STROPKOV. Obchvat mesta Stropkov bol hlavnou témou stredajšieho pracovného stretnutia štátneho tajomníka ministerstva dopravy a výstavby Jaroslava Kmeťa s primátorom Stropkova Ondrejom Brendzom (nezávislý).
Venovali sa aj cyklodoprave, rekonštrukcii cesty prvej triedy prechádzajúcej naprieč okresom i pre Stropkov neobvyklej téme železnice, informoval hovorca mesta Peter Novák.
Vykupujú pozemky, pripravujú štúdiu

Po minuloročnom výjazdovom rokovaní vlády vedenej Petrom Pellegrinim dostali Stropkovčania prísľub, že peniaze na stavbu preložky cesty prvej triedy I/15 sa vyčlenili a projekt sa môže naplno rozbehnúť.
„Balík 43 miliónov eur bol síce vyčlenený, ale peniaze neboli alokované. Realita je však taká, že sme sa posunuli ďalej. Pokračujeme vo výkupe pozemkov. Začíname pripravovať štúdiu realizovateľnosti, ktorá ukáže, koľko by skutočne mal obchvat stáť," priblížil Kmeť.
Štúdia, na ktorú sa aktuálne pripravuje výber dodávateľa, by mala byť hotová na budúci rok.
„Obchvat Stropkova je medzi prioritami Slovenskej správy ciest pre budúce obdobie. Ak máme pripravené stavby, čo je veľmi dôležité, peniaze sa vždy nájdu," doplnil štátny tajomník.
Hotový v roku 2023?
Pri dodržaní harmonogramu prípravných prác by sa v okolí Stropkova mohlo začať stavať v januári 2022 a po novej ceste by mohli vodiči jazdiť do konca roka 2023.
„S novým vedením ministerstva dopravy sme sa prvýkrát stretli 8. júna a toto bolo už tretie stretnutie, ktorého hlavnou témou bol obchvat. Som rád, že sme v tomto projekte našli spoločnú reč," uviedol primátor Stropkova.
Cyklochodník do Svidníka a na Domašu
Zástupcovia ministerstva, samosprávy i štátnej správy sa venovali i projektom zameraným na rozvoj cyklistickej infraštruktúry i cestovného ruchu.
Mesto Stropkov je podľa Nováka na dobrej ceste získať prostriedky na spracovanie projektovej dokumentácie cyklistického chodníka smerujúceho do susedného Svidníka.
Trasa by mala viesť perspektívne až na Domašu, respektíve jej severná časť na Duklu.
Aj v týchto projektoch vyjadril Kmeť podporu samosprávam a zároveň informoval o pripravovaných výzvach ministerstva zameraných na tento účel.
Železnica je nereálna
V neformálnejšej debate v závere rokovania otvoril Kmeť otázku železnice.
Stropkov je jedným zo štyroch okresov na Slovensku, spolu so Svidníkom, Námestovom a Sobrancami, ktorým chýba železničné spojenie.
Z úst predstaviteľov mesta odznelo, že tému prípadného budovania železnice v okrese považujú za nereálnu.
Spomenuli niekoľko sľubov vládnych predstaviteľov, ktorí v uplynulých troch desaťročiach Stropkovčanom sľubovali vlakové napojenie okresu na jestvujúcu sieť.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári