Korzár logo Korzár Prešov
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Diaľničný tunel v Prešove prerazili o tri mesiace skôr

Celý úsek diaľnice má byť hotový o dva roky.

Symbolické prerazenie diaľničného tunela Prešov.Symbolické prerazenie diaľničného tunela Prešov. (Zdroj: Michal Ivan)

PREŠOV. O tri mesiace skôr oproti harmonogramu bol vo štvrtok prerazený tunel Prešov, ktorý je súčasťou diaľnice D1.

Stavba ide podľa plánu a celý úsek diaľnice sa dokončí v zmluvnom termíne o dva roky.

Na razení tunela, ktorý je súbežne razený na štyroch čelbách, sa podieľalo 240 pracovníkov v nepretržitej prevádzke od konca júla 2018.

To sú základné informácie, ktoré potvrdil minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek (Most-Híd) v Prešove.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zomrel jeden robotník

Prečítajte si tiež: Pozrite si, ako pokračuje výstavba tunela a obchvatov Prešova Čítajte 

„Som rád, že stavba prešovského tunela, ako aj celého obchvatu, ide podľa plánu. Záleží mi na tom, aby nemala meškanie, lebo ide o dôležitú cestu pre miestnych obyvateľov a zároveň úsek najdôležitejšej diaľnice na Slovensku," povedal Érsek.

SkryťVypnúť reklamu

„Viem, že ľudí v Prešove zaujíma aj severný obchvat a pokračovanie R4 smerom na poľské hranice. Toto sú projekty, na ktorých robíme a chceme ich spustiť hneď, ako bude všetko pripravené. Východ Slovenska bol z pohľadu rozvoja dopravnej infraštruktúry v minulosti zanedbávaný a teraz to dobiehame," dodal minister.

Prečítajte si tiež: Smrť pri stavbe prešovského tunela: Muža mal zachytiť cúvajúci nákladiak Čítajte 

„Tak ako v tuneli Žilina sú tu použité najmodernejšie technické prostriedky, ktoré sú dostupné na trhu, vzhľadom na to, že priorita je absolútna bezpečnosť premávky v tuneloch. Aj keď sa stala tá nešťastná udalosť, ktorej nám je ľúto, lebo strata ľudského života je vždy hrozná, boli tu pomerne priaznivé geologické podmienky, aj keď sa očakávali určité komplikácie, ktoré sa nakoniec nepotvrdili," uviedol generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin.

SkryťVypnúť reklamu

Ďurišin narážal na udalosť z januára 2019, keď robotníka pri stavbe tunela pritlačilo cúvajúce nákladné auto a na následky zranení zomrel.

Prepojí dva existujúce úseky diaľnice

Tunel Prešov bude dlhý 2244 metrov s jednosmernou premávkou v každej z dvoch rúr.

Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 kilometrov za hodinu.

Okrem tunela postupujú práce aj na ďalších objektoch stavby.

Po dobudovaní bude úsek D1 Prešov-západ - Prešov-juh dlhý 7,87 kilometra a motoristom bude slúžiť od leta 2021.

Úsek diaľnice D1 Prešov-západ - Prešov-juh je priamym pokračovaním úseku D1 Svinia - Prešov-západ, ktorý je už v prevádzke.

V križovatke Prešov-juh je diaľnica napojená na existujúcu diaľnicu D1 Prešov - Budimír.

Diaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov a rýchlostná cesta R4
bude tvoriť severný obchvat mesta Prešov.

SkryťVypnúť reklamu

Tieto komunikácie sú navzájom prepojené v mimoúrovňovej križovatke Prešov-západ.

Vodiči ušetria až 18 minút

Vodiči ušetria jazdou po prešovskej diaľnici približne 18 minút (až 80 percent času) oproti pôvodnej trase cez mesto.

Kým jazda po starej ceste cez mesto trvá približne 24 minút, úsek diaľnice prejdú vodiči za päť minút.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 070
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 853
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 228
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 435
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 425
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 134
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 900
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 264

Blogy SME

  1. Vlasta Žampová: O tom potom Béla Bugár - Harakter
  2. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  3. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  4. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  5. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  6. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  7. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  8. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 471
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 316
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 203
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 817
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 051
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 916
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


5 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 8 h

Blogy SME

  1. Vlasta Žampová: O tom potom Béla Bugár - Harakter
  2. Kristína Jakubičková: Niektorí fajčiari sa správajú ako holuby, len otravnejšie.
  3. Naďa Serafínová: Ako si rýchlo a jednoducho zarobiť. A iné rozprávky z paralelného vesmíru.
  4. Michal Rodziňák: VC Británie F1: Dráma v troch dejstvách
  5. Eka Balašková: Viete požiadať o pomoc?
  6. Vladimír Krátky: Wiener šniceľ je 10 x väčší ako bryndzáky ( II. )
  7. Andrej Hossa: Tenisky ako životný štýl: Viete, kto sú to sneakerheadi?
  8. Lea Linerová: Feminizmus na pätnásť minút
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 471
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 316
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 203
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 079
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 817
  6. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 051
  7. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 932
  8. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit 2 916
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu