Korzár logo Korzár Prešov

Kľúčovú križovatku v Prešove začínajú rekonštruovať

Kameň prišiel poklepať aj minister dopravy Érsek.

(Zdroj: Michal Ivan)

PREŠOV. V rámci kontrolného dňa zameraného na výstavbu diaľničného úseku D1 pri Prešove zavítal minister dopravy Árpad Érsek (Most-Híd) v utorok aj na poklepanie základného kameňa rekonštrukcie križovatky Levočská – Obrancov mieru.

Úprava križovatky spolu s vybudovaním mostného objektu má zvýšiť priepustnosť na dôležitej trase cez mesto Prešov v smere Košice – Poprad a v smere Poprad – centrum mesta.

Práce by sa mali skončiť v novembri budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pribudne jazdný pruh

Slovenská správa ciest v súčasnosti zabezpečuje rekonštrukciu troch križovatiek.

SkryťVypnúť reklamu

Kruhová križovatka Solivarská a križovatka na Rusínskej ulici sú už v realizácii. Križovatka Levočská – Obrancov mieru je teda treťou v poradí.

Prečítajte si tiež: Érsek skontroloval výstavbu diaľnice pri Prešove. Tunel začnú raziť v júli Čítajte 

„Hlavným problémom bolo, že po uvedení stavby I/68 Škultétyho – ZVL, ktorá vyúsťovala do tejto križovatky, sa vytvárali dopravné zápchy. Takzvaný malý obchvat spôsobil pre dopravu veľmi plynulý prejazd a v tejto križovatke potom dochádzalo k tvorbe kolón,“ povedal námestník úseku investičnej výstavby Slovenskej správy ciest Roman Špíchal.

V rámci výstavby sa cesta v smere do centra mesta rozšíri o jeden pruh, ktorý je posledným úzkym miestom na dôležitom 4-pruhovom prieťahu celým mestom.

„Za touto križovatkou v smere do mesta dochádza k zníženiu počtu jazdných pruhov. V rámci tejto stavby bude vybudovaný nový mostný objekt, ktorý zabezpečí, že doprava do centra mesta pôjde v plnom rozsahu v profile štvorprúdovej komunikácie,“ povedal Špíchal.

SkryťVypnúť reklamu

Celá rekonštrukcia by mala stáť približne 7 miliónov eur vrátane DPH a dokončiť by sa mala do 18 mesiacov od odovzdania staveniska. To prebehlo koncom minulého mesiaca.

Peniaze poputujú z fondov Európskej únie vo výške 85 % nákladov a zvyšných 15 % pôjde zo štátneho rozpočtu.

Prídu aj obmedzenia

Prešovčania sa musia pripraviť aj na dopravné obmedzenia, ktoré by mali byť čo najviac minimalizované.

Prečítajte si tiež: Na Levočskej ulici v Prešove možno budú robiť aj po nociach Čítajte 

„Prvotné úpravy sa budú týkať preložiek inžinierskych sietí. Rozšírenia vozovky a úpravy počtu jazdných pruhov budú zväčša za minimálneho obmedzenia dopravy, čiže doprava bude v plnom rozsahu fungovať. Tie väčšie obmedzenia sa očakávajú až počas rekonštrukčných prác na vozovke,“ povedal Špíchal.

Obmedzenia by však mali byť krátkodobé.

S ďalšími obmedzeniami sa bude počítať aj pri úprave železničného priecestia, ktoré je súčasťou stavby.

SkryťVypnúť reklamu

Pri výstavbe sa nepočíta ani s ďalším výrubom stromov.

„Výruby boli už zabezpečené v plnom rozsahu,“ povedal Špíchal.

Najnáročnejší je most

Najnáročnejšie práce pri rekonštrukcii sa spájajú s rozšírením jazdných pruhov v smere do centra mesta.

Prečítajte si tiež: Prešovčania sa dočkali zlepšenia na kľúčovej križovatke Čítajte 

Tam je potrebné vybudovať nový mostný objekt, s čím sa začne v letných mesiacoch.

„Mostný objekt je v rámci tejto stavby najnáročnejší a bude sa musieť začať riešiť v úvode po preložke inžinierskych sietí. Predpokladá sa uvedenie do užívania v letných mesiacoch budúceho roka,“ vysvetlil Špíchal.

Po sprejazdnení dôjde k rekonštrukcii súčasného mostného objektu.

Pre obyvateľov bytovky v blízkosti Urbánkovej ulice by nové usporiadanie nemalo zhoršiť súčasný stav.

„Cesta sa k bytovkám až tak veľmi nepriblíži, keďže za železničným priecestím je komunikácia v plnom profile. Najhorší bod sa nachádza pred železničným priecestím a pri prejazde cez koryto rieky Torysa,“ vysvetlil Špíchal.

Turčanová: Prešov sa neriešil 30 rokov

Slávnostného poklepania základného kameňa sa zúčastnil aj minister dopravy.

„Okrem toho, že riešime veľké rýchlostné obchvaty z juhu aj zo severu, nezabúdame ani na vnútromestskú dopravu. Dnes sme odštartovali výstavbu poslednej z troch križovatiek, ktoré po rekonštrukcii zlepšia priepustnosť automobilov v meste,“ povedal Érsek.

Prečítajte si tiež: Érsek odkázal protestujúcim aktivistom: Veď staviame Čítajte 

„Prešovčanom sa určite vydýchne a upraví sa dopravný koridor smerom na Vranov alebo na Svidník. Je to veľmi potrebné, vieme, že áut je stále viac,“ povedal predseda Prešovského samosprávneho kraja Milan Majerský (KDH).

„Ďakujem pánovi ministrovi, že Prešov má konečne zelenú takmer po tridsiatich rokoch neustáleho odkladania výstavby v meste a neriešenia dopravy. Prešov ako jediné krajské mesto nemá žiaden obchvat. Dnes sa stavia D1, čo je veľká zásluha ministra a veľmi si vážim, že kontroluje stavbu. Verím, že do konca tohto roka budeme poznať víťaza a možno budeme tiež klepkať kameň, keď všetko dobre pôjde,“ povedala primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová (KDH).

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  2. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  3. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  4. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  5. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  6. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  7. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  8. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 553
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 217
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 980
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 592
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 941
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu