PREŠOV/BARDEJOV. Nové vlaky na železničnej trati Prešov - Bardejov nahradili staršími súpravami pre problémy s traťou.
Opatrenia na opravu prišli, no neboli dostatočne účinné.
V decembri minulého roku Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) oznámila dôležité zmeny.
Medzi nimi sa objavili aj informácie o linke Prešov – Bardejov, kde sú avizované zabezpečené prípoje ku všetkým vlakom z Bardejova do Kysaku a dvojhodinové intervaly osobných vlakov na tejto trase.
Zároveň však ZSSK oznámila, že „plánuje na trati nasadzovať modernizované motorové jednotky radu 812 s priestorom na prepravu bicyklov a kočíkov“.
Zmena narazila na kritiku aj jedného z našich čitateľov.
Ten upozornil, že nové motorové jednotky 861 (rok výroby 2011 – 2015; podobné známym poschodovým vlakom) sú nahrádzané starými jednotkami radu 812.
Tieto motorové vozne vznikli v rokoch 2006 – 2007 modernizáciou starších vozňov zo 70. – 80. rokov.
Problém s novými súpravami
Podľa ZSSK za to môže zlý technický stav.
„Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pristúpila k tomuto kroku z dôvodu technického stavu dieselmotorových jednotiek 861 (DMJ 861). DMJ 861 neboli presunuté na iné trasy, naďalej sú v správe rušňového depa Humenné, avšak 7 kusov aktuálne, k 9. 1. 2019, nie je schopných prevádzky z viacerých rôznych príčin,“ informoval hovorca ZSSK Tomáš Kováč.
Podľa grafikonu 2018/2019, teda od 9. 12. 2018, je na trati Prešov – Bardejov nasadených do prevádzky päť kusov starších vozňov typu 812.
„Plán nepočíta s nasadzovaním DMJ 861. Rovnaký plán nasadzovania platil od leta 2018 aj pre grafikon 2017/2018,“ vysvetlil hovorca ZSSK.
V pondelok podvečer sme sa boli pozrieť na spoj smerujúci z Prešova do Bardejova.
Napriek informáciám od hovorcu ZSSK bol nasadený novší vlak typu DMJ 861, ktorý, ako sme zistili, stále občas premáva na tejto trase.
Podľa našich neoficiálnych informácií by to malo súvisieť s nedostatkom vlakov, takže sú nasadzované tie, ktoré sú aktuálne k dispozícii.
Poruchy spôsobuje trať Prešov - Bardejov
Celkovo 16 kusov nových vlakov DMJ 861 v správe depa Humenné je podľa hovorcu nasadzovaných na regionálnu dopravu v Prešovskom a Košickom kraji.
Teda na trate Humenné – Stakčín; Humenné – Medzilaborce – Prešov – Kysak; Humenné – Trebišov – Košice.
Ďalšie dva nové poschodové vlaky (EPJ 671) sú v správe depa Košice a sú nasadené na trate Košice – Lipany a Košice – Čierna nad Tisou.
Počas roka 2018 boli rôzne dôvody na odstávku vlakov DMJ 861, ktoré boli nahradené „prevádzkyschopnými vozidlami“.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári