Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Rally Prešov 2018 ponúka klasiku

Populárna súťaž štartuje v piatok.

(Zdroj: archív)

PREŠOV. Prešovská rely patrí medzi klasické motoristické podujatia na Slovensku. Prvý štart sa datuje už do roku 1976, keď prešovský motocyklový okruh vystriedali autá.

S kratšími, či dlhšími prestávkami teda história pokračuje aj vďaka duši celého podujatia, Vladovi Bánocimu.

Ten spolu s Igorom Drotárom tvorili legendárnu rely posádku popularizujúcu tento šport (aj Prešov) neuveriteľné štyri desiatky rokov.

Bánoci štartoval už na prvom ročníku v roku 1976 a možno aj spomienka na to sa trochu podpísala pri voľbe tohtoročných úsekov súťaže.

Skryť Vypnúť reklamu

„Pri príprave sme sa nechali inšpirovať klasickými prešovskými traťami,“ netají predseda organizačného výboru, Vlado Bánoci.

„Po vlaňajšku sme sa rozhodli urobiť súťaž tak, aby sme sa vyhli komplikáciám, ktoré nastali striedaním asfaltu a šotoliny. Zámer nám vtedy prekazil silný dážď pred súťažou. Niektoré úseky boli až nezjazdné a museli sme trať skracovať. Preto sme teraz zvolili čisto asfaltovú súťaž. Našli sme úseky s veľmi dobrým povrchom, čo ocenia aj posádky pri nastavení auta.“

Nemôže chýbať Zlatá Baňa

V tomto ročníku sa teda v Prešove vraciame ku klasickým rýchlostným skúškam.

„Prvou je úsek medzi Ľubovcom a Klenovom. Je to krásna a náročná ereska, ktorá otvorí podujatie v sobotu dopoludnia. Pôjde sa hneď dvakrát po sebe a divákom odporúčam nájsť si dobré divácke miesto. Po druhom prejazde bude trať otvorená a budú sa môcť presunúť na ďalší úsek. Prístup je žiaľ, iba od štartu a od cieľa, preto odporúčam prísť skôr. Tí, ktorí si trúfnu a majú na to teréne auto, tak to azda zvládnu aj po poľnej ceste z Bajerova do Sedlíc. Druhá rýchlostná skúška je tradičná ereska medzi Kokošovcami a Tuhrinou. Je to ťažká rýchlostná skúška s vysokým rýchlostným priemerom, kde rozhoduje aj najmenšia chybička. Okrem štartu a cieľa je v tomto prípade pre divákov veľmi dobrý prístup cez obce Záborské a Dúbravu do Žehne. Tam očakávame najviac divákov, a preto tam budú zriadené aj divácke miesta. Tretím úsekom je potom najväčšia prešovská klasika, ktorá sa jazdila aj na vôbec prvom ročníku Rally Prešov v roku 1976, Červenica – Zlatá Baňa. Tú každý dobre pozná. Teraz je tam výborný nový asfalt, a tak si to isto užijú posádky aj diváci. Aj tam je však prístup len zo štartu z od cieľa. Teoreticky je však ešte možnosť prístupu od Zámutova, no to je dosť veľká okľuka,“ opisuje Vlado Bánoci.

Skryť Vypnúť reklamu

Tankovacia zóna navyše

Aby sa súťaž nenaťahovala zbytočnými prejazdmi, tak ju organizátori poskladali do kompaktných troch sekcií. Samostatnú prvú sekciu tvorí dvojitý prejazd úseku do Klenova.

V druhej sekcii sa začne v Kokošovciach, pokračuje v Červenici a ešte raz sa k tomu pridá aj Klenov.

Posledná tretia sekcia je zasa orientovaná na dva po sebe idúce prejazdy úsekmi Kokošovce a Červenica.

„Aby nevznikol problém v druhej sekcii s palivom, tak sme zriadili v rámci trate aj tankovaciu zónu, kde je povolené dotankovanie pred tretím úsekom do Klenova,“ pokračuje Bánoci.

„Bezpečnostné nádrže niektorých áut sú totiž dosť malé, a preto im umožníme dotankovanie. Tankovacia zóna bude situovaná do servisu, keďže sa na tretí úsek bude prechádzať okolo servisného parku.“

Skryť Vypnúť reklamu

Pozor musia dávať diváci aj posádky

Bezpečnosť pretekárov a divákov je v automobilovom športe vždy na prvom mieste.

Nepodceňuje sa ani na prešovskej rely a diváci majú vyhradené bezpečné priestory, ktoré musia rešpektovať. Rovnako náročné pravidlá však platia aj pre posádky, aj keď sa im nie všetky páčia.

„Chcem upozorniť všetkých pretekárov, že aj na prešovskej rely budeme uplatňovať stav, že do zákrut, ktoré sa dajú veľmi „rezať“ budeme dávať pneumatiky, aby sa tomu zabránilo,“ vysvetľuje Bánoci.

„Viem, že pretekári to nemajú radi, ale musíme to robiť aj kvôli cestárom, lebo potom s tým máme veľké problémy. Kazí to vzťahy a obmedzuje možnosti pri výbere ďalších rýchlostných skúšok v budúcnosti. Zdôrazňujem, že gumy nebudú nikdy na ceste, ale mimo cesty tam, kde končí asfalt. A nebudú to len jednotlivé pneumatiky, ale celá stojka. Teda viac pneumatík zviazaných na sebe, aby boli zreteľne viditeľné aj z diaľky. Toto bude prakticky na všetkých rýchlostných skúškach. A pokiaľ ide o retardéry, tak tie budú iba dva, na prvom meranom úseku.“

Úvod pred radnicou

24. ročník Rally Prešov odštartuje pred radnicou v piatok 13. apríla o 19.00 hod.

Sprievodným programom bude príležitosť pre divákov získať autogram, či odfotiť sa s posádkami priamo pred štartom na Hlavnej ulici v priestore, kam budú posádky na svojich tátošoch prichádzať už od 18.30 hod.

Víťazov spoznáme v sobotu 14. apríla, keď je naplánované slávnostné vyhlásenie pred prešovskou radnicou na 16.40 hod.

Článok vyšiel v týždenníku MY Prešovské noviny č.14/2018. V predaji od utorka 10. 4. do pondelka 16. 4.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 038
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 21 013
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 135
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 050
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 797
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 932
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 672
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 111
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 943
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 608
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošné testovanie si vyžiada tisíce ľudí. Kde ich vziať?

Na jedno miesto pripadá jeden vojak, potrebujeme naň však asi osem ľudí.

Vzorky na antigénne testy odoberú výterom z nosohltana.
Dobré ráno

Dobré ráno: Testovanie nám dá pár týždňov, a potom čo?

Má to byť najväčšia operácia v moderných dejinách Slovenska.

Podcast Dobré Ráno.

Koronavírus na Slovensku: Pribudlo ďalších šesť úmrtí, zomrel aj lekár z Oravy (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 30 695. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Ilustračné foto.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Vláda sa spolieha na ľudí, ktorých nemá

Slovensko má chronický nedostatok zdravotníkov.

Peter Tkačenko

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop