PREŠOV. Pred dvoma týždňami sa nám do redakcie ozvala nespokojná čitateľka, ktorá sa opakovane, no neúspešne pokúsila vybaviť si nový občiansky preukaz na Okresnom riaditeľstve Policajného zboru (OR PZ) v Prešove.
Raz sa jej neušiel lístoček, hoci prišla skoro ráno ešte pred stránkovými hodinami.
Druhýkrát jej systém vygeneroval, že je deväťdesiata šiesta v poradí.
Nespokojná nebola len ona.
O problematickom vyvolávacom systéme na prešovskom OR PZ vedia mnohí.
Podobný systém je zavedený na klientských pracoviskách po celom Slovensku.
Systém preratúva a vyhodnocuje
Aby si občan mohol vybaviť občiansky preukaz alebo pas, prípadne si ich už vyhotovené vyzdvihnúť, musí najprv získať z automatu lístok, ktorý generuje vyvolávací systém.
Lístkov je však na každý deň len obmedzený počet.
Pri veľkom nápore, ktorý je najmä v letných mesiacoch, môže systém vydávanie lístkov zablokovať už skoro ráno.
V klientskom centre na Námestí mieru bežne ľudia čakali na lístok už od siedmej, hoci stránkové hodiny sa začínajú až o ôsmej.
„Ak dôjde zo strany systému k zablokovaniu výdaja lístkov, tak je to preto, lebo každý občan, ktorému bol lístok vydaný, musí byť v ten deň vybavený. Systém preratúva počet občanov na pracovisku, počet pracovníkov, priemernú dobu vybavovania a pracovný čas zamestnancov s prestávkou. Ak systém vyhodnotí, že by ďalšie žiadosti neboli vybavené do konca stránkových hodín, tak lístok nevydá,“ vysvetlil nedávno, keď sme o probléme písali prvýkrát, hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Daniel Džobanik.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári