Korzár logo Korzár Prešov

Prešovský dopravný podnik kúpi od bratislavského sedem autobusov

Zaplatí za ne 42-tisíc eur bez DPH.

Bratislavské autobusy sa stanú súčasťou prešovského vozového parku.Bratislavské autobusy sa stanú súčasťou prešovského vozového parku. (Zdroj: Michal Ivan)

PREŠOV. Dopravný podnik mesta Prešov (DPMP) odkúpi sedem autobusov od Dopravného podniku Bratislava (DPB).

Ide o autobusy, ktoré má aktuálne DPMP požičané z hlavného mesta na prevádzku mestskej hromadnej dopravy.

Cena jedného ojazdeného autobusu je 6 000 eur, za všetky vozidlá tak DPMP zaplatí z vlastných zdrojov 42-tisíc eur bez DPH.

Kúpu autobusov schválili dopravnému podniku na svojom stredajšom zasadnutí prešovskí mestskí poslanci.

V súťaži boli sami

Ako informoval hovorca mesta Prešov Vladimír Tomek, v súčasnosti má DPMP prenajatých od DPB sedem autobusov SOR BN 10,5 s dĺžkou 10,75 metra.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok V Prešove presluhujú autobusy, prenajali si bratislavské Čítajte 

Bratislavský dopravný podnik vypísal na predaj týchto nadbytočných autobusov súťaž formou elektronickej aukcie. Vyvolávacia cena bola 6 000 eur za jeden autobus.

Do súťaže sa neprihlásil žiadny ďalší záujemca, takže vyvolávacia cena je zároveň aj kúpnou cenou.

Za prenájom siedmich autobusov v súčasnosti platí prešovský dopravca 5 600 eur mesačne, ročne to predstavuje 67 100 eur.

„Dôvodom nákupu je zabezpečenie požadovanej výpravy autobusov, čím sa má zmierniť nedostatok vozidiel. Nákup autobusov navyše ušetrí finančné prostriedky na ročnom nájomnom jednorazovo vyše 25-tisíc eur,“ konštatoval Tomek.

Súčasný vozový park nestačí

DPMP má v súčasnosti v prevádzke celkovo 54 vlastných autobusov, z toho je 26 štandardných, 20 kĺbových a osem midibusov.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedený počet autobusov podľa dopravcu nepostačuje na zabezpečenie požadovanej výpravy.

„Nákupom siedmich autobusov pokryjeme rozdiel hlavne pri štandardných autobusoch a pokrývame nimi aj nedostatky v kĺbových autobusoch. Týmto nákupom nepokryjeme potrebu autobusov na výpravu na linky mestskej hromadnej dopravy, ale iba zmiernime ich nedostatok,“ uviedol hovorca.

Ide pritom o autobusy vo veku 10 až 11 rokov, ktoré majú najazdených približne 430 až 745-tisíc kilometrov.

„Vzhľadom na reálny stav a priemerný vek našich autobusov očakávame, že tieto autobusy budeme využívať vo výprave minimálne ďalšie tri až štyri roky,“ dodal Tomek.

Autobusy by mali po odkúpení premaľovať do farieb prešovského dopravného podniku.

Plánujú aj trolejbusy

DPMP má v priebehu tohto roka zmodernizovať svoj vozový park aj o desať nových trolejbusov v celkovej hodnote vyše 5,17 milióna eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

Nákup sa týka šiestich kĺbových 18-metrových trolejbusov a štyroch štandardných 12-metrových trolejbusov.

Dopravný podnik si na kúpu uplatnil opciu zo zmluvy uzavretej v roku 2016, keď kúpil 15 nových trolejbusov za 8,3 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 5 880
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 631
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 291
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 988
  5. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 1 983
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 760
  7. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
  8. Keď sa z brigády stane kariéra 1 709
  1. Marek Mačuha: Zmena ústavy - nič prekvapivé
  2. Jozef Kurty: Keď väčšina rozhoduje, menšina trpí. To je demokracia
  3. Človek v ohrození: Libanon: každodennosť v krajine polykrízy
  4. Jozef Varga: Protestami máme šancu oslabiť FicoSMER natoľko...
  5. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám
  6. Adam Austera: Ako môže bežný investor profitovať z miliardových výnosov Ligy majstrov?
  7. Peter Vernarec: Kedy má zamestnanec nárok na odstupné a odchodné?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 849
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 339
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 654
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 216
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 091
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 972
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 289
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 616
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu