PREŠOV. Národná diaľničná spoločnosť zverejnila ďalšie fotogalérie z výstavby obidvoch prešovských obchvatov aj informácie o oneskorení jednej zo stavieb.
Severný obchvat
Trasa severného obchvatu Prešova je na začiatku úseku západne od mesta napojená na diaľnicu D1 v mimoúrovňovej križovatke Prešov, západ. Na konci je v križovatke Prešov, sever napojená na jestvujúcu cestu I/68. Spolu s tunelom Bikoš bude R4 zabezpečovať bezpečné a rýchle prepojenie s už existujúcimi komunikáciami, informuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS) na sociálnej sieti. Celková dĺžka úseku je 4,3 km.
Západný obchvat
Protesty v Prešove a 17 obciach zopakujú. Kvôli R4 zablokujú dopravu do Poľska ČítajteDiaľnica D1 bude tvoriť západný obchvat mesta Prešov. Navrhovaná trasa diaľnice prechádza tunelom v celkovej dĺžke 2,2 km a na komunikačný systém je napojená v dvoch mimoúrovňových križovatkách. Funkciou nového 7,87 km dlhého diaľničného úseku bude zabezpečenie kapacitného cestného napojenia s najvyššou úrovňou komfortu. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou.
„Po kontrolnom dni stavby D1 Prešov, západ – Prešov, juh musíme skonštatovať, že vyššia moc v podobe pandémie covid–19 znemožní a skomplikuje zhotoviteľovi odovzdať diaľničný úsek s tunelom Prešov v zmluvnom termíne. Ten bol stanovený na jún 2021. Zhotoviteľ, ktorým je združenie spoločností Eurovia SK, Doprastav a Metrostav, požiadal Národnú diaľničnú spoločnosť o predĺženie lehoty výstavby – do jesene 2021. Presný termín ukončenia výstavby D1 Prešov, západ – Prešov, juh bude jasný po podpísaní zmluvného dodatku,“ uviedla NDS.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Prešova a šarisškého regiónu nájdete na prešovskom Korzári