Korzár logo Korzár Prešov
Štvrtok, 9. júl, 2020 | Meniny má LujzaKrížovkyKrížovky
ROZHOVOR

Olejník zo Swietelsky: Cykloželeznička bola projektovaná do vzduchu

Všetky zmeny sme urobili podľa pokynov mesta, tvrdí zhotoviteľ.

Štefan Olejník za spoločnosť Swietelsky-Slovakia.Štefan Olejník za spoločnosť Swietelsky-Slovakia. (Zdroj: Michal Frank)

PREŠOV. Nadnárodná spoločnosť Swietelsky vznikla v Rakúsku v roku 1936, dnes patrí k najväčším stavebným firmám v Európe.

Koncern má svoju dcéru aj na Slovensku, pričom práve táto firma je zhotoviteľom dvoch prešovských stavieb, a to Cykloželezničky a opravy zimného štadióna.

Investorom je mesto Prešov a okolo oboch stavieb je v poslednom čase horúco.

Rozprávali sme sa o nich so ŠTEFANOM OLEJNÍKOM, riaditeľom oblasti Východ spoločnosti Swietelsky Slovakia.

V akom stave je stavba Cykloželezničky v súčasnosti? Ak by neboli tie finančné problémy, mohla by sa už odovzdávať?

SkryťVypnúť reklamu

„Táto otázka nie je o finančných problémoch. My sme v novembri 2018 mestu oznámili, že stavba je ukončená a pripravená na odovzdanie.

Súvisiaci článok Cyklotrasu pri Prešove zatarasili. Starosta hovorí o agresívnych cyklistoch Čítajte 

Nám nikto dodnes neodpovedal na túto výzvu, ktorá bola poslaná v zmysle zmluvy o dielo. Veríme, že stavbu sa podarí odovzdať a dostať do legálneho užívania čo najskôr, aj vzhľadom na prebiehajúcu sezónu športov, pre ktoré je primárne určená, aby slúžila Prešovčanom aj všetkým, ktorí ju plánujú využívať.

Stavbu preto momentálne, dokiaľ sa nevyriešia naše nároky, neplánujeme odovzdať.“

Čo sú to za nároky?

„To sú tie medializované informácie a čo sa preberajú až na úrovni bulváru, kde sa miešajú hrušky s jablkami. Ide o opis vecí, ktoré si nárokujeme zaplatiť, pretože boli nevyhnutné pre ukončenie diela a my sme na nich dostali pokyn.“

SkryťVypnúť reklamu

Takže to je ten most navyše, násypy...

„Sú to dva mosty. Naše nároky sú z finančného hľadiska o dvoch nosných položkách – z rekonštrukcie mostov, ktoré v projekte neboli, a sú to násypy, ktoré boli potrebné k tomu, aby cyklotrasa kvázi nebola vo vzduchu. Ona bola naprojektovaná do vzduchu. Bez týchto prác by stavba nebola funkčná a nedala sa odovzdať, ukončiť a ani užívať.“

Načítavam video...

Dielo je už v princípe hotové. Čo bráni cyklistom, aby tam proste išli?

„Bráni tomu to, že stavba nie je skolaudovaná a nie je ani daná do predčasného užívania. Podľa stavebného a cestného zákona by sa stavba nemala užívať.“

Ale žiadne stavebné práce sa tam už nebudú robiť...

„Žiadne. Možno ešte drobné úpravy poškodených častí, lebo máme aj zdokumentované, že tam chodia lesníci s ťažkými strojmi a otáčajú sa. Ale cestu nepoškodzujú, lebo je pevnostne postavená na vysokej úrovni. Je tam dopravné značenie v zmysle stanoviska krajského dopravného inšpektorátu, sú tam všetky dopravné značky, takže stavba je momentálne pripravená tak, že aj zajtra, pokiaľ bude skolaudovaná, ju môžu cyklisti využívať.“

SkryťVypnúť reklamu

Hovorili ste o zmenách v projekte. Podľa zmluvy s mestom musí byť každá zmena odsúhlasená stavebným dozorom. Bola každá jedna zmena odsúhlasená?

„Na každý jeden nárok, ktorý sme predložili, sme dostali pokyn od investora, čiže od mesta. Čo je aj zdokumentované, sú tam záznamy v stavebnom denníku, kde nám určujú, ako máme zrealizovať zeminové násypy.

Nie je pravda, že stavba nebola zastavená, čo tvrdili poslanci mestského zastupiteľstva. Je jasné a preukázateľné, že dva mesiace sme čakali, dokiaľ nám mesto dá pokyn, ako realizovať násypy alebo akú niveletu cyklotrasy požadujú.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C62X4 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M62X4 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Skvelý program pre deti? Pomôže výzva Gesto pre rodičov
  2. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  3. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  4. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  5. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  6. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku
  7. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  8. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  9. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  10. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  1. Rozdávajú sa dotácie na tepelné čerpadlá. Využite to, kým sa dá
  2. Morské oko vzniklo pred miliónmi rokov
  3. Keď sa inšpiráciou stane samotné víno
  4. Nezávislý test autokamer TESTADO dal vysoké hodnocení 9.1! Komu?
  5. O2 poľudštilo svoju zákaznícku linku
  6. Samsung „zdivočel“. Za nákup ponúka späť až 2 tisícky
  7. Krížovkársky magazín Lišiak opäť v denníku SME
  8. Garmin pridáva technológiu solárneho dobíjania
  9. Discover even more with the Spectacular Slovakia bundle offer
  10. Najviac slovenských dodávateľov vlastnej značky má COOP Jednota
  1. Ázii dali košom. Tieto bicykle sa celé vyrábajú na Slovensku 40 167
  2. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 16 967
  3. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 15 174
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 15 016
  5. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 14 163
  6. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 13 085
  7. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 12 748
  8. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 716
  9. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 167
  10. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 8 046
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Oprava prešovských štadiónov

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Prešovská cykloželeznička

Neprehliadnite tiež

Tunel smrti pri Ťahanovciach zavrú. Možno tam pustia cyklistov alebo turistov

Železnice urobia nový, dlhší vďaka projektu za 377 miliónov.

Tunel smrti pri Ťahanovciach v rámci modernizácie trate uzatvoria a vyhĺbia nový.
Súčasný prednosta Lazár nechcel komentovať nomináciu hnutia OĽaNO, ktoré si vybralo na túto pozíciu v Košiciach Mikulišina.

Žalujú zástupcu primára a lekárku. Sudcovia ich nechcú súdiť

Prípad smrti pacienta pendluje medzi Michalovcami a Košicami.

Ilustračné.
Analýza

Smer v prešovskej politike vždy ťahal za kratší koniec

Čo bude s aktuálne najsilnejším klubom?

Robert Fico.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

O čom je kauza Dobytkár a čo odhalila?

Najvyšší súd vo štvrtok rozhode, či Bödöra nechá na slobode.

Norbert Bödör odchádza zo Špecializovaneho trestného súdu na slobodu, v Banskej Bystrici v nedeľu 5. júla 2020.
Dobré ráno

Dobré ráno: Na Iránske jadrové zariadenia ktosi zaútočil

Ako napreduje iránsky jadrový program.

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Expremiér nie je pri Dobytkárovi nezaujatý

Roberta Fica ani nemusíme k celej veci vyvolávať, hlási sa sám.

Zuzana Kepplová
Film Hookejový sen je o Lacovi Nagyovi.

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop