Korzár logo Korzár Prešov
Sobota, 25. jún, 2022 | Meniny má Tadeáš

Diaľničný tunel v Prešove prerazili o tri mesiace skôr

Celý úsek diaľnice má byť hotový o dva roky.

Symbolické prerazenie diaľničného tunela Prešov.Symbolické prerazenie diaľničného tunela Prešov. (Zdroj: Michal Ivan)

PREŠOV. O tri mesiace skôr oproti harmonogramu bol vo štvrtok prerazený tunel Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1.

Stavba ide podľa plánu a celý úsek diaľnice sa dokončí v zmluvnom termíne o dva roky.

Na razení tunela, ktorý je súbežne razený na štyroch čelbách, sa podieľalo 240 pracovníkov v nepretržitej prevádzke od konca júla 2018.

To sú základné informácie, ktoré potvrdil minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek (Most-Híd) v Prešove.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zomrel jeden robotník

Prečítajte si tiež: Pozrite si, ako pokračuje výstavba tunela a obchvatov Prešova Čítajte 

„Som rád, že stavba prešovského tunela, ako aj celého obchvatu, ide podľa plánu. Záleží mi na tom, aby nemala meškanie, lebo ide o dôležitú cestu pre miestnych obyvateľov a zároveň úsek najdôležitejšej diaľnice na Slovensku," povedal Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

„Viem, že ľudí v Prešove zaujíma aj severný obchvat a pokračovanie R4 smerom na poľské hranice. Toto sú projekty, na ktorých robíme a chceme ich spustiť hneď, ako bude všetko pripravené. Východ Slovenska bol z pohľadu rozvoja dopravnej infraštruktúry v minulosti zanedbávaný a teraz to dobiehame," dodal minister.

Prečítajte si tiež: Smrť pri stavbe prešovského tunela: Muža mal zachytiť cúvajúci nákladiak Čítajte 

„Tak ako v tuneli Žilina sú tu použité najmodernejšie technické prostriedky, ktoré sú dostupné na trhu, vzhľadom na to, že priorita je absolútna bezpečnosť premávky v tuneloch. Aj keď sa stala tá nešťastná udalosť, ktorej nám je ľúto, lebo strata ľudského života je vždy hrozná, boli tu pomerne priaznivé geologické podmienky, aj keď sa očakávali určité komplikácie, ktoré sa nakoniec nepotvrdili," uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin.

SkryťVypnúť reklamu

Ďurišin narážal na udalosť z januára 2019, keď robotníka pri stavbe tunela pritlačilo cúvajúce nákladné auto a na následky zranení zomrel.

Prepojí dva existujúce úseky diaľnice

Tunel Prešov bude dlhý 2244 metrov s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr.

Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.

Okrem tunela postupujú práce aj na ďalších objektoch stavby.

Po dobudovaní bude úsek D1 Prešov-západ - Prešov-juh dlhý 7,87 kilometra a motoristom bude slúžiť od leta 2021.

Úsek diaľnice D1 Prešov-západ - Prešov-juh je priamym pokračovaním úseku D1 Svinia - Prešov-západ, ktorý je už v prevádzke.

V križovatke Prešov-juh je diaľnica napojená na existujúcu diaľnicu D1 Prešov - Budimír.

Diaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov a rýchlostná cesta R4
bude tvoriť severný obchvat mesta Prešov.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto komunikácie sú navzájom prepojené v mimoúrovňovej križovatke Prešov-západ.

Vodiči ušetria až 18 minút

Vodiči ušetria jazdou po prešovskej diaľnici približne 18 minút (až 80 percent času) oproti pôvodnej trase cez mesto.

Kým jazda po starej ceste cez mesto trvá približne 24 minút, úsek diaľnice prejdú vodiči za päť minút.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  3. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  4. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 165
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 077
  3. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 7 395
  4. Nechcete prísť o vozidlo do pár sekúnd? Vyhnite sa tejto chybe. 5 028
  5. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 776
  6. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 4 228
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 4 050
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 680

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  5. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  6. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  7. Marcel Horný: 1984 Košúty 2, časť prvá: Attilák
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 767
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 417
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 053
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 706
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 640
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 969
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 789
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 632
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: Aj žraloky sú tu od prvohôr
  2. Anton Kaiser: Klaňanie troch kráľov v umeleckej tvorbe Františka Horniaka
  3. Elena Antalová: Medvede a diviaky sa dohodnú
  4. Sabina Rehušová: Čakám Ťa v Budve.
  5. Lucia Žárska: Medvedia nálada na trhu
  6. Věra Tepličková: Keď sa rodina postará o svoj najslabší článok
  7. Marcel Horný: 1984 Košúty 2, časť prvá: Attilák
  8. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Dobré spravovanie na Slovensku – nový projekt ÚVP v spolupráci s Radou Európy
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 7 767
  2. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 7 417
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 053
  4. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 706
  5. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 6 640
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 969
  7. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 789
  8. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 632
  1. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu