PREŠOV. Proti tomu, že štátna Železničná spoločnosť Slovensko (ŽSSK) stiahla moderné vlaky z východu na stredné a západné Slovensko protestuje aj prešovský župan.

Jediné dva dvojpodlažné vlaky z trate Lipany - Prešov - Košice prešli do Žiliny a šesť moderných vlakov v tatranskom regióne bolo presunutých na trasu medzi Komárnom a Bratislavou.
Na tieto zmeny poukázal denník Korzár.
Na piatkovej tlačovej konferencii ich kritizoval predseda Prešovského samosprávneho kraja (PSK) Milan Majerský (KDH).
Župan: Apelujem na ministra
„V Prešovskom kraji žije 825-tisíc ľudí. Nemôžeme sa na nich vykašľať len preto, že sú ďaleko od Bratislavy,“ zdôraznil Majerský, ktorý už začiatkom októbra apeloval na ministra dopravy, aby tieto vlaky nebrali.
Teraz to zopakoval.
„Prešovský samosprávny kraj nemá veľa možností. Už v októbri sme sa listom v tejto veci obrátili na ministra dopravy. Aj táto tlačová konferencia je určitým apelom na ministerstvo dopravy a verím, že pán minister prehodnotí svoj postoj a napraví to, čo sa stalo.“
Narýchlo hasia problém po žltých vlakoch

Odchod vlakov označil za pálčivý problém a poukázal na fakty.
Elektrické dvojpodlažné vlaky na trati Lipany - Prešov - Košice budú chýbať.
„Bola to trať slúžiaca na dochádzku za prácou. Nová vlaková súprava, ktorá prišla, sťaží prístup,“ opísal znížený komfort cestovania.
Problematická bola aj ďalšia výmena vlakových súprav.
„Vo významnej turistickej destinácii pod Tatrami jazdila moderná klimatizovaná súprava s nízkym prahom nástupu. Vymenili ju za tzv. Mravce. Za dieslovú lokomotívu, ktorú sme volali Anča, alebo Anička. Sú to zmodernizované vozidlá zo sedemdesiatych, osemdesiatych rokov,“ povedal Majerský.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári