajú. Pri obchodných centrách mali vodiči problém s parkovaním a parkovacie miesto museli hľadať aj niekoľko minút.Návaly pretrvávajú. Pri obchodných centrách mali vodiči problém s parkovaním a parkovacie miesto museli hľadať aj niekoľko minút. (Zdroj: Korzár/Michal Ivan)

PREŠOV. Po obrovskom nápore predvianočných nakupujúcich sa snažia predajcovia udržať si ich aj vďaka povianočným zľavám.

Niektoré obchody v nákupných centrách avizujú až 70-percentné, iné čakajú s preceňovaním až na novoročné výpredaje.

Výpredaje v plnom prúde

Povianočné zľavy a výpredaje sa začali tento rok prvýkrát až 27. decembra.

Prečítajte si tiež: Začali sa výpredaje, Košičania obsadili obchody Čítajte 

Obchody chcú vyprázdniť svoje sklady a ponúkajú doteraz nepredaný sezónny tovar so zľavou.

„Predpokladám, že predvianočný nápor to nebude, ale oproti ostatným mesiacom je december vždy výnimočný, to sa nezmenilo. Ľudia si na povianočné nákupy zvykli, pretože dostanú peniaze pod stromček alebo si prídu vymeniť tovar a už tu ostanú,“ povedala manažérka pre prevádzku, obchodné aktivity a propagáciu ZOC Max Miriama Vatalová.

Skryť Vypnúť reklamu

Podobné je to aj v novootvorenom obchodnom dome Eperia, kde sú výpredaje v plnom prúde.

„Akcie máme ešte predvianočné, prehĺbenie zliav bude u nás až po novom roku. Je fyzicky nemožné mať otvorené a preceňovať tovar,“ uviedol jeden z predajcov športového oblečenia.

„So zľavami sme začali od stredy. Práve preceňujeme tovar. Ak niečo nie je precenené, pri kase dostane zákazník precenenú zľavu,“ nevidel zas problém predajca s oblečením, kde mali rušno už od rána.

S inou taktikou prišiel jeden z predajcov elektroniky, ktorý sa namiesto zliav snaží ponúkať celoročne nižšie ceny.

Podľa predávajúcej si mnohé obchody len zvýšia ceny, aby mohli potom avizovať obrovské zľavy.

Výrazné zľavy si nevšimli

Do obchodných centier v stredu zavítalo množstvo zákazníkov, ktorí navštevovali najmä obchody s oblečením a elektronikou.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pozeráme, ale nič nás neoslovilo, žiadna výrazná zľava,“ povedala Marta Birošová s manželom, ktorí neprišli primárne na povianočné výpredaje a tovar si v obchodoch len obzerajú.

„Je to len marketingový ťah, zľavy nie sú,“ zhodnotili Jozef a Soňa.

„Všimli sme si nápisy so zľavami, no neprišli sme na výpredaje, ale vymeniť si tovar,“ povedali nám manželia Špirkovci.

„Prišiel som sa pozrieť, či náhodou niečo nebude v zľave. Všade ukazujú 50 – 70 percent, ale často je to iba možno na jeden alebo dva druhy tovaru, ktoré však podľa mňa nemajú ani reálne takú vysokú zľavu. Oplatí sa však kúpiť si nejaké oblečenie, ktoré má naozaj zvýhodnené ceny,“ povedal Peter, ktorý si obzeral tovar v predajni s elektrospotrebičmi.

Podľa portálu testkvality.eu je dôležité si porovnávať predchádzajúce ceny zľavneného tovaru na internetových portáloch, pretože obchodníci využívajú rôzne taktiky, aby zľava vyzerala výrazne vysoká.

Skryť Vypnúť reklamu

Jednou z nich je aj navyšovanie cien pred zľavami.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 626
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 752
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 549
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 759
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 902
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 565
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 004
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 509
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 192
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 957
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Obchod a nakupovanie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie pracovníkov kultúry a médií v budove RTVS.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop