PREŠOV. Pôvodne sa plánovalo s razením tunela v polovici júla, práce sa však posunuli pre nepriaznivé počasie.
Tunel už začali raziť
Približne 2,2-kilometrový tunel je súčasťou diaľničného úseku D1 Prešov západ – Prešov juh.

„S jeho razením zhotoviteľ začal 31. júla z východného portálu (severná tunelová rúra), kde je doposiaľ vyrazených cca 10 m. Zo západného portálu (južná tunelová rúra) je zatiaľ vyrazených 14,5 m. Trhacie práce na tuneli začali v utorok 7. augusta. Svätenie Barbory, patrónky baníkov, je naplánované na 23.8.2018,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.
Ako informovala hovorkyňa, razenie prebieha novou rakúskou tunelovacou metódou.
V súčasnosti sa denne vyrazia 1,5 až 2 metre na jednej čelbe, takže z oboch strán vyrazia približne 4 metre nového tunela.
Následne by sa malo pokračovať razením tunela na všetkých štyroch čelbách, kde by mali postupovať približne 14 až 15 metrov za deň.
„Okrem prác na tuneli pokračuje aj výstavba mostov, budujú sa násypy, realizujú sa výkopové práce v zárezoch. Ukončujú sa tiež práce na prístupových komunikáciách,“ informovala Michalová.
Dôležitý úsek
Osemkilometrový úsek diaľnice D1 Prešov západ - Prešov juh je súčasťou dopravného koridoru v trase Bratislava – Žilina – Košice – Užhorod (Ukrajina).

Je zaradený do medzinárodnej cestnej siete pod označením E50. Na túto medzinárodnú cestu E50 je napojená medzinárodná cesta E371, ktorá smeruje z Prešova cez Svidník na hraničný priechod Vyšný Komárnik – Barwinek do Poľskej republiky.
Diaľnica je súčasťou multimodálneho dopravného koridoru.
Súčasťou úseku sú okrem tunela Prešov dve diaľničné križovatky s celkovou dĺžkou vetiev 11,3 km.
Zmluvný termín ukončenia výstavby tohto úseku je jún 2021.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári