Korzár logo Korzár Prešov
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Olejník zo Swietelsky: Cykloželeznička bola projektovaná do vzduchu

Všetky zmeny sme urobili podľa pokynov mesta, tvrdí zhotoviteľ.

Štefan Olejník za spoločnosť Swietelsky-Slovakia.Štefan Olejník za spoločnosť Swietelsky-Slovakia. (Zdroj: Michal Frank)

PREŠOV. Nadnárodná spoločnosť Swietelsky vznikla v Rakúsku v roku 1936, dnes patrí k najväčším stavebným firmám v Európe.

Koncern má svoju dcéru aj na Slovensku, pričom práve táto firma je zhotoviteľom dvoch prešovských stavieb, a to Cykloželezničky a opravy zimného štadióna.

Investorom je mesto Prešov a okolo oboch stavieb je v poslednom čase horúco.

Rozprávali sme sa o nich so ŠTEFANOM OLEJNÍKOM, riaditeľom oblasti Východ spoločnosti Swietelsky Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V akom stave je stavba Cykloželezničky v súčasnosti? Ak by neboli tie finančné problémy, mohla by sa už odovzdávať?

SkryťVypnúť reklamu

„Táto otázka nie je o finančných problémoch. My sme v novembri 2018 mestu oznámili, že stavba je ukončená a pripravená na odovzdanie.

Súvisiaci článok Cyklotrasu pri Prešove zatarasili. Starosta hovorí o agresívnych cyklistoch Čítajte 

Nám nikto dodnes neodpovedal na túto výzvu, ktorá bola poslaná v zmysle zmluvy o dielo. Veríme, že stavbu sa podarí odovzdať a dostať do legálneho užívania čo najskôr, aj vzhľadom na prebiehajúcu sezónu športov, pre ktoré je primárne určená, aby slúžila Prešovčanom aj všetkým, ktorí ju plánujú využívať.

Stavbu preto momentálne, dokiaľ sa nevyriešia naše nároky, neplánujeme odovzdať.“

Čo sú to za nároky?

„To sú tie medializované informácie a čo sa preberajú až na úrovni bulváru, kde sa miešajú hrušky s jablkami. Ide o opis vecí, ktoré si nárokujeme zaplatiť, pretože boli nevyhnutné pre ukončenie diela a my sme na nich dostali pokyn.“

SkryťVypnúť reklamu

Takže to je ten most navyše, násypy...

„Sú to dva mosty. Naše nároky sú z finančného hľadiska o dvoch nosných položkách – z rekonštrukcie mostov, ktoré v projekte neboli, a sú to násypy, ktoré boli potrebné k tomu, aby cyklotrasa kvázi nebola vo vzduchu. Ona bola naprojektovaná do vzduchu. Bez týchto prác by stavba nebola funkčná a nedala sa odovzdať, ukončiť a ani užívať.“

Načítavam video...

Dielo je už v princípe hotové. Čo bráni cyklistom, aby tam proste išli?

„Bráni tomu to, že stavba nie je skolaudovaná a nie je ani daná do predčasného užívania. Podľa stavebného a cestného zákona by sa stavba nemala užívať.“

Ale žiadne stavebné práce sa tam už nebudú robiť...

„Žiadne. Možno ešte drobné úpravy poškodených častí, lebo máme aj zdokumentované, že tam chodia lesníci s ťažkými strojmi a otáčajú sa. Ale cestu nepoškodzujú, lebo je pevnostne postavená na vysokej úrovni. Je tam dopravné značenie v zmysle stanoviska krajského dopravného inšpektorátu, sú tam všetky dopravné značky, takže stavba je momentálne pripravená tak, že aj zajtra, pokiaľ bude skolaudovaná, ju môžu cyklisti využívať.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorili ste o zmenách v projekte. Podľa zmluvy s mestom musí byť každá zmena odsúhlasená stavebným dozorom. Bola každá jedna zmena odsúhlasená?

„Na každý jeden nárok, ktorý sme predložili, sme dostali pokyn od investora, čiže od mesta. Čo je aj zdokumentované, sú tam záznamy v stavebnom denníku, kde nám určujú, ako máme zrealizovať zeminové násypy.

Nie je pravda, že stavba nebola zastavená, čo tvrdili poslanci mestského zastupiteľstva. Je jasné a preukázateľné, že dva mesiace sme čakali, dokiaľ nám mesto dá pokyn, ako realizovať násypy alebo akú niveletu cyklotrasy požadujú.

Dočítajte tento článok
s predplatným Korzar.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  2. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  2. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  5. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  6. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  7. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 695
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 437
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 172
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 306
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 3 135
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 2 913
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 016
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 634

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  2. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  6. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  7. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  8. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 826
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 500
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 171
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 366
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 971
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 226
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 209
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 505
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Letná pohoda na jazere Draždiak...
  2. Milan Buno: 7 knižných tipov: Dve slovenské katedrály tak, ako ste ich ešte nevideli!
  3. Branislav Fričovský: Zápisky (geotermo)heretika: Prológ
  4. Tomáš Sedílek: Obhajcovia zlata z MS 2021 budú pre nás tvrdý oriešok.
  5. Anna Milanová: Spoločenské podhubie...
  6. Martina Kotúčová: Proč dcera nehraje
  7. Michael Achberger: Takto si vyberiete jedlo v reštaurácií a nepriberiete
  8. Juraj Ondruška: Veľká anketa medzi obyvateľmi: Ako sa žije vo Vajnoroch?
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 19 826
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 500
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 171
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 366
  5. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 4 971
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil. Základné informácie a grafika 4 226
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 209
  8. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste 2 505
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu