PREŠOV. Volebné kampane kandidátov sú pred koncom.
Voliči by podľa politológa Gabriela Székelyho mali pri svojej voľbe zvažovať informácie, ktoré slúžia ako antikampaň.
Kandidáti sa snažia útočiť na emóciu
Moratórium začína platiť 48 hodín pred voľbami.
„Počas volebného moratória, teda bezprostredne pred dátumom konania volieb, je zakázané viesť volebnú kampaň akýmkoľvek spôsobom, teda zakazuje sa zverejňovať či vysielať v rozhlase, televízii a v hromadných informačných prostriedkoch informácie o kandidátoch v ich prospech alebo v neprospech v akejkoľvek forme, teda slovom, písmom či zvukom,“ vysvetľuje politológ Gabriel Székely.

Týždeň pred voľbami sa najviac vyostruje volebná kampaň, kandidáti organizujú tlačové konferencie.
„Takto takticky načasované tlačovky v posledný týždeň volebného maratónu nie sú z pohľadu politológie a politického marketingu neobvyklým javom, práve naopak. Je to práve tento čas, v ktorom sa vyostruje predvolebný súboj kandidátov. Čas na vedenie kampane sa kráti a počas tohto obdobia sa kandidáti snažia zaútočiť nielen na svojich volebných súperov, ale aj na emócie elektorátu,“ tvrdí Székely.
Ako však upozorňuje, bremeno zodpovednosti je primárne na voličoch, ktorí napokon vo voľbách rozhodnú.
Prvovoliči môžu zmeniť výsledok volieb
Bežnou súčasťou bojov je okrem prezentovania svojich vízií aj antikampaň.
Podľa politológa je však svojím spôsobom nebezpečná.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári