PREŠOV. Po obrovskom nápore predvianočných nakupujúcich sa snažia predajcovia udržať si ich aj vďaka povianočným zľavám.
Niektoré obchody v nákupných centrách avizujú až 70-percentné, iné čakajú s preceňovaním až na novoročné výpredaje.
Výpredaje v plnom prúde
Povianočné zľavy a výpredaje sa začali tento rok prvýkrát až 27. decembra.

Obchody chcú vyprázdniť svoje sklady a ponúkajú doteraz nepredaný sezónny tovar so zľavou.
„Predpokladám, že predvianočný nápor to nebude, ale oproti ostatným mesiacom je december vždy výnimočný, to sa nezmenilo. Ľudia si na povianočné nákupy zvykli, pretože dostanú peniaze pod stromček alebo si prídu vymeniť tovar a už tu ostanú,“ povedala manažérka pre prevádzku, obchodné aktivity a propagáciu ZOC Max Miriama Vatalová.
Podobné je to aj v novootvorenom obchodnom dome Eperia, kde sú výpredaje v plnom prúde.
„Akcie máme ešte predvianočné, prehĺbenie zliav bude u nás až po novom roku. Je fyzicky nemožné mať otvorené a preceňovať tovar,“ uviedol jeden z predajcov športového oblečenia.
„So zľavami sme začali od stredy. Práve preceňujeme tovar. Ak niečo nie je precenené, pri kase dostane zákazník precenenú zľavu,“ nevidel zas problém predajca s oblečením, kde mali rušno už od rána.
S inou taktikou prišiel jeden z predajcov elektroniky, ktorý sa namiesto zliav snaží ponúkať celoročne nižšie ceny.
Podľa predávajúcej si mnohé obchody len zvýšia ceny, aby mohli potom avizovať obrovské zľavy.
Výrazné zľavy si nevšimli
Do obchodných centier v stredu zavítalo množstvo zákazníkov, ktorí navštevovali najmä obchody s oblečením a elektronikou.
„Pozeráme, ale nič nás neoslovilo, žiadna výrazná zľava,“ povedala Marta Birošová s manželom, ktorí neprišli primárne na povianočné výpredaje a tovar si v obchodoch len obzerajú.
„Je to len marketingový ťah, zľavy nie sú,“ zhodnotili Jozef a Soňa.
„Všimli sme si nápisy so zľavami, no neprišli sme na výpredaje, ale vymeniť si tovar,“ povedali nám manželia Špirkovci.
„Prišiel som sa pozrieť, či náhodou niečo nebude v zľave. Všade ukazujú 50 – 70 percent, ale často je to iba možno na jeden alebo dva druhy tovaru, ktoré však podľa mňa nemajú ani reálne takú vysokú zľavu. Oplatí sa však kúpiť si nejaké oblečenie, ktoré má naozaj zvýhodnené ceny,“ povedal Peter, ktorý si obzeral tovar v predajni s elektrospotrebičmi.
Podľa portálu testkvality.eu je dôležité si porovnávať predchádzajúce ceny zľavneného tovaru na internetových portáloch, pretože obchodníci využívajú rôzne taktiky, aby zľava vyzerala výrazne vysoká.
Jednou z nich je aj navyšovanie cien pred zľavami.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári