PREŠOV. V rámci stavby tunela Prešov bol splnený ďalší míľnik.
Sekundárne ostenie tunela, ktoré predstavuje jeho finálnu železobetónovú úpravu, je ukončené.
Dvojkilometrový tunel je súčasťou diaľničného obchvatu Prešova.
Primárne a sekundárne ostenie

„Primárne ostenie bolo realizované ihneď po razení - na výstuž sa nastriekal betón a takýmto spôsobom sa dočasne, na niekoľko týždňov, zabezpečila stabilita výrubu. Ako definitívna úprava sa buduje sekundárne ostenie. Spoločne s hydroizolačnou vložkou sa zaistí ochrana pred pôsobením vody po celú životnosť tunela. Vďaka rýchlejšiemu postupu razenia bolo možné začať práce na sekundárnom ostení s dvojmesačným predstihom,“ informuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Aktuálne v tuneli pokladajú obrubníky a štrbinové žľaby.
V priebehu jesene sa začne s betonážou vozovky v tuneli.
Celkovo na stavbe diaľničného úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh pracuje denne vyše 600 ľudí a na stavbe tunela robí 135 pracovníkov.
Stavba ide podľa plánu
Tunel Prešov bude dlhý 2 244 m, dvojrúrový s jednosmernou premávkou v každej rúre.
Jeho súčasťou budú 2 núdzové zálivy a 8 priečnych prepojení.
Navrhovaná rýchlosť v tuneli je 100 km/h.
Okrem prác na tuneli Prešov napredujú aj práce na mostoch.
Budujú sa podperné skruže mostoviek, betónujú sa nosné konštrukcie mostov a piliere.
Zmluvné ukončenie výstavby D1 Prešov, západ - Prešov, juh je naplánované na leto 2021.
„Funkciou 7,87 km dlhého diaľničného úseku D1 Prešov, západ - Prešov, juh bude zaistenie bezpečného, kapacitného a rýchleho cestného napojenia s najvyššou úrovňou komfortu. Aktuálne totiž celý objem dopravy prechádza po cestách mesta Prešov, čo so sebou prináša negatívne vplyvy na život obyvateľov aj životné prostredie,“ dodáva NDS.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári