Korzár logo Korzár Prešov
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Vodiči prešovského dopravného podniku ohlásili celodenný štrajk

Vedenie podniku chce pokračovať v snahe dohodnúť sa s odborármi.

Prešovská MHD v piatok jazdiť nebude.Prešovská MHD v piatok jazdiť nebude. (Zdroj: TASR/Milan Kapusta)

PREŠOV. Zamestnanci Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP) vstúpia do ostrého štrajku.

Ohlásili ho na piatok 31. mája a bude trvať celý deň.

Dôvodom je chýbajúca dohoda o zvýšení mzdových taríf, ale aj ďalších bodoch podnikovej kolektívnej zmluvy medzi zamestnávateľom a odbormi.

Informoval o tom predseda Základnej organizácie Integrovaného odborového zväzu (ZO IOZ) pri DPMP Daniel Straka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čas na zabezpečenie liniek k nemocniciam

Ostrý štrajk odsúhlasil mimoriadny výbor a v pondelok túto skutočnosť oznámil vedeniu dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Týkať sa bude nielen vodičov, ale aj dielenských pracovníkov.

Prečítajte si tiež: Odborári sa s vedením prešovského dopravného podniku nedohodli Čítajte 

„Pri pracovníkoch administratívy je to na ich zvážení, keďže sa k štrajku postavili skôr negatívne,“ uviedol Straka s tým, že pod ostrý štrajk sa podpísalo 231 z vyše 320 zamestnancov spoločnosti.

Štrajk potrvá od štvrtej hodiny ráno až do 23.45, keď by mal vyštartovať posledný nočný spoj.

„Štrajk sme ohlásili v zákonnej lehote, no posunuli sme ho ešte o deň neskôr, keďže sme ho mohli vyhlásiť už na štvrtok. Chceme, aby mal zamestnávateľ deň navyše na zabezpečenie liniek napríklad k nemocniciam, aby sa tam verejnosť vedela dostať. Zároveň sa aj my za prípadné komplikácie verejnosti ospravedlňujeme. Na druhej strane ich prosíme o to, aby nás pochopili. Ide o zodpovednú prácu, ktorá nie je adekvátne ohodnotená,“ dodal Straka.

SkryťVypnúť reklamu

DPMP sa stále chce dohodnúť s odborármi

Riaditeľ DPMP Peter Janus povedal, že napriek ohlásenému štrajku bude vedenie podniku pokračovať v snahe dohodnúť sa s odborármi.

„Zároveň však bude pripravovať aj krízový scenár a podľa počtu štrajkujúcich pracovníkov sa bude snažiť zabezpečiť náhradnú dopravu, aby sme do toho nezaťahovali cestujúcich,“ vysvetlil Janus a dodal, že súčasne bude rokovať aj s predstavenstvom spoločnosti o možnosti, ktorú predniesli na spoločnom rokovaní v piatok minulý týždeň, no odborári s ňou nesúhlasili.

„Týka sa mesta, ktoré uhrádza stratu za služby vo verejnom záujme. V stredu sa koná zasadnutie mestskej rady, kde dáme požiadavku, aby sa tento problém riešil rozpočtovým opatrením, keďže požiadavkou je zvýšenie dotácie o dosť veľký balík peňazí, ktorý musí schváliť zastupiteľstvo v rámci svojho rozpočtu. Podľa toho budeme vedieť dať konečné stanovisko k štrajku,“ dodal riaditeľ DPMP, podľa ktorého by potrebné financie mohlo schváliť mestské zastupiteľstvo na zasadnutí 19. júna a následne by sa mohla podpísať nová kolektívna zmluva.

SkryťVypnúť reklamu

Nechcú čakať

„Vnímame to ako hru zamestnávateľa o čas. Nepredpokladám, že mestské zastupiteľstvo, ktoré bude na júnovej schôdzi vyberať nového výkonného riaditeľa a predstavenstvo mestských firiem, o tom hneď aj rozhodne. Nemá zmysel čakať, zase by sme stratili ďalšie tri týždne,“ vysvetlil postoj odborárov Straka.

Podľa Janusa však predstavenstvo dopravného podniku nemôže podpísať nekrytý záväzok.

„Všetci členovia predstavenstva zodpovedáme celým svojím majetkom za prípadné škody, ktoré vzniknú akciovej spoločnosti. Ak by sme podpísali ich požiadavku a v rozpočte tento balík peňazí nie je, poskladáme sa na to, a nás niekto bude trestne stíhať za podpísanie záväzku nekrytého rozpočtom mesta,“ uviedol Janus.

Chcú zvýšenie o euro za hodinu

Zástupcovia zamestnancov pôvodne požadovali zvýšenie tarifných miezd o jedno euro za odpracovanú hodinu.

Naposledy obe strany rokovali v piatok 24. mája, no nedohodli sa ani na návrhu vypracovanom sprostredkovateľom.

Podniková kolektívna zmluva v DPMP, a. s., sa týka všetkých 322 zamestnancov, z ktorých je približne 190 vodičov.

Uzatvorená bola 1. januára 2014 a je platná do 31. decembra 2020.

Zamestnanci vstúpili do štrajkovej pohotovosti začiatkom apríla.

Naposledy boli zamestnanci DPMP v štrajkovej pohotovosti pred piatimi rokmi.

Jediným akcionárom DPMP, a. s., je mesto Prešov.

Dopravný podnik v dvoch trakciách – autobusovej a trolejbusovej, ročne najazdí takmer päť miliónov kilometrov. Každoročne prepraví viac ako 30 miliónov cestujúcich.

Tržby z MHD za rok 2018 dosiahli 4,1 milióna eur.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 554
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 808
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 7 355
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 942
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 849
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 754
  7. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 2 603
  8. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 1 996

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Rozhľadne Poľana a Žalostina.
  2. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Morálna dilema: Drogy, prostitúcia a surogačné materstvo. Zdaniť a legalizovať alebo zachovať status quo?
  3. Štefan Vidlár: Nedeľné minizamyslenie sa
  4. Ján Škerko: Putin to povedal jasne, správy z frontu
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Slané parené i smažené osie hniezda
  6. Anna Miľanová: Ďalšia moja tvorba záložiek do kníh, čať 3.
  7. Jakub Konečný: Štát chce od decembra vrátiť železničnú dopravu o veľký krok späť
  8. Rastislav Profant: Putin čaká na americkú pomoc, a ak nie možno použije nukleárne zbrane
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 775
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 224
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 783
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 883
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 812
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 618
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 4 700
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 3 422
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Rozhľadne Poľana a Žalostina.
  2. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Morálna dilema: Drogy, prostitúcia a surogačné materstvo. Zdaniť a legalizovať alebo zachovať status quo?
  3. Štefan Vidlár: Nedeľné minizamyslenie sa
  4. Ján Škerko: Putin to povedal jasne, správy z frontu
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Slané parené i smažené osie hniezda
  6. Anna Miľanová: Ďalšia moja tvorba záložiek do kníh, čať 3.
  7. Jakub Konečný: Štát chce od decembra vrátiť železničnú dopravu o veľký krok späť
  8. Rastislav Profant: Putin čaká na americkú pomoc, a ak nie možno použije nukleárne zbrane
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 775
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 224
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 783
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 883
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 812
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 618
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 4 700
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 3 422
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu