PREŠOV. Minister dopravy v utorok v Prešove strávil kontrolný deň na stavenisku výstavby diaľnice D1 pri Prešove.
Okrem toho zavítal aj na poklepkávanie základného kameňa rekonštrukcie križovatky Levočská – Obrancov mieru.
Tam ho už tradične privítali aj aktivisti.
Ilavský: Chceme vidieť výsledky
Svoju nespokojnosť ministrovi prišli vyjadriť aj aktivisti z občianskeho združenia Lepší Prešov, ktorí požadujú riešenie dopravnej situácie na území mesta Prešov.

Minulý rok odovzdali na Úrade vlády SR aj petíciu s vyše 32-tisíc podpismi za výstavbu rýchlostnej cesty R4.
„Prešovčania majú už dosť takých predstavení, ako je poklepkávanie kameňov. Chcú vidieť reálne výsledky. Nie také, ako bola výstavba miniobchvatu ZVL, ktorá trvala päť rokov namiesto troch. Nikto za to nie je zodpovedný,“ povedal Slavomír Ilavský.
Komplexné riešenie dopravnej situácie v Prešove si podľa aktivistov vyžaduje výstavbu oboch etáp severného obchvatu R4, ktorá má odkloniť tranzitnú dopravu z centra mesta.
„Obchvat sa robí, druhý sa začína a vidím tu krásnu tabuľu Prešovčania platia dane, postavte nám obchvat za ne. Vážení, staviame,“ povedal im minister Árpád Érsek (Most-Híd).
R4 pokročila
V súčasnosti je vypísaná súťaž na prvú etapu výstavby severného obchvatu Prešova, ktorá je už pred dokončením.
V príprave je aj druhá etapa.

„Viete, koľko ja mám teraz nátlakov a protestov. Vždycky idú voľby, každý sa chce prezentovať, ale pre mňa to už je také ako šport. Samozrejme, treba to vnímať a na druhej strane to je aj pozitívne. Nemôžeme robiť skôr, kým to nemáme pripravené a nie sú tam garancie,“ povedal Érsek.
Podľa ministra sa v súčasnosti dopracováva celý projekt a prebiehajú aj rozhovory s Útvarom hodnoty za peniaze.
Diskusie sa vedú o tom, koľko tunelových rúr sa vytvorí a či bude mať rýchlostná cesta plný alebo polovičný profil.
„S niečím súhlasím, s niečím nesúhlasím, ale je to v príprave a na budúci rok ho pustím. Skôr to nejde,“ povedal minister.
Podľa primátorky mesta Andrey Turčanovej (KDH) projekt výstavby severného obchvatu už pokračuje plynule a verí, že po vysúťažení prvej etapy bude nasledovať súťaž na druhú etapu.
Výhrady však má k uvažovanému polovičnému profilu.
„Prvoplánová úspora nakoniec môže stáť dvakrát toľko, takže určite by som nešla do polovičného profilu, ktorý zoberie 75 % ceny plného profilu a bude stačiť na tri roky,“ myslí si primátorka.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári