Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga
Nájdete nás na webe

Rally Prešov 2018 ponúka klasiku

Populárna súťaž štartuje v piatok.

(Zdroj: archív)

PREŠOV. Prešovská rely patrí medzi klasické motoristické podujatia na Slovensku. Prvý štart sa datuje už do roku 1976, keď prešovský motocyklový okruh vystriedali autá.

S kratšími, či dlhšími prestávkami teda história pokračuje aj vďaka duši celého podujatia, Vladovi Bánocimu.

Ten spolu s Igorom Drotárom tvorili legendárnu rely posádku popularizujúcu tento šport (aj Prešov) neuveriteľné štyri desiatky rokov.

Bánoci štartoval už na prvom ročníku v roku 1976 a možno aj spomienka na to sa trochu podpísala pri voľbe tohtoročných úsekov súťaže.

„Pri príprave sme sa nechali inšpirovať klasickými prešovskými traťami,“ netají predseda organizačného výboru, Vlado Bánoci.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Po vlaňajšku sme sa rozhodli urobiť súťaž tak, aby sme sa vyhli komplikáciám, ktoré nastali striedaním asfaltu a šotoliny. Zámer nám vtedy prekazil silný dážď pred súťažou. Niektoré úseky boli až nezjazdné a museli sme trať skracovať. Preto sme teraz zvolili čisto asfaltovú súťaž. Našli sme úseky s veľmi dobrým povrchom, čo ocenia aj posádky pri nastavení auta.“

Nemôže chýbať Zlatá Baňa

V tomto ročníku sa teda v Prešove vraciame ku klasickým rýchlostným skúškam.

„Prvou je úsek medzi Ľubovcom a Klenovom. Je to krásna a náročná ereska, ktorá otvorí podujatie v sobotu dopoludnia. Pôjde sa hneď dvakrát po sebe a divákom odporúčam nájsť si dobré divácke miesto. Po druhom prejazde bude trať otvorená a budú sa môcť presunúť na ďalší úsek. Prístup je žiaľ, iba od štartu a od cieľa, preto odporúčam prísť skôr. Tí, ktorí si trúfnu a majú na to teréne auto, tak to azda zvládnu aj po poľnej ceste z Bajerova do Sedlíc. Druhá rýchlostná skúška je tradičná ereska medzi Kokošovcami a Tuhrinou. Je to ťažká rýchlostná skúška s vysokým rýchlostným priemerom, kde rozhoduje aj najmenšia chybička. Okrem štartu a cieľa je v tomto prípade pre divákov veľmi dobrý prístup cez obce Záborské a Dúbravu do Žehne. Tam očakávame najviac divákov, a preto tam budú zriadené aj divácke miesta. Tretím úsekom je potom najväčšia prešovská klasika, ktorá sa jazdila aj na vôbec prvom ročníku Rally Prešov v roku 1976, Červenica – Zlatá Baňa. Tú každý dobre pozná. Teraz je tam výborný nový asfalt, a tak si to isto užijú posádky aj diváci. Aj tam je však prístup len zo štartu z od cieľa. Teoreticky je však ešte možnosť prístupu od Zámutova, no to je dosť veľká okľuka,“ opisuje Vlado Bánoci.

Tankovacia zóna navyše

Aby sa súťaž nenaťahovala zbytočnými prejazdmi, tak ju organizátori poskladali do kompaktných troch sekcií. Samostatnú prvú sekciu tvorí dvojitý prejazd úseku do Klenova.

V druhej sekcii sa začne v Kokošovciach, pokračuje v Červenici a ešte raz sa k tomu pridá aj Klenov.

Posledná tretia sekcia je zasa orientovaná na dva po sebe idúce prejazdy úsekmi Kokošovce a Červenica.

„Aby nevznikol problém v druhej sekcii s palivom, tak sme zriadili v rámci trate aj tankovaciu zónu, kde je povolené dotankovanie pred tretím úsekom do Klenova,“ pokračuje Bánoci.

„Bezpečnostné nádrže niektorých áut sú totiž dosť malé, a preto im umožníme dotankovanie. Tankovacia zóna bude situovaná do servisu, keďže sa na tretí úsek bude prechádzať okolo servisného parku.“

Pozor musia dávať diváci aj posádky

Bezpečnosť pretekárov a divákov je v automobilovom športe vždy na prvom mieste.

Nepodceňuje sa ani na prešovskej rely a diváci majú vyhradené bezpečné priestory, ktoré musia rešpektovať. Rovnako náročné pravidlá však platia aj pre posádky, aj keď sa im nie všetky páčia.

„Chcem upozorniť všetkých pretekárov, že aj na prešovskej rely budeme uplatňovať stav, že do zákrut, ktoré sa dajú veľmi „rezať“ budeme dávať pneumatiky, aby sa tomu zabránilo,“ vysvetľuje Bánoci.

„Viem, že pretekári to nemajú radi, ale musíme to robiť aj kvôli cestárom, lebo potom s tým máme veľké problémy. Kazí to vzťahy a obmedzuje možnosti pri výbere ďalších rýchlostných skúšok v budúcnosti. Zdôrazňujem, že gumy nebudú nikdy na ceste, ale mimo cesty tam, kde končí asfalt. A nebudú to len jednotlivé pneumatiky, ale celá stojka. Teda viac pneumatík zviazaných na sebe, aby boli zreteľne viditeľné aj z diaľky. Toto bude prakticky na všetkých rýchlostných skúškach. A pokiaľ ide o retardéry, tak tie budú iba dva, na prvom meranom úseku.“

Úvod pred radnicou

24. ročník Rally Prešov odštartuje pred radnicou v piatok 13. apríla o 19.00 hod.

Sprievodným programom bude príležitosť pre divákov získať autogram, či odfotiť sa s posádkami priamo pred štartom na Hlavnej ulici v priestore, kam budú posádky na svojich tátošoch prichádzať už od 18.30 hod.

Víťazov spoznáme v sobotu 14. apríla, keď je naplánované slávnostné vyhlásenie pred prešovskou radnicou na 16.40 hod.

Článok vyšiel v týždenníku MY Prešovské noviny č.14/2018. V predaji od utorka 10. 4. do pondelka 16. 4.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 496
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 563
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 846
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 654
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 809
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 809
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 406
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 203
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 845

Neprehliadnite tiež

V obrazoch: Elektrické kolobežky v košickej zoo

Novinka má pomôcť v rozsiahlom areáli.

Turisti nerešpektovali uzavreté chodníky v Tatrách, zachraňovali ich

V Javorovej doline nedokázali prejsť cez rozbúrený potok.

Semafor pred krajským súdom ustúpi z chodníka

Mesto najprv tvrdilo, že inak sa to vyriešiť nedalo. Už to neplatí

Dôchodcu súdia, že zneužíval a znásilňoval osvojenú dcéru

Košičan čelí obvineniu zo štyroch zločinov.

Nagy chce kariéru ukončiť v Košiciach, má však aj iné ponuky

Definitívne by sa mal rozhodnúť začiatkom týždňa.

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Matúša Krčmárika

K riešeniu utečencov sme neprispeli ničím a ešte sa tým chválime

Po rokoch hovoríme stále to isté.

EKONOMIKA

Semafory majú tajné tlačidlo. Na čo slúži

Nie každý gombík spustí zelenú.

ŠPORT

Udrel súpera. Froome prišiel o pomocníka, vylúčili ho z Tour

Gianni Moscon v úvode 15. etapy udrel Elieho Gesberta.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop