Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Za päť rokov išlo do turizmu na severovýchode Slovenska vyše 1,8 milióna eur

Kde všade išli peniaze?

Ilustračné.Ilustračné. (Zdroj: TASR/Roman Hanc)

PREŠOV. Krajská organizácia cestovného ruchu Severovýchod Slovenska si pripomenula piate výročie svojho pôsobenia.

Počas tohto obdobia preinvestovala takmer 1,82 milióna eur.

Financie šli do rozvoja turizmu v oblasti marketingu, tvorby produktov a infraštruktúry cestovného ruchu.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako uviedla marketingová pracovníčka organizácie Barbora Čechová, KOCR Severovýchod Slovenska je financovaná podobne ako ostatné KOCR na Slovensku zo zdrojov krajskej samosprávy, teda Prešovského samosprávneho kraja (PSK), členských príspevkov a pravidelne je úspešná aj v žiadosti o dotácie od Ministerstva dopravy a výstavby SR.

Skryť Vypnúť reklamu

Zo zdrojov PSK ide o 1,045 milióna eur.

Členské príspevky tvoria 538-tisíc eur, pričom tieto financie sa na územie kraja vracajú formou investícií do budovania prvkov turistickej infraštruktúry a marketingu.

Turistov lákali kampaňami

K marketingovým aktivitám KOCR patrí prezentácia kraja na výstavách cestovného ruchu a podujatiach. Počas piatich rokov propagovala organizácia kraj na 25 medzinárodných výstavách doma i v zahraničí.

„Turistov sme do kraja lákali aj formou viacerých kampaní. Najúspešnejšou je Legendarium, ktoré už tri roky propaguje zaujímavosti kraja prostredníctvom legendárnych hrdinov. Projekt získal viaceré ocenenia, v roku 2015 ho Ministerstvo dopravy a výstavby SR vyhlásilo za najlepšiu inováciu v cestovnom ruchu,“ informoval riaditeľ KOCR Severovýchod Slovenska Martin Janoško.

Skryť Vypnúť reklamu

K úspešným kampaniam na podporu návštevnosti kraja patrí aj súťaž Objavuj Prešovský kraj, Cyklopátrania Prešovským krajom, Letohrad 2017 či fotografická súťaž Choď a foť.

Severovýchod Slovenska tiež vydáva alebo financuje vydávanie propagačných materiálov, máp a brožúr z jednotlivých regiónov.

Do marketingových aktivít KOCR investovala 993-tisíc eur.

Turistická infraštruktúra

KOCR sa orientuje na podporu nadregionálnych podujatí a podporu produktov, ktoré rozvíjajú turistickú ponuku regiónov.

Išlo napríklad o Tatry Card – kartu zážitkov vo Vysokých Tatrách, tvorbu mobilných aplikácií podporujúcich návštevnosť kraja Legendarium 1, 2 a Go!

Podieľa sa na financovaní posilnených spojov Tatranskej elektrickej železnice počas letných mesiacov.

„Turistické atraktivity v kraji označuje 80 hnedých turistických tabúľ a 70 menších smerovníkov vedľa ciest. K prvkom infraštruktúry patria aj turistické prístrešky, informačné tabule s mapami a informáciami o turistických atraktivitách na desiatkach miest kraja v prírode i v centrách miest,“ uviedla Čechová.

Skryť Vypnúť reklamu

KOCR spolufinacovala aj vybudovanie dvoch kyslíkových dráh v okolí Bardejova, lávku v Sulíne cez rieku Poprad so solárnymi panelmi, odpočívadlá v lesoparku Kežmarok, relaxačný chodník s cvičebnými prvkami medzi Bardejovom a Bardejovskými Kúpeľmi, úpravy okolia pri turistických atrakciách v Bachledovej doline, vo Vrbove, Vyšných Ružbachoch, údržbu lávky cez Dunajec v Červenom Kláštore a mnoho ďalších.

Cykloturistika

V oblasti cykloturistiky investovala KOCR do značenia a obnovy stoviek cyklotrás.

V oblasti Levočských vrchov ide o približne 100 km cyklociest, na Hornom Zemplíne ďalších zhruba 350 kilometrov.

V spolupráci s oblastnými organizáciami putovali investície aj do budovania singletrackov, úpravy cyklotrás a legalizácie cyklotrasy Domaša – Vranov n./Topľou.

K významným investíciám do cykloturistiky patrí financovanie projektových dokumentácií na cyklotrasy.

„Našou snahou je v spolupráci s partnermi v regiónoch pracovať na tom, aby vznikali a pokračovali kvalitné a inovatívne produkty cestovného ruchu, ktoré oslovia domácich i zahraničných turistov. Patrí k nim aj budovanie EuroVelo 11, rozvoj pútnického turizmu, budovanie infraštruktúry a komplexná propagácia kraja ako turistickej destinácie,“ predstavil víziu na ďalšie obdobie Janoško.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 718
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 170
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 521
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 102
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 952
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 277
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 473
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 566
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 279
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 991
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cestovný ruch

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cestovný ruch

Neprehliadnite tiež

Takto by mohlo po rekonštrukcii vyzerať okolie Angels arény.
Pľúcny lekár Pavol Pobeha má v súčasnosti najviac práce s pacientmi s koronavírusom.

V Sheffielde sa objavujú plagáty s negatívnym obsahom voči Slovákom

Rodená Krompašanka Bibiana: Sme posudzovaní podľa neprispôsobivých.

Plagát nalepený v časti  Tinsley pripomína novoročné želanie namierené proti Slovkom.

Na výtlky a kanál osadili značky. Vodiči ich zbadajú na poslednú chvíľu

Mesto Košice čaká na lepšie počasie a výrobu teplých asfaltových zmesí.

Prekážka na ceste niektorých vodičov prekvapí.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop