PREŠOV. Proces posudzovania vplyvov stavby na životné prostredie (EIA) pre úsek D1 Prešov, západ - Prešov, juh je ukončený.
Záverečné stanovisko Ministerstva životného prostredia (MŽP) SR nadobudlo právoplatnosť, znamená to, že práce na výstavbe dôležitého úseku D1 sa môžu naplno rozbehnúť.
Informovala o tom v piatok hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová.
Doteraz prípravné práce
Doposiaľ práce na stavbe D1 Prešov, západ - Prešov, juh pokračujú v súlade s harmonogramom. NDS v zmysle stavebného povolenia začala ešte v minulom roku so všetkými prípravnými prácami na stavbe, najmä v lokalitách, u ktorých sa nepredpokladá žiadny zásadný dopad z aktualizovaného posúdenia vplyvov na životné prostredie.
Ide napríklad o križovatku Prešov, západ (časť Vydumanec), kde už v skoršom období prebiehali stavebné práce na predchádzajúcom úseku diaľnice.
Z dôvodu aktualizácie procesu EIA boli práce pozastavené v km 99,000 až 102,650.
Po nadobudnutí právoplatnosti EIA môže zhotoviteľ s prácami postupovať podľa schváleného harmonogramu prác. Predpoklad začiatku razenia tunela Prešov je v letných mesiacoch tohto roka.
Termín je do júna 2021
Michalová ďalej uviedla, že úsek diaľnice D1 Prešov, západ - Prešov, juh bude priamym pokračovaním úseku D1 Svinia - Prešov, západ, ktorý je v súčasnosti v prevádzke.
V križovatke Prešov, juh sa napojí na existujúcu diaľnicu D1 Prešov - Budimír.
Diaľnica D1 pri Prešove bude okrem spojnice medzi Bratislavou a Košicami tvoriť "západný obchvat" tretieho najväčšieho slovenského mesta.
Úsek D1 Prešov, západ - Prešov, juh postaví združenie spoločností Eurovia SK, Eurovia CS, Doprastav, Metrostav, Metrostav Slovakia. Zmluvný termín ukončenia výstavby úseku je jún 2021.
Projekt je zaradený medzi prioritné projekty v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári