Korzár logo Korzár Prešov
Streda, 14. november, 2018 | Meniny má Irma
Nájdete nás na webe

Stretnutie so županom Milanom Majerským

Diskusia s prešovským županom a ďalšími hosťami.

MY s Vami - Stretnutie so županom.(Zdroj: Jana Pisarčíková)

Osem krajov, osem županov, osem diskusných podujatí s názvom Stretnutie so županom. Pokračujeme v Prešove.

Milan Mokráň, člen predstavenstva Petit Press a.s. a Michal Frank, šéfredaktor týždenníkov MY na východe, vás srdečne pozývajú na stretnutie so županom Prešovského kraja.

Týždenníky MY vydavateľstva Petit Press a.s. pripravili sériu diskusných fór pod názvom Stretnutie so županom. Postupne sa uskutoční osem stretnutí so županmi a župankou.

V utorok 20. februára 2018 sa bude od 10:00 diskutovať v Prešove v Dvorane Evanjelického kolégia na Hlavnej ulici so županom Prešovského samosprávneho kraja Milanom Majerským.

Článok pokračuje pod video reklamou

Stretnutie so županom minúta po minúte

Načítavám video...

12:22 - Stretnutie so županom a pozvanými hosťami končí. Moderátor sa poďakoval hosťom za účasť. Minútu po minúte sme ukončili, ďakujeme za pozornosť.

12:19 Na rad prichádzajú záverečné slová župana. Michal Frank sa pýta: "Ste optimista?"

„Musíme hrať aj do ďalších dní s tým, že veci budú lepšie. Musíme robiť veci nielen pre seba, ale aj pre ľudí okolo seba. Ak človek pochopí, že vedľa neho stojí aj sused, život môže mať zmysel. A môže mať zmysel tak, že žije v PSK. Bohatstvo, ktoré ponúka je nielen v rámci prírody, ale aj medziľudských vzťahov. Nesklamem vašu dôveru. Tieto roky budú naplnené prácou pre tých druhých."

12:17 Župan reagoval na otázky. Pokračuje sa s investíciami do dopravy i naďalej. Pri medzištátnej dopravnej otázke je to náročnejšie. Pri otázke obce Lipníky vyjadril pochopenie.

"Starosta obce Lipníky má pravdu, súhlasím. V trasovaní je R9 úplne vyradená, v R4 je, ale len na etapy. Tento stav je veľmi ťažký, stále musíme tlak vyvíjať na ministerstvo."

Pokiaľ ide o centrá integrovanej zdravotnej starostlivosti, podľa Majerského je pre PSK pripravených 9 takýchto stredísk pre celý kraj, kde budú vybudované polikliniky a sústredení lekári pre obce a širšie okolie.

12:13 Starosta obce Fričovce Ján Mikula apeluje na to, aby predseda konal apoliticky. "Či by nebolo možné a múdre zbaviť sa predošlých vecí a odstrániť tie politické hrátky a nastaviť solídny systém, ktorý by riešil havarijné situácie vo VUC a nie počúvať, kto viac kričí, plače."

12:11 Poslanec PSK Stanislav Kahanec reaguje na to, že aj cez Sekčov prechádza všetka kamiónová doprava. "Prešov potrebuje obchvaty, obce potrebujú obchvaty, musíme vyriešiť problém."

12:09 Otázku ohľadom zdravotníctva položil starosta obce Šarišské Dravce Jozef Bujňák. "Boli diskusie, či budú vybudované centrá integrovanej zdravotnej starostlivosti. U nás v obci máme nové zdravotné stredisko, ale takmer prázdne."

12:07 Na vyťaženosť dopravy reagoval aj Ľubomír Pankuch, starosta obce Lipníky. "Spomínaná R4 som myslel, že bude pokračovať v akomsi tempe. Ďalej s veľkými otáznikmi. Chcem poprosiť PSK, aby sa tlak vyvíjal ďalej. Som z obce, kde kamiónová doprava prerastá cez hlavu, cesta prvej triedy je tak zničená, že treba niečo robiť aj z hľadiska Slovenskej správy ciest. Na niektoré tlačíme a je to práve na vás, pretože ten tlak príde enormne zo strany ľudí. Ďalší starostovia budú tlačiť. Kamiónová doprava nám nedá spať."

12:05 Patrika Pčolku z obce Plaveč v okrese Stará Ľubovňa zaujímalo prepojenie cezhraničné. "Moja otázka je na pána Majerského a železníce. Sme prihraničná oblasť. Nachádzajú sa tu kúpele, ktoré sú v samotnom Poľsku. Plánuje sa prepojenie dopravy medzi slovenskou a poľskou stranou. Pripravuje sa spojenie Poprad-Krynica?"

12:02 Poslanec PSK Jozef Kanuščák reagoval na diskusiu. "Včera sme mali možnosť rozdeľovať cesty. Ako poslanci sme dostali možnosť rozdeľovať 1 kilometer cesty. Je ťažké rozhodnúť, ktorý úsek máme upraviť. Ja som hovoril o Brezovici. Navrhol som, či sa nedá dohodnúť financovanie spolu so štátnymi lesmi. Či by sa nedalo projekt spolufinancovať, keďže oni ničia tie cesty. Rozbitý úsek patrí pod Levoču. Tam je to skôr o spoluúčasti Sabinova a Levoči. I keď pre Levoču to nie je významná cesta. Ďalšia moja otázka je, že či by sa opravy ciest nedali riešiť spojením okresov."

11:59 Karol Martinček, člen predstavenstva ZSSK povedal: "Na všetkých stretnutiach sa 90 percent týka cestnej infraštruktúry. Je nám akosi bližšia, ten tlak, čo vytvárame, za posledné roky sme nepostavili ani kilometer novej železničnej trasy. Nepomer vychádza z mentálneho nastavenia. Pomer investície do cestnej infraštruktúry je 7:1 v neprospech železníc. Potrebujeme si uvedomiť, ani jedno, ani druhé, tieto dva body musia spolupracovať. Kde je výhodná železnica, musí byť železnica, kde je cestná doprava, cesty."

11:57 Na otázky reaguje predseda PSK Milan Majerský. "Cestu Bijacovce som si pred tromi týždňami prešiel na aute, chodím tam aj na bicykli. Cítite, že tá strana je v totálnej zničenom strave. Ja predpokladám, že to pôjde. Za každý okres sú zvolení poslanci, ktorí v rámci schváleného rozpočtu majú rozhodnúť o investičných akciách. Pripravuje sa harmonogram opráv ciest. Môžu do toho vstúpiť aj starostovia.

Za dva mesiace, čo som v úrade, nedá sa všetko. Ale budem sa snažiť pre to všetko robiť. Zdieľané bicykle, vo väčšine prípadov fungujú v rámci veľkých miest, aglomerácii, v rámci cykloturistikmi, prechod bukovými pralesmi. Tak to vo svete funguje.

Čo sa týka Eurovela. Je schválená nejaká trasa, bude mi záležať na tom, aby sa to dotiahlo. V Brne je napojená na vinnú cestu. Je jasne a zrozumiteľne vyznačená. Je to dôležitá trasa pre turistov.

Brezovica je už sčasti zodpovedaná. Poslanci majú priestor poukázať na to čo treba rekonštruovať."

11:53 Mikrofón má primátor Vranova nad Topľou Ján Ragan. "Viaceré okresy v našom kraji sú medzi najmenej rozvinutými na Slovensku. Zamestnanosť, doprava, školstvo, ďalšie opatrenia v školstve. Sme medzi menej rozvinutými. Oboznámili ste sa pán Majerský s dokumentami pre tieto okresy, ste v súlade s tými akčnými plánmi? V najbližších týždňoch sa pripravujú hodnotiace procesy akčných plánov."

11:51 Otázku kladie starosta obce Brezovica Jozef Hodoši."Ja sa chcem opýtať na cesty druhej a tretej triedy. Sme stredisková obec. Opravili sme všetky miestne komunikácie. Cez našu obec je však tranzit dopravy pri ťažby dreva. Je nejaký harmonogram, ako chceme opravovať cesty druhej a tretej triedy?"

11:48 Do diskusie sa zapája s otázkami starosta obce Krivany Ján Šejirman. "Pán predseda, pekne by som vás poprosil, aby ste dokončili cestu od Bijacoviec, cez Paršivú, hore. Z jednej strany je to perfektná cesta, z druhej je to tankodrom. Som veľmi rád, že ste zástancom bicykla. Chceme robiť aj cyklotrasy mimo mesta. Neviem, či ste boli oznámení, že ide cyklomagistrála z Grécka do Nórska. Potrebujeme z vašej strany pomoc. Magistrála ma 5 % stúpanie. Je tu trasa Lipany, Stará Ľubovňa –Plaveč - Poprad. Máme návrhy na frekvenciu vlakov. Chcem vás poprosiť, aby ste nám pomohli."

11:45 Karol Martinček, člen predstavenstva ZSSK. "Ja by som doplnil na základe skúsenosti, aký my máme ten pomer automobilovej a verejnej autobusovej dopravy.

Vo Viedni majú pomer 22 % automobilová a zvyšok verejná doprava. Dá sa to, treba ale pripraviť projekt tak, aby to bolo výhodné."

11:43 Peter Janus, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov. "Človek, aby mal pocit, že doprava je pre neho z časového hľadiska výhodnejšia. Ak sa sto ľudí natlačí do auta, je to 25 osobných áut. Vezmime si, aký úsek cesty tieto autá v porovnaní s autobusom zaberajú."

11:39 Moderátor Michal Frank sa župana pýta, kde vidí Prešovský samosprávny kraj o päť rokov. „Ideálne by bolo, aby ľudia pracovali, bývali aj oddychovali. Na to všetko sú veľmi dôležité komponenty alebo súčinnosti. Cesty, kvalitné školy, kultúra, projekty. Máme zaručené, že prídu k nám ľudia. Dve tretiny z UNESCA sú v Prešovskom kraji. Sme veľmi bohatý kraj. Tá história a klenot, ktorý sme mali, sme si niekam odložili. Aby ľudia boli hrdí na svoj kraj, aby sa kraj posunul, aby mali ľudia kvalitné cesty."

11:34 Milan Laca zastupuje Strednú odbornú školu na Volgogradskej v Prešove. Duálne vzdelávanie na škole poznajú veľmi dobre. "Prví absolventi systému duálneho vzdelávania, ktorí v júni skončia, budú od nás. Ale to číslo nie je bohvieaké. Sú štyria. Išli sme ako prví v kraji, boli sme spolu v projekte, chodíme v tom pomerne dlho. Iné je to u nás na východe. Detské choroby s duálnym vzdelávaním neskončili, bojím sa, aby neboli tieto choroby chronické. Vítame zmeny, ktoré sa idú diať, aj nejaké odporúčania."

11:28 Do diskusie sa zapájajú aj hostia prítomní v kolégiu. Peter Sokol, poslanec PSK: "Rád vítam toto podujatie. Ale trošku by sme mali ostať pri zemi a v realite. Náš kraj tvorí 20 % Slovenska, počtom sme nejakých 17 %. Trošku sa zabúda na ten východ, nevynímajúc históriu dopravy. Som poslancom od roku 2001 a poznám celú históriu dopravy a situácie. Toto je bytostné, čo potrebujeme, aby župan vyvíjal iniciatívu a ja verím, že vyvíja ďalšie kroky, ktoré treba riešiť."

11:20 Ako vidí situáciu Karol Martinček, člen predstavenstva ZSSK?

"Dobre viete, že tak, ako Prešovský kraj a Košický kraj sú príbuzne, máme aj my na západe príbuzne kraje. Pri integrovanej dopravy je najväčším problémom delenie. Čo nás mrzí, že rozhovory, ktoré sme mali s Prešovským krajom, sa nejako utlmili. Som rád za túto iniciatívu a aby sme spoločnými silami dokázali. Musí to byť určitá logika, musí sa prestupovať správne, aby sa nechodilo z autobusu na trolejbus a na vlak. Mód posledného kilometra. Vezmete bicykel a zbehnete na úrad bez toho, aby ste čakali na nejaký autobus.

My vidíme takéto možnosti v spolupráci s humenskou dopravnou spoločnosťou, aby ten cestujúci vnímal, aby sa nemusel o nič iné starať. My mu tým pádom znepríjemňujeme zážitok z cestovania. Pevne verím, že sa konečne rozbehne tvorba integrálneho systému. Prepojenie Košíc a Prešova je logické. Prepravný prúd je denne 30-40-tisíc ľudí. Integrovaný systém nie je novinka. Celý štát je zainteresovaný. Obrovské mestá majú viac miliónov obyvateľov. Dnes tá technika je v takej polohe, že na prvom mieste by mal byť cestujúci. Musí to byť pre neho atraktívne. V Čechách je už aj asociácia integrátorov dopravy. Toto všetko je v jednom spojení integrovaného systému a verím, že sa to podarí naštartovať hlavne medzi Prešovom a Košicami."

11:14 Pani Anna sa pýta, či netreba riešiť dopravu komplexne aj v spolupráci s Košicami. Reaguje predseda PSK Milan Majerský. "Budeme musieť do toho vtiahnuť aj poskytovateľov osobnej prepravy, Eurobus, SAD-ku. A viem si predstaviť, že človek, ktorý býva na Jarkovej, chce ísť do fakultnej nemocnice, cez telefón si kúpi lístok, nastúpi na rýchlovlak v Prešove. Je už teraz funkčná mobilná aplikácia, ktorá vám vyhodí odchody spojov, tak si predstavujem integrovaný systém. Som presvedčený, že v krátkej dobe k tomu dospejeme."

11:10 Vyjadrila sa aj primátorka Prešova Andrea Turčanová: "O integrovanom systéme sa rozpráva veľmi dlho. Bolo pripravené memorandum o spolupráci medzi mestami Košice a Prešov. Pre technické problémy sme to nedotiahli do konca. Master plan vyzdvihuje silné a slabé stránky a ich riešenie. Treba dobudovať mnohé veci, riešime mnohé uzly. Deväť rýchlovakov, ktoré sme tu spomínali, pomôžu s prepravou do Košíc. Ak ten systém má byť funkčný, ľudia musia mať komfort. Prestup zo železnice na autobus, musí byť komfortný, aby ľudia chceli presadnúť z áut do autobusov."

11:08 Prvé otázky prichádzajú aj od čitateľov, ktorí sledujú našu diskusiu online. Pána Michala z Prešova zaujíma, či bude prešovský župan podporovať aj duálne vzdelávanie. "Určite bude podporovať duálne vzdelávanie. Mať doma remeselníka nie je zlé. Dnes remeselník, dobrý murár zarobí viac ako lekár. Skúste si tu nájsť murára, ktorý vám postaví dom. Je to problém. Mnohí povedia, že na celý rok 2018 mám vybookované zákazky. Sú to ľudia, ktorí veľmi dobre zarábajú. Na to ale musia byť pripravené školy, aby skončil žiak školu, vedel si založiť živnosť a preferovať to remeslo. Tak to funguje aj v zahraničí. Dnes živnostník, ktorý má pracovnú zručnosť a vyštudované remeslo, dokáže si pekne zarobiť."

11:03 Ján Majerský, člen prezídia Zväzu stavebných podnikateľov SR a generálny riaditeľ Proma opisuje fakt, že firmy nevedia zabezpečiť duálne vzdelávania. "Podstatná časť sa riadi elektronicky, riadi sa laserom. Nie je to už v období, keď som týždeň chodil do roboty, týždeň do školy, to bolo niečo úplne iné."

10:56 Peter Janus, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešovs, opisuje problémy so zamestnancami, s ktorými bojujú. "Každý rok máme približne 20 žiakov z odbornej školy. Prijali sme 5 absolventov, z toho traja už u nás nerobia. Problém je asi v tom, že v spoločnosti to nie je atraktívne povolanie, každý chce byť manažér. A u nás je problém vodičov, zrušili sa bývalé autoškoly, zvyšuje sa hranica získania vodičského oprávnenia, s tým bojujeme. Otázka povolania technikov nie je zaujímavá a lukratívna. Dostávame sa do situácie, keď poslední absolventi, ktorí boli z nášho učilištia, sú vo veku 50 rokov a viac. Budeme mať problém v budúcnosti. Aj pri mechanikoch. Človek sa zašpiní a je to práca, ktorá nie je atraktívna. Predstavuje sa aj spôsob duálneho vzdelávania a my sa snažíme nájsť cestu, ako motivovať žiakov, aby sme ich dostali do našich radov."

10:50 Karol Martinček, člen predstavenstva ZSSK, opisuje aktuálny stav prepojenia praxe a škôl. "ŽSR zamestnáva 6-tisíc ľudí, sme významný zamestnávateľ na Slovensku. Na základe vnútornej analýzy, od roku 1950, môžem povedať, že dve tretiny týchto ľudí si pamätajú duálne vzdelávanie. Spolupracujeme so strednými školami, ktoré zabezpečujú dopravné vzdelanie tohto charakteru. Som rád, že sa nám podarilo nadviazať spoluprácu v Martine, kde je dopravná škola. Tam by sme prenajali pavilón, kde by bolo školiace zariadenie pre študentov, ktorí vychádzajú z tejto školy. My zabezpečíme všetky didaktickí pomôcky. Nie je to iba o železiarskom povolaní, ale aj o tom, aby sme pristúpili k obnove vozového parku."

10:44 Moderátor Michal Frank sa pýta na cesty 2. a 3 triedy a to, ako vie PSK pomôcť situácii v tejto otázke. „Prešovský samosprávny kraj bude pokračovať v tomto trende, spolupracoval s ministerstvami. V tejto chvíli prebieha verejne obstarávanie 20 miliónov euir, bude vybudovaných 5 cestných úsekov. Budú to úseky, ktoré naozaj pomôžu v lepšej infraštruktúre pre ľudí. V súčasnom modernom svete sa potrebuje preniesť doprava aj na bicykle. Mal som to aj vo volebnom programe. Počuli ste už o projekte zdieľaných bicyklov. Už v tomto roku sa chceme dostať v Poprade, Tatrách, Prešove a Levoči k tomu, aby sme mohli, pustiť pár bicyklov, ktoré by si ľudia mohli požičať. Pôjdeme aj na iné miesta, kde je turistický ruch v zaujímavom stave. Na slovíčko sa vrátim k duálnemu vzdelávaniu. Nemá tri roky, ale je tu od 50. rokocv. Fungoval a celkom úspešne. Aby som to vylepšil, Don Bosco bol prvým aktérom, keď pripravil pre svojich chlapcoch pracovné zmluvy. V Taliansku začalo fungovať ako prvé."

10:38 Stanislav Pravda, projektový špecialista Štátneho inštitútu odborného vzdelávania, približuje otázku duálneho vzdelávania. "Rád by som predstavil duálne vzdelávanie. Znovu sa zrodilo v roku 2015, teraz oslavovalo tretie výročie. Je to partnerstvo medzi žiakom, zamestnávateľom a školou. Stále viac a viac sa duálne vzdelávanie rozbieha, výnimkou nie je ani Prešovský kraj, kde sa rozbieha tiež. Prečo je disharmónia medzi zamestnávateľom a školou. Nastáva degradácia pracovného pomeru a vzdelania. Každý chce mať doma inžiniera. Dbať o kvalitu maturitného vysvedčenia umožnilo 90 percent žiakov ísť na vysokú školu a 90 percent vysokoškolákov pracuje na miestach pre stredoškolákoch.

10:33 O situácii v Prešove rozpráva Peter Janus, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov. "Dopravný podnik mesta Prešov ročne prepraví cez 30 miliónov cestujúcich. Tvorí nosný systém dopravy. Zabezpečuje 50 percent výkonov. Podarilo sa nám zaobstarať nové trolejbusy vďaka eurofondom. Výkony, ktoré robíme, chceme naďalej zabezpečovať klimatizovanými autobusmi.

Mesto Prešov je momentálne vyťažované, stoja autá v kolónach, zápchach, neviem zariadiť tú kvalitnú prepravu. Kedysi až 70 percent ľudí cestovalo verejnou dopravou. Teraz sa to obracia a viac ľudí cestuje svojimi autami. Čo sa týka trolejbusovej dopravy, tá je náročnejšia oproti autobusovej. Táto infraštruktúra má svoju životnosť. Postupne sme budovali ďalšie trate. Životnosť je zhruba 40-50 rokov. Trolejbusová trakcia dáva predpoklad na rozširovanie trakcie pomocou elektrobusov. Možno v budúcnosti elektrobusy nahradia trolejbusy, a tak budeme naďalej poskytovať mestu ekologickú dopravu."

10:29 Slovo má Karol Martinček, člen predstavenstva ZSSK: "Má to, samozrejme, špecifiká, že sa to rozdelilo do troch samostatných firiem tým, že sa tu stráca strategická kontrola nad tým čo chceme pripraviť v rámci železničného sektora. Špecifická je stanica Kysak. Prešov a okolie nie je v dotyku s traťou. Určitým spôsobom, desať rokov naspäť sa uvažovalo, že by sa Prešov pripojil na korigovú trať, ale upustilo sa od tých zámerov. Bolo to na škodu.

Z Kysaku do Prešova je samostatná jednokoľajová trať. V rámci tejto infraštruktúry vnímame, že sú tu dve veľké krajské mestá, od seba vzdialené 30 kilometrov a nefunguje medzi nimi preprava na koľajniciach, schopná previezť ľudí v komforte, v krátkom čase. Na tento grafikon sa nám podarilo so správcom infraštruktúry nasadiť deväť nových expresných vlakov, ktoré spoja Prešov s Košicami. Budú vedieť prepraviť ľudí od 29 -40 minút."

10:17 Ako hodnotí situáciu v doprave primátorka Andrea Turčanová? "Mesto Prešov je po Bratislave mestom, kde je najviac zápch. Výrazne sa posunulo riešenie dopravy. Prebieha súťaž na opravy ďalších ciest a chodníkov v rámci mesta. Podarilo sa dokončenie Nábrežnej, čo hodnotíme veľmi pozitívne."

10:13 Župan, ako niekdajší primátor Levoče, udáva príklady z tohto historického mesta, ako Levoči pomohla diaľnica. "Pred vybudovaní diaľnice prišlo do Baziliky v Levoči 36-tisíc ľudí. Po vybudovaní to bolo 80-tisíc ľudí. Diaľnica privádza ľudí do regiónu. Potrebujeme kvalitné cesty," hovorí Majerský.

10:11 Diskusiu začína prvým bodom moderátor Michal Frank. "Cesta, práca, rodina, toto bolo heslo kandidáta Milana Majerského v predvolebnej kampani."

"Snažím sa od prvej chvíle realizovať tieto vízie nakoľko je to možné. Veľa vecí má na starosti ministerstvo dopravy, ale aj s nimi intenzívne komunikujem," hovorí Majerský.

10:08 Milan Mokráň gratuluje Milanovi Majerskému k jeho zvoleniu za župana PSK. Slova sa ujíma predseda Majerský: "Verím, že diskusia bude príjemná a pomôže nám poodhaliť, v akom stave je Prešovský samosprávny kraj.

10:05 Stretnutie začína. Úvodné slovo má a prítomných víta Milan Mokráň, člen predstavenstva Petit Press a.s.

10:02 Dvorana Evanjelického kolégia je už takmer plná. Prichádzajú poslední hostia. Prítomná je aj primátorka Prešova Andrea Turčanová.

9:44 Medzi prítomných už prišiel aj župan Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský.

9:40 Hostia sa pomaly schádzajú vo Dvorane Evanjelického kolégia v Prešove. Stretnutie začne o 10:00 hod.

- Stretnutie so županom Milanom Majerským sa uskutoční v utorok od 10:00. Sledujte ho s nami v našom online textovom prenose.

Témy Stretnutia so županom Milanom Majerským

  • Vízia života a priority v kraji
  • Rozvoj dopravy a stavebníctva
  • Duálne vzdelávanie vs zamestnanosť

Hostia stretnutia so županom

  • Milan Majerský, predseda Prešovského samosprávneho kraja
  • Andrea Turčanová, primátorka mesta Prešov
  • Karol Martinček, člen predstavenstva Železničnej spoločnosti Slovenska
  • Ján Majerský, člen Prezídia Zväzu stavebných podnikateľov SR a generálny riaditeľ Proma
  • Michal Bartók, riaditeľ Štátneho inštitútu odborného vzdelávania
  • Peter Janus, predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ Dopravného podniku mesta Prešov

Dátum: 20. február 2018 / Miesto stretnutia: Dvorana Evanjelického kolégia, Hlavná 137, Prešov Čas: 10.00 - 12.30 hod / Moderátor diskusie: Michal Frank, šéfredaktor týždenníkov MY na východe

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  2. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  3. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  4. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  5. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  6. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov
  7. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle
  8. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí
  10. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku!
  1. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  2. Odborná exkurzia po vodných stavbách v Českej republike
  3. Diskusný stôl na tému Energetická certifikácia budov
  4. Druhy ochranných známok
  5. OMV má riešenie na neohlásených kuriérov
  6. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  7. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou
  8. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  9. Modesta Real Estate úspešne sprostredkovala obchodnú transakciu
  10. Už viete, čo spravíte s ojazdenými, letnými pneumatikami?
  1. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 25 474
  2. Prežije tisícročia. Papier vyrábajú 2000 rokov starou metódou 24 317
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 18 787
  4. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 726
  5. Rozhodnite v sobotu o starostoch aj o svojom dôchodku! 8 826
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 8 226
  7. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 7 854
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 6 751
  9. 8 vecí, ktoré môžu ohroziť úspešné podnikanie 6 464
  10. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 3 844

Neprehliadnite tiež

Drvivú porážku Smeru v Košiciach zvýrazňujú mestské časti

Prišiel o 88 percent poslancov. Pravica posilnila o tretinu oproti minulým voľbám.

Porazená Alena Bašistová nevylúčila opätovnú kandidatúru

Chcela byť primátorkou, neuspela ani ako mestská poslankyňa.

Čo priniesli voľby v obciach Horného Zemplína

Najviac voličov prišlo voliť v Zbojnom v Medzilaborskom okrese.

Mladík podpálil detský domov, ohrozil dvadsať ľudí

Podpaľač chcel podmienku, súd ho poslal za mreže.

Nový most v Poprade bude slúžiť cyklistom

Cyklistický chodník bude hotový koncom novembra.

Hlavné správy zo Sme.sk

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Šikanuje polícia organizátorov protestov?

Nestačilo vypočuť len jedného z nich?

ŽENA

Zmrzačili ich na celý život. Írske ženy pritom chceli iba porodiť

Tisícky žien podstúpili barbarskú procedúru.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop