PREŠOV. Vývoz sutiny z diaľničného tunela do mestských lesov vyvolal v Prešove obrovskú kritiku.
Lesy totiž vyzerali ako mesačná krajina, no všetci kompetentní sa bránili, že idú zlepšovať cesty a tým aj bezpečnosť v lese. Argumentovali aj tým, že ušetria asi milión eur a odmietali, že by to malo záťaž na životné prostredie.
Aj keď prokurátor konanie napadol s tým, že neboli všetky povolenia v poriadku a práce sa preto definitívne stopli, mestské lesy by chceli projekt dokončiť.
Veria, že vybudovanie ciest v lese prispeje k zlepšeniu infraštruktúry pre všetkých turistov a v lese sa tak vytvorí prímestský park.
Stavať chcú aj atrakciu, ktorá má prilákať množstvo návštevníkov.
Mesačná krajina
Technické služby mesta Prešov spolu s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS) a zhotoviteľom diaľnice D1 sa podieľajú na realizácii terénnych úprav v Mestských lesoch Prešov v lokalite „Malý Borkút“.

Stavebný úrad podľa vedúceho prevádzky Mestských lesov a ekoparku Juraja Hurného im dal právoplatné rozhodnutie o využívaní územia ešte koncom januára 2019.
Práce v mestských lesoch sa začali ešte na jar minulého roka. Nákladné vozidlá začali vyvážať rúbaninu z tunela do mestských lesov na spevňovanie ciest.
Lesy vyzerali ako mesačná krajina, čo vyvolalo obrovskú kritiku na sociálnych sieťach a hovorilo sa aj o najväčšej nelegálnej skládke.
Kompetentní sa však bránili, že spodná vrstva ciest je vysypaná prírodným materiálom z hornín tunela a že rozbory potvrdili ich neškodnosť na životné prostredie.
V marci bol na mieste vykonaný aj štátny dozor v odpadovom hospodárstve.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári