Korzár logo Korzár Prešov

Prešov chce pripraviť megaprojekty na výstavbu a obnovu trolejových tratí

Pomôcť majú eurofondy.

Prepojenie ulice Sibírskej a Pod Šalgovíkom má vyriešiť problém s provizórnym a dopravne nebezpečným obratiskom.Prepojenie ulice Sibírskej a Pod Šalgovíkom má vyriešiť problém s provizórnym a dopravne nebezpečným obratiskom. (Zdroj: Michal Ivan)

PREŠOV. Mesto Prešov má reálnu šancu získať vyše dva milióny eur na prípravu projektových dokumentácií pre trolejbusovú dopravu v meste.

Informoval o tom hovorca mesta Vladimír Tomek.

Vďaka eurofondom sa majú pripraviť projekty na obnovu zastaraných trolejových tratí, meniarní a na vytvorenie nových obratísk.

Projekty počítajú aj s novými úsekmi, ktoré budú dôležité pre chod verejnej dopravy v meste.

Po spracovaní projektov bude mesto pripravené čerpať peniaze z plánu obnovy na samotnú realizáciu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Eurofondy pre Prešov

Ministerstvo dopravy a výstavby SR zverejnilo výzvu na národný projekt rozvoja verejnej osobnej dopravy „Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí – projektová dokumentácia“ a „Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia" na predloženie žiadosti o nenávratný finančný príspevok.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Trolejbusy dostanú skratku. Prešov chystá prepojenie Solivarskej so stanicou Čítajte 

Oprávneným prijímateľom je v tomto prípade iba mesto Prešov.

Návrh na podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok už schválila mestská rada.

Výška finančných prostriedkov vyčlenených zo zdrojov EÚ je 2 057 971 eur.

„Prešovčanom chceme ponúknuť modernú mestskú hromadnú dopravu. V uplynulých rokoch sme začali s modernizáciou vozového parku trolejbusov a cestujúcim sa na všetkých linkách prihovára nový ženský hlas. Už v najbližších mesiacoch očakávame dodanie úplne nových a ekologických dieselových autobusov a čoskoro chceme kúpiť aj parciálne trolejbusy, ktoré dokážu jazdiť aj cez úseky bez trolejového vedenia. Inovácie v oblasti MHD si však vyžadujú aj bezchybnú infraštruktúru. Práve teraz máme jedinečnú príležitosť zmodernizovať prostredníctvom eurofondov aj trolejbusové trate a meniarne,“ povedala primátorka mesta Prešov Andrea Turčanová (KDH).

SkryťVypnúť reklamu

Obnova zastaraných tratí v troch úsekoch

V meste Prešov tvorí preprava trolejbusmi približne 40 percent celkových dopravných výkonov DPMP.

Súvisiaci článok Nelegálne trolejbusové obratisko, zosuvy pôdy a peniaze rozhodnú o zokruhovaní Sekčova Čítajte 

„Trolejbusové linky v Prešove spájajú predovšetkým Sídlisko II, Sídlisko III a sídlisko Sekčov s centrom mesta, pričom jednotlivé sídliská sú zároveň prepojené medzi sebou. Okrem toho trolejbusy spájajú kľúčové mestské časti ako sú Dúbrava, Nižná Šebastová, priemyselná zóna na Budovateľskej, Solivar a Širpo,“ vysvetlil Tomek.

Časť týchto úsekov bola postavená ešte v šesťdesiatych rokoch 20. storočia a v súčasnosti sú v nevyhovujúcom stave.

„Vďaka národnému projektu rozvoja verejnej dopravy sa to môže zmeniť. Prvý z dvojice projektových zámerov s názvom Mesto Prešov, Modernizácia trolejbusových tratí – projektová dokumentácia totiž počíta s vypracovaním projektovej dokumentácie na modernizáciu 3 úsekov trolejbusových tratí v celkovej dĺžke 11,4 kilometra,“ uviedol Tomek.

SkryťVypnúť reklamu

Prvým úsekom je úsek Budovateľská – Škultétyho – 17. novembra – Obrancov mieru.

Trolejové vedenie by sa pri schválení malo vymeniť aj v úseku Nižná Šebastová – Duklianska – križovatka Hlavná a Levočská.

Posledným úsekom, ktorý sa má obnoviť, je Sabinovská – Dúbrava.

„Na všetkých troch úsekoch sa v rámci modernizácie počíta s výmenou stožiarov, trolejového vedenia a tiež spätných ako aj napájacích káblov,“ poznamenal Tomek.

Dva nové úseky, dve obratiská a tri meniarne

Trolejbusová sieť v Prešove je napojená z troch trakčných meniarní na Solivarskej, Čapajevovej a Mukačevskej ulici.

Tie sú však podľa mesta zastarané a v nevyhovujúcom stave.

Súvisiaci článok Metropola Šariša chce zokruhovať Sekčov Čítajte 

„Výstavbou troch nových meniarní a troch nových úsekov trolejbusových tratí v celkovej dĺžke 2,7 kilometra dôjde k výraznému zvýšeniu bezpečnosti dopravy, komfortu cestujúcich, plynulosti prevádzky a prepravnej rýchlosti. Ďalej dôjde zníženiu hlučnosti a k zníženiu negatívnych vplyvov dopravy na životné prostredie,“ zdôraznil Tomek.

Súčasne má dôjsť aj k výraznej úspore nákladov na údržbu a prevádzku trolejbusových tratí.

Vďaka druhému z dvojice projektových zámerov „Mesto Prešov, Výstavba nových trolejbusových tratí a meniarní – projektová dokumentácia" sa má pripraviť projektová dokumentácia k ďalším stavbám.

Konkrétne ide o dokumentácie pre tri meniarne, dve obratiská (Clemetisova – Levočská a Pod Šalgovíkom)a pre nové trolejové prepojenia.

Dôležitým úsekom bude trolejové prepojenie Rusínska – Kuzmányho, vďaka čomu bude môcť trolejová doprava premávať zo sídliska Sekčov do centra mesta v kratšom čase.

Vyriešiť sa má aj prepojenie Sibírska – Pod Šalgovíkom, kde je však problém so zosuvmi svahu, ktorý bude potrebné pred výstavbou zabezpečiť.

Na Sibírskej ulici sa vďaka novému prepojeniu a vytvoreniu obratiska na ulici Pod Šalgovíkom odstráni provizórne obratisko v križovatke a tesnej blízkosti bytových domov.

„Po spracovaní projektovej dokumentácie bude mesto Prešov pripravené čerpať financie z Plánu obnovy na realizáciu trolejbusových tratí a meniarní,“ dodal Tomek.

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Začínal s jednou Feliciou, dnes vozí manažérov z celého sveta
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  3. Na Marka oharka do jarka
  4. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 14 155
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 12 380
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 381
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 327
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 3 563
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 802
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 600
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 100
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 595
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 284
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 676
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 598
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 139
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 524
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Černek: Môj partner nemá telo. Nemá tvár. A predsa napísal so mnou muzikál.
  2. Imunoblog: Zdravé črevo – základ silnej imunity
  3. Peter Greša: Sväté svetlo: stretnutie s chasidmi pri hrobe „zázračného rabína“
  4. Andrea Školudová: NOŽE v kuchyni a Feng Shui
  5. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  6. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  7. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  8. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 595
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 241
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 68 284
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 676
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 598
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 703
  7. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 9 139
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 524
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu