Korzár logo Korzár Prešov

V Prešove vynovia vozovňu. Dopravný podnik zaplatí len za projekt 950-tisíc eur

Väčšinu zafinancuje Operačný program Integrovaná infraštruktúra.

Prešovská vozovňa sa bude modernizovať.Prešovská vozovňa sa bude modernizovať. (Zdroj: presov.sk)

PREŠOV. Projektovú dokumentáciu k projektu modernizácie vozovne Dopravného podniku mesta Prešov (DPMP) zhotoví Združenie MUZ Prešov.

Jeho vedúcim členom je bratislavská spoločnosť Dopravoprojekt, a. s., a druhým členom je prešovská spoločnosť ISPO, spol. s r. o., inžinierske stavby.

DPMP v uplynulých dňoch uzavrel zmluvu so spomenutým víťazom verejného obstarávania.

Hodnota zákazky je takmer 792 000 eur bez DPH, čo je 950-tisíc eur s DPH.

Informoval o tom hovorca mesta Prešov Vladimír Tomek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zákazka za 791-tisíc eur

V rámci diela bude spracovaná napríklad dokumentácia stavebného zámeru, posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie, dokumentácia pre územné rozhodnutie, stavebné povolenie, pre výber zhotoviteľa a podobne.

SkryťVypnúť reklamu

„Celková hodnota zákazky je 791 840 eur DPH, pričom až 95 percent z tejto sumy bude financovaných pomocou Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zvyšných päť percent pokryje DPMP z vlastných zdrojov. Lehota na vypracovanie jednotlivých častí diela sa pohybuje od troch do šiestich mesiacov od nadobudnutia účinnosti zmluvy, respektíve výzvy objednávateľa. Súčasťou diela je aj autorský dozor," povedal Tomek.

Súvisiaci článok Prešovské depo z roku 1962 chcú obnoviť za 20 miliónov Čítajte 

Ďalší krok: modernizácia vozovne

V ďalších rokoch bude podľa jeho slov nasledovať samotná modernizácia trolejbusovej časti vozovne.

„Ide o veľmi náročnú stavbu obrovských rozmerov, a preto môžeme s istotou povedať, že pôjde o najväčší investičný a stavebný míľnik v histórii DPMP za posledné desaťročia. Vozovňa DPMP bola postavená na počiatku 60. rokov minulého storočia, pričom z veľkej časti je jej vybavenie pôvodné. V uplynulých rokoch tu prebehli iba kozmetické úpravy v podobe výmeny brán, okien či strešných svetlíkov," vysvetlil Tomek.

SkryťVypnúť reklamu

Štvrtá meniareň

„V období posledných piatich rokov sme obstarali až 25 nových trolejbusov a čoskoro k nim pribudne ďalších desať s pomocným batériovým pohonom. Naše súčasné technické zázemie je pre tieto moderné stroje absolútne nevhodné," skonštatoval hovorca.

Ako ďalej povedal, v rámci projektu taktiež rátajú s výstavbou štvrtej meniarne pre trolejbusovú prevádzku, ktorá bude umiestnená v areáli vozovne.

„V najbližších rokoch plánujeme rozšíriť trolejbusovú sieť o nové úseky a taktiež rozšíriť počet trolejbusov. Súčasné tri meniarne takúto záťaž kapacitne nezvládnu, a preto je potrebné najprv zabezpečiť funkčné napájanie siete," dodal Tomek.

Súvisiaci článok Prešov získa desať nových hybridných trolejbusov Čítajte 

Najčítanejšie na Prešov Korzár

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 47 310
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 950
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 480
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 434
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 093
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 866
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 759
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 422
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 403
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 480
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 422
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 097
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 748
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 068
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 403
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 480
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 422
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 097
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 748
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 068
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu