BARDEJOV. Dvaja Bardejovčania a dopravní nadšenci, Milan Pilip a Milan Škorupa, navrhli pred troma rokmi nový koncept mestskej hromadnej dopravy.
V súťažných podkladoch verejnej zákazky za 13 miliónov eur na dodávateľa bardejovskej autobusovej dopravy vidia niekoľko problémov.
Iný návrh
Bardejov hľadá prevádzkovateľa mestskej dopravy na desať rokov ČítajtePrešovská SAD prepraví za 400-tisíc eur desiatimi linkami s použitím 9 autobusov a 12 šoférov bardejovskou mestskou dopravou 1,4 milióna cestujúcich ročne.
Tridsaťtisícovému mestu poskytuje terajšia MHD 250 spojov v pracovný deň a 120 spojov cez víkendový deň.
Priemerná vyťaženosť jednej linky je podľa štatistiky radnice 20 cestujúcich denne.
Autori nového návrhu – dopravný inžinier Milan Škorupa a poslanec mestského zastupiteľstva Milan Pilip, považujú dnešnú hromadnú dopravu v meste za nedostatočnú a chaotickú.
„Funkčný systém MHD v Bardejove“, ktorý prezentovali v roku 2015 v rámci podujatia Bardejovské zásahy, charakterizovali ako inteligentný, jednoduchý a efektívny.
Navrhli ho s cieľom zvýšiť vnútromestskú mobilitu a znížiť záťaž centra individuálnym motorizmom.
Súčasný systém je podľa nich zlý a nespĺňa ani jeden zo základných atribútov moderného a konkurencieschopného mestského dopravného systému.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári